Hvilke gulvstående?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke gulvstående?

Er på jakt etter noen gulvstående høyttalere til å ta over for mine B&W DM602 S3. Skal drives av en Anthem MRX700, og kommer stort sett til å bli brukt som fronter i et 7.1 system (70% tv/film og 30% musikk). Plasseringsmessig vil de bli stående ganske nært på både bak- og sidevegg, så det blir nok et problem. Hadde egentlig sett meg ut B&W DM683, men de trenger vel litt luft rundt seg for å fungere optimalt. Forsterkeren er vel også en tøddel for liten til å drive disse fullt ut. Er derfor lydhør for de fleste forslag dere måtte ha å komme med, og setter pris på alle innspill.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB Image T-6 er i samme prisklasse, og har en følsomhet på 91db.
    Jeg synes det er mye høyttaler for pengene.
    Ellers finnes det mye bra rundt 10000, spesielt på brukten.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er ikke det største ankepunktet her da, har ingen ting i mot å gå litt opp i pris. Jeg ønsker å finne høyttalere som kan få ut potensialet sitt selv om de blir stående forholdsvis nær bak- og sidevegg. Jeg har faktisk kikket litt på PSB Image/Imagine seriene. Om de klarer å spille bra med litt begrenset plass, så er de høyaktuelle. Har også kikket litt på Monitor Audio Silver RX8, og syns de ser ganske interessante ut. Problemet er bare at jeg må til østlandet for å få hørt de, og det er jo litt tungvint :???:

Newcomer joas sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lån med deg et par DM683 fra hifi-klubben og prøv de.

De fungerer utmerket hos meg i allefall. Og stua mi er absolutt ikke optimal mtp. på lydbildet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert å beholde 602 s3 da disse er helt fantastiske. De spiller fletta av mang en gulvhøytaler. Selv byttet jeg mine ut med b&w 684. Har hatt de i et par år nå, men er fremdeles ikke overbevist om jeg faktisk oppgraderte. 602 s3 spiller livligere og med vel så mye, om ikke mer dynamikk. De er ganske like i lydsignaturen egentlig, så hvis du vil ha mye forandring ville jeg vurdert noe annet enn 600 serien til b&w. Uansett, jeg foretrekker s3 serien til b&w foran den nåværende etter å ha eid begge.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må hive meg på her, har et par 602 s3 i stua og disse spiller meeget bra! Har tidligere hatt 683 som fronter i kinoen og oppgraderingen er ikke vesentlig til 683. Den nye og større 683 har noen fortrinn med tanke på mellomtone men tror jeg hadde vurdert noe annet en 600 serien hvis jeg skulle oppgradere.

Selv syntes jeg CM serien till B&W spiller bra hvis du liker lyden til B&W.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både 602 og har 683 og de kan overhodet ikke sammenlignes....
    683 er milevis forran med tanke på mellomtone og bass. Det er ett helt annet trykk i bassen fra 683 og mellomtonene alene er verdt oppgraderingen.( i mine ører vel og merke) 683 låter mer åpent og detaljert enn hva mine 602 gjorde iallefall. Men for all del, jeg skal ikke dømme 602 nedenom og hjem men det er en enrom forskjell på disse 2.

Og som nevnt, lån ett par 683 og prøv. Mine står også i ett relativt lite rom(12kvm) og det fungerer topp.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes også att dm683 spiller mest hi-fi riktig av 602s3, men foretrekker likevell lyden i 602 s3, den har en lyd man ikke blir lei av i lengden.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du i det hele tatt vurderer dm 683 kan jeg med en gang si
    at du kommer til å trenge power så det holder for å få de til å spille bra.

Det holder desverre ikke med noen få reciverwatt til disse, og masse strøm er påkrevd. Om dette punktet ikke oppfylles vil jeg fraråde vurdering av de i det hele tatt. All verdens plasseringstweak vil aldri friskmelde lyden av de om de ikke mates nok.

Dette er fantastiske høyttalere til prisen hvis prioriteringene er i riktig rekkefølge.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er langt ifra fastlåst på DM683, eller B&W for den saks skyld. Rommet mitt tilsier at høyttalerene blir stående nært bak- og sidevegg, og jeg ønsker å finne meg noen gode gulvstående som ikke krever en masse med tanke på plassering osv. Må innrømme at jeg liker lyden av B&W, men er helt klart åpen for andre forslag. Prismessig +- 10.000,- hadde vært fint. Så det lå et sett LS80 på finn nå nylig for 11.000,- tror jeg det var, og jeg må si de fristet litt:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •