Triangle Genèse-serie til surround?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Triangle Genèse-serie til surround?

Hei.

Er helt fersk i hjemmekino/hi-fi verden. Handlet inn et budsjett oppsett hjemme nå i høst. (se signatur) Og jeg fant ut rimelig fort at dette kommer til å bli en dyr hobby. Kommer nok til å oppgradere litt i løpet av året.
    Har kikka en del på Triangle Genèse Lyrr og senter+surround i samme serie (forelsket meg i utseende deres). Prøvd å finne informasjon om hvordan denne serien er i et hjemmekino oppsett, men finner bare ut at Genese er meget bra som stereo og med rørforsterker. Så er det noen som har denne serien i ett kino oppsett, eller hørt det? Og hvilket inntrykk satt dere igjen med?

Har ikke fått hørt de enda, men det kommer. Skal også få hørt en god del demoer fra en del andre merker også før jeg bestemmer meg.

Også blir det oppgradering av denonen jeg har, til Yamaha rx-a2020. Sett litt på effekt også, tenker litt på xpr-5 (den nye modellen).

Rommet er 4,15 x 5,30. Ikke gjort noen tiltak der enda,men regner med jeg kommer til å begynne på rom i rom løsning til neste år.

Det kommer til å bli brukt ca. 36/64 musikk/film. Musikk går det stort sett i metal/powermetal og god gammel rock.

Dette kommer til å bli kjøpt inn litt etter litt etterhvert som jeg har noen spinkle kroner til overs...
    Yamaha rx-a 1020 - emotiva xpa-5 - dali zensor7 - zensor vocal - dynavoice s-5 - xtz 12.16
    Sony hw30 - 106" grandview
    Alt jeg skriver etter klokken 17:00 er muligens i fylla. Just so you know. Og det er mulig jeg finner opp nye ord...

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere som fungerer godt til musikk vil som oftes fungere godt til film. Jeg har hatt mye Triangle opp igjennom og har havnet på det merket igjen.

Har bestillt meg Lyrr og Voce. Nå skal det legges til at jeg hører mye på musikk, men vil ha mulighet til å se en film med god lyd innimellom.

Til film, så vil du nok måtte bruke en sub uansett da LFE sporet er vil mixet til sub out....

Gleder meg fælt til å få de høyttalerene i hus. De er enda finere i virkeligheten enn på bilder. Jeg har bestillt dem i mahogny.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg i grunn tenkte på, er om de fungerer bra på receiver også. All info jeg har funnet om de, er stort sett at de trenger rør forsterker. Vil en xpr-5 drive de like godt (5x400W)?
    Yamaha rx-a 1020 - emotiva xpa-5 - dali zensor7 - zensor vocal - dynavoice s-5 - xtz 12.16
    Sony hw30 - 106" grandview
    Alt jeg skriver etter klokken 17:00 er muligens i fylla. Just so you know. Og det er mulig jeg finner opp nye ord...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •