Fra Klipsch Rf-83 til .........

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra Klipsch Rf-83 til .........

Havesyken har meldt seg og jeg har vurdert nye høytalere. Har RF83 og 2 stk Epik Empire subber koblet sammen. Mulige kandidater er Cerwin Vega xls-215 eller Klipsch Rf 7 mkii. Er usikker på om å oppgradere fra Rf83 til RF7 vil gi noen stor forskjell i lyd?. Har ikke hørt disse side om side. Å "oppgradere" fra RF83 til Cerwin Vega vil i det minste gjøre lyden annerledes
    Har noen av dere sammenlignet klipsch mot CW. Er jo ikke sikkert jeg trenger subbene om jeg går for CV?. Hva tror dere?

Jeg spiller bare musikk og bruker de til film noen få ganger i året. Av forsterkeri har jeg nå et sett Rega Cursa 3 og 2 stk Rega Exon monoblokker.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er merkbar forskjell på RF-83 og RF-7 II. Jeg har/har hatt begge.

Har tidligere hatt en del cv, og skjønner ikke at man kan vurdere å gå den veien "tilbake" engang.

Det finnes dog mye annet der ute i hifi verden..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig lite som slår CV i trøkk og moro om du har nok effekt og forsterker. Men Klipsch spiller jo rimelig rått det også .

Tja, om du liker 215 lyden så er jo det et godt valg. Anbefaler en kjempesterk forsterker til dem. Se etter Midgard Oberon 6.1 på finn.no. ligger noen der til ca 10000kr, kanon poweramp til 215 .

RF7 er dog et annet monster, men som burde ha en GROM forsterker. Da snakker jeg ikke om watt, men alt rundt. 15watt spiller rått på RF7, om det er i rett klasse .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Veldig lite som slår CV i trøkk og moro om du har nok effekt og forsterker. Men Klipsch spiller jo rimelig rått det også .

Tja, om du liker 215 lyden så er jo det et godt valg. Anbefaler en kjempesterk forsterker til dem. Se etter Midgard Oberon 6.1 på finn.no. ligger noen der til ca 10000kr, kanon poweramp til 215 .

RF7 er dog et annet monster, men som burde ha en GROM forsterker. Da snakker jeg ikke om watt, men alt rundt. 15watt spiller rått på RF7, om det er i rett klasse .
    Jeg har prøvd endel forsterkere til klipschene mine før jeg ble fornøyd. Har hatt parasound, Vincent, Onkyo, Krell og nå Rega pre power. Akkurat nå vil jeg neppe skifte ut de da de er relativt nye så om de er for puslete for å drive xls 215 så får jeg evt vurdere de en annen gang. Bra du advarer :-)

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er merkbar forskjell på RF-83 og RF-7 II. Jeg har/har hatt begge.

Har tidligere hatt en del cv, og skjønner ikke at man kan vurdere å gå den veien "tilbake" engang.
    Bra du har erfaring med begge. Hva syns du er bedre med rf7?

Har sett de fleste går motsatt vei ja.. Fra cv og over på klipsch. Jeg liker lyden i begge, men har aldri eid et CV produkt. Man må jo nesten ha prøvd det en gang i livet også :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger to Midgard Oberon 6.1 til salgs her på forumet :P

Jeg liker CV, og har hørt både clsc 215 og xls 215. Blandt annet xls 215 med en 2,4 kW (eller var det 2,6???) CV-forsterker per høyttaler. Helt vanvittig !!! :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Ligger to Midgard Oberon 6.1 til salgs her på forumet :P

Jeg liker CV, og har hørt både clsc 215 og xls 215. Blandt annet xls 215 med en 2,4 kW (eller var det 2,6???) CV-forsterker per høyttaler. Helt vanvittig !!! :razz:
    Tror nok det blir Rf7ii. Om jeg må skifte ut monoblokkene mine for noe kraftigere så er nok CV uaktuelle. De er 120w i 8ohm og dobler seg i 4ohm så kan jo være de holder?.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter min meining er det enorm forsjell i trøkket på rf7 å 83

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders1234
    etter min meining er det enorm forsjell i trøkket på rf7 å 83
    ??

Høres utrolig merkelig ut. Men hva er "enorm" forskjell da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såpass forsjell att eg virklig ragerte på det , har ingen målinger på dette , menn høytalerne er hørt i samme romm med samme utstyr

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    Tror nok det blir Rf7ii. Om jeg må skifte ut monoblokkene mine for noe kraftigere så er nok CV uaktuelle. De er 120w i 8ohm og dobler seg i 4ohm så kan jo være de holder?.
    Hvis ikke den effekten er i ren klasse A, så er det for lite i mine øyne. skal man virkelig hente ut det man kan av de store høytalerene i Reference serien (RF-63, RF-83, RF-7, RF-7mk.2) trenger man ihvertfall det doble (finnes unntak, blokker med mindre watt, men enorme strømforsyninger). Kjørte i min tid en god 5x200w blokk på mitt RF-7 oppsett, og oppgraderte til en 5x300w (Emotiva XPA-5 til en Adcom GFA-7805) og i stereo uten SUB'er tilkoblet merket jeg med en gang at RF-7 hadde mer å gi på sistnevnte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvis ikke den effekten er i ren klasse A, så er det for lite i mine øyne. skal man virkelig hente ut det man kan av de store høytalerene i Reference serien (RF-63, RF-83, RF-7, RF-7mk.2) trenger man ihvertfall det doble (finnes unntak, blokker med mindre watt, men enorme strømforsyninger). Kjørte i min tid en god 5x200w blokk på mitt RF-7 oppsett, og oppgraderte til en 5x300w (Emotiva XPA-5 til en Adcom GFA-7805) og i stereo uten SUB'er tilkoblet merket jeg med en gang at RF-7 hadde mer å gi på sistnevnte.
    De er ikke klasse A, men det var mangel på kraft iforhold til Cerwin Vega xls-215 jeg tenkte på. Jeg har ikke prøvd rf7ii, men at Rega blokkene holder til rf83 syns jeg, men som sagt har jeg ikke testet rf7 så det kan godt være de krever mye mer enn rf83. Har hatt Parasound Hca 2200(2x250), Vincent 238(2x200), Krell kav(2x200), Onkyo A9000(2x140) og nå Rega cursa3/Exon3(2x125). Syns alle forsterkerene gjorde bra jobb med klipsch, men rega har et analogt slør over lyden som jeg liker godt. Kommer garantert til å bytte ut de en dag også, men ikke pga mangel på futt.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    De er ikke klasse A, men det var mangel på kraft iforhold til Cerwin Vega xls-215 jeg tenkte på. Jeg har ikke prøvd rf7ii, men at Rega blokkene holder til rf83 syns jeg, men som sagt har jeg ikke testet rf7 så det kan godt være de krever mye mer enn rf83. Har hatt Parasound Hca 2200(2x250), Vincent 238(2x200), Krell kav(2x200), Onkyo A9000(2x140) og nå Rega cursa3/Exon3(2x125). Syns alle forsterkerene gjorde bra jobb med klipsch, men rega har et analogt slør over lyden som jeg liker godt. Kommer garantert til å bytte ut de en dag også, men ikke pga mangel på futt.
    Joda, men følger Rega'ene Parasound HCA2200, så bør de jo holde. Angående RF-7 mk.2 mener jeg å ha lest her på forumet en plass at de ikke var så halvgale å drive. Min erfaringer med de store Reference modellene er ihvertfall at de er SYKT sultne på strøm når man virkelig begynner å være hard med volumet.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rf7 burde jo spille ganske så likt som xls215? med nok effekt da..

Men kanskje Miles?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på dbmåleren blir det ikke d samme som cls215, som eg hadde , menn første gang eg testet rf7 ene i samme romm som eg hadde cls ene så blei eg sjokert å tenkte omg dette trøkker nesten som 215. kjørte da cls ene med ein alto mac 2.4 å rf7 ene med ein vincent sp993

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pluss det er en go del mer behaglig å høre på rf7 ene , har du for lite trøkk så kompanserer du me subb

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pluss det er en go del mer behaglig å høre på rf7 ene , har du for lite trøkk så kompanserer du me subb
    Mener du Rf-7 eller RF-7II.

Har Forøvrig selv hatt RF-83 og RF-7II i samme rom og utstyr og det med trøkk kjenner jeg meg IKKE igjen i. Men de er litt mer forfinet og roligere i diskant.
    Rent trøkk hadde jeg valgt RF-83. Og jeg byttet som sagt ut RF-83 til fordel for RF-7II jeg har nå( pga RF-83 er så sykt store og trenger mer plass)
    Men at det er store forskjeller i trøkk kjenner jeg ikke meg igjen i.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg mener rf7 mk1 . hørte for første gang rf7mk2 i dag

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg mener rf7 mk1 . hørte for første gang rf7mk2 i dag
    RF-7 er slem. Men det er dog første gang jeg har hørt noen mene disse er mer behagelige å høre på. Disse var/er gjerne skarpere i toppen enn RF-83. Men gamle RF-7 er det futt i, men mindre mindre detaljerte spes i diskant området.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du sunst cls 215 er mere behaglegge å høre på eller rf7 mk1?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du sunst cls 215 er mere behaglegge å høre på eller rf7 mk1?
    Nei, men at RF-83 og RF-7II er det. Du hevdet vel at RF-7 hadde mye mer trøkk OG var mer behagelig å høre på enn RF-83.

Det er mer naturlig å se mot RF-7II, som vil være en stor oppgradering ift gamle RF-7. Men i trøkk? Der vil det nok ikke være stooore forskjeller..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •