Fra Klipsch Rf-83 til ......... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har både RF-83 og RF-7 i hus, RF-7 oppleves som mye slemmere, RF 83ene spiller penere og mer tilbakelent. RF-7ene drar fram livefølelsen fort.
    At man i det heletatt drar Cerwin Vega inn her er for meg helt uforståelig.. Sett Classic serien til Cerwin Vega(eller andre eldre typer) side om side med alt annet(av anerkjente merker) og hør etter. Har selv hatt en del Cerwin Vega, ser man bort fra lydtrykk så kommer lyttetrettheten snikende svært raskt!

Har du hørt på JBL?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var også snakk om xls215 inni bilde her , og det var disse det var snakk om når eg sa rf7 mk1 er mye mer behaglegge å høre på, eller cls 215 som eg hadde sell tidlegere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med vincent sp993 som eg kjørte på rf7 ene tidlegere så var dei rimleg skrikete , menn det blei kraftig dempa når eg fikk opkradert til Parasound halo A21 . menn kann gott hende det fortsatt er for skrikete for mange , menn for minn del så funker det perfekt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders1234
    pluss det er en go del mer behaglig å høre på rf7 ene , har du for lite trøkk så kompanserer du me subb
    Har 2stk epik empire subber for å få opp trøkket. 8)

Det blir rf7ii i første omgang. Legger ut RF-83 til salgs i midten av mars. Det blir CV en gang om ikke så lenge. Må jo eie ett sett iløpet av livet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ren dynamikk og ren lyd drar Klipsch ifra. Men på trøkk og moro så syns jeg nok CV vinner da dems bass holder med volumknotten mye bedre.

Probelmet med klipsch, og tildels CV er jo forsterkeri! Samt ser man på pris, så skulle det bare mangle at det var noe som skilte disse 2 dynamikk bombene.

CV ser ikke bra ut, men ut ifra pris er jaggu meg Klipsch skralle greier når det kommer til finish og kvalitetskontroll .

Jeg er selv klipsch mann, men det kosta jo endel for å få dem til å spille skikkelig bra, uten at de ble for frempå (noe som skjer veldig fort om man har feil forsterkeri med for lite strømstyrke). Min RF82mk1 kombinert med NAD M3 syns jeg spiller veldig bra .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    Har 2stk epik empire subber for å få opp trøkket. 8)

Det blir rf7ii i første omgang. Legger ut RF-83 til salgs i midten av mars. Det blir CV en gang om ikke så lenge. Må jo eie ett sett iløpet av livet
    Det ble ingen av dem. Endte opp med disse

Spiller veldig fint.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Nice8)
    Enig8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke ht er det? P37? Eller større? Ble jo et relativt kraftig hopp i pris med deg sidendu vurderte rf-7ii. Hvordan er trykket og morro faktorn i disse i forhold til rf-83? Spør siden jeg har lyst på p37 når jeg skal bytte ut mine rf-7ii.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er p39f. Gikk opp noen lapper i pris ja. Lydmessig er de såklart overlegne rf7,rf83 og Cornwall som ble vurdert. De er mye mykere i toppen enn reference serien. Ligner mere på Cornwall der. Lydbildet er enormt mye større og luftigere enn alt annet jeg har hørt. Større en Martin Logan Source som jeg også har eid. De har ikke samme partyfaktor som rf7 og rf83. Bassen er mye strammere og raskere. De låter klipsch men om mulig litt mer riktig. Hadde jeg ikke kikket rett inn horna hadde jeg ikke tippet på hornytalere. Jeg har 2 stk epik Empire subber for å fylle ut litt i bånn. Jeg har rega monoblokkene nå men skal bytte de ut med pre power fra onkyo om en måneds tid. Jeg hadde de her igår og det var en bedre match.

Om du har vurdert p37 er det vel samme mellomtone/diskant som p39 så de er sikker bra de også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldige jæ... :-) Du tok jaggu litt i når du først oppgraderte... Nydelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike altså. Ikke noe småtteri når du først skulle slå til Gratulere så mye

Må si den onkyoforsterkeren var råtøff har du info på den?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulera med flotte høgtalara. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slendrian
    Steike altså. Ikke noe småtteri når du først skulle slå til Gratulere så mye

Må si den onkyoforsterkeren var råtøff har du info på den?
    Takker så mye.

Det er dette settet her. Ikke la deg lure av at det står 80w. Jeg har hatt kraftige Krell , Vincent, parasound etc her. Onkyo settet har hatt langt mer kontroll på sakene enn samtlige av disse.
    Onkyo P-3000R og Onkyo M-5000R | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Gratulera med flotte høgtalara. :-)

Takker så mye. Er godt fornøyd med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    partyfaktoren kommer nokk viss du mater dem med litt mere krutt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha! ja hvorfor ikke hoppe opp 130k når det er lyden som teller når jeg startet og lese tråden her så hadde jeg bare tenkt og anbefale deg en heftig slagboremaskin slik at du klarer og ødlegge hørslen litt fortere enn det et par cv høytalere vil gjøre, men nå valgte du jo noe fornuftig til slutt.. Hvilke forsterkeri står det imellom nå da? er det en ny reciver eller et par MBL monoblokker;-)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fei
    Takker så mye.

Det er dette settet her. Ikke la deg lure av at det står 80w. Jeg har hatt kraftige Krell , Vincent, parasound etc her. Onkyo settet har hatt langt mer kontroll på sakene enn samtlige av disse.
    Onkyo P-3000R og Onkyo M-5000R | Lyd & Bilde
    Tviler ikke i det heletatt på Onkyoen Fei. Har hørt Onkyo settet på langt mere ineffektive høyttalere en P-39f og det er en fantastisk forsterker sett med innebygd DAC som holder svært høy kvalitet.

En ofte misforstått begrep er at folk tror ofte at det er masse watt som gjelder på Palladium serien. Dette er feil. De trenger forsterkere med stabil stømforsyning da de dupper ned i 3 ohm i bassen med noen heftige fasevinkler i tilegg. Les f.eks testen til Stereophile:

The P-39F is thus one of the most sensitive models I have encountered in 20 years of measuring loudspeakers—it will play very loud with very few watts. However, the speaker is not as efficient at low frequencies as you might expect; its impedance drops between 3 and 4 ohms in the lower midrange (fig.1), with a nasty combination of 4 ohms magnitude and –50° electrical phase angle at 80Hz. The three woofers do demand a significant amount of current to keep up with the horn-loaded midrange and treble drive-units.

Onkyo settet du testet har meget god strømforsyning som er stabil helt ned i 1 ohm, så rent teknisk er det en god match. Det hjelper på at det låter alt for bra til prisen også. Klistre på en snobbe Hi-Fi merke på settet og de kunne ta dobbelpris for det 8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •