Nye store høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye store høytalere

Hei
    Jeg har en Onkio 5008 forsterker og tenker å oppgradere høytaler parken litt. Har et par gamle 4 veis pioner høytalere med uoriginale 12” basser som trenger utskifting. Jeg tror det er noe galt med en av diskantene, og dessuten er basselementene dårlig avstemt til kabinettet. De har også et litt slitt utseende så det er på tide med noe nytt.
    Stuens utforming gjør at front høytalerne må stå inntil veggen, og den ene kommer i hjørnet ved siden av tv møbelet.
    Dette gjør at høytalerelementene og bassport bør peke forover mot lytteposisjonen. Og maks bredde på høytalerne blir 45 cm. Siden store høytalere kan virke ganske dominerende i rommet ønsker jeg noe i lyst treverk. Bruken er primært film, både høyt og normalt volum, men det er på musikk de må prestere best.
    Jeg trodde dette skulle bli lett og at det var mye og velge mellom. Men høytalermoten har åpenbart endret seg .
    Jeg ønsker altså en stor høyttaler med minimum 12” bass. Som måler max 45 cm i bredden. Alle elementene må peke fremover. Minst treveis og helst i lyst treverk. Gjerne brukt men helst ikke så gammelt at de har gått ut av produksjon. Prismessig kommer litt an på men 10 max 20k.
    Er det noen som har forslag til hva jeg kan velge?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er noen av kravene dine du bør kvitte deg med. Feks. Kravet om at den må være 3 veis.

Den høyttaleren som kanskje passer deg best er inConcert Miles el. 46cm bred, 56cm dyp og 110cm høy.

103db/1w og maks effekttålighet på 1600w. Rett og slett noen monster av noen høyttalere.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3veis. 11k for delene levert:
    Cornscala Style A | Critesspeakers.com

i en smalere men dypere variant, ca. samme volum:
    My Cornscala's Are Built....WOW!!!! - AudioKarma.org Home Audio Stereo Discussion Forums
    445w x 460d x 985h

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •