Trenger høyttalere som kan stå inntil vegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger høyttalere som kan stå inntil vegg

Flytter inn i ny leilighet nå neste fredag og møter på en liten utfordring med tanke på høyttalerene. Stua er ikke så ekstremt stor. Kanskje 3-4 meter fra vegg til vegg der TV og sofa skal stå. Skal ha sofaen på samme sted som i plantegningen og TV på veggen mot kjøkkenet.

Trenger da noen høyttalere som kan stå helt inntil veggen. Har idag Klipsch RF-82 som eg frykter vil ta for mye plass. Er kjempefornøyd med lyden i disse, men ser ikke for meg at det blir bra når de må stå helt i veggen.

Så eg ønsker tips til hva eg kan bytte de ut med. Akkurat nå vurderer eg RB-81 eller noen lett plasserte gulvhøyttalere. Trenger også noen bakhøyttalere som kan plasseres oppunder taket da det er vinduer bak deler av sofaen.

Budsjett maks 10 000 i fronthøyttalere. Bakhøyttalere kan eg vente med.

Har Yamaha RXV-1800 som forsterker.

Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har RB- 81 MKII. Dei har eg hatt ståande nesten heilt intill veggen, oppå tv bordet. Syns dette har fungert ypperlig.

Når eg hadde desse i stova var det vel litt i overkant av 3m melom front/tv - vegg og bak/sofa - vegg. Desse høgtalarane har bassporten foran. Dei treng derfor mindre plass bak. Bassen vert ppverka av avstand til veggen, men der er snakk om få cm frå eller til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fleksibel som få
    Magic FX-4 er en liten revolusjon innen satellitthøyttalere. Vi har valgt å gjøre den flat og vinklet, for enkelt å kunne plassere den på veggen og få lyden rettet mot deg. Perfekt for de av oss som har sofaen plassert inntil bakveggen."

Har 4 slike, fungerte bra hos meg den tiden jeg hadde sofaen inntil bakvegg.
    Link: Dynavoice Magic FX-4 Black High Glossy PAR - Surround

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •