Ny 12" sub fra Fence Audio, mk3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 12" sub fra Fence Audio, mk3

Jeg var innom Spaceworld på Moa her i Ålesund i går. De hadde fått inn en helt ny Fence Audio 12" subwoofer, en mk3 versjon. DEN SPILTE HELT SYKT RÅTT! Jarle (butikksjefen) fortalte at den nye versjonen hadde en vesentlig mye større forsterker, samt et nytt element med en slaglengde som var mye større enn forrige variant. Selve viklingen på spolen var vist lenger, og magneten kraftigere!! Det er noe av det råeste jeg noen gang har hørt av en 12" subbwoofer! Ja, det er helt riktig at jeg er litt glad i Fence, jeg. Uansett, jeg mener helt objektivt, denne spillte bemerkelsesverdig bra! Jarle sa at det kommer flere oppgraderte versjoner av subwooferne fremover, så jeg gleder meg til 15"-eren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid lurt litt på 8" 12" 15" subbene til Fence. Ettersom jeg KUN bruker 12", så har jeg vært fler gang inne på å prøve en av den forrige modellen som var på markedet en stund. Men synes at prisen var litt stiv. Hva mener du om MK2 versjonen?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært bort litt Fence i "mine yngre" dager, ingenting å rope hurra for mener nå jeg.

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet litt forskjellige 12"ere. For lenge siden hadde jeg Velodyne sin, på den tiden hvor ting kostet litt penger. Nylig har jeg testet XTV 99W12.16 til kr. 3.990,-. jeg har testet en Klipsch 12" som jeg ikke husker modell nummer på, men jeg skulle få den for rundt 4500,- ny. Jeg har testet en Dali SubE12. Og jeg har testet KRK 12" med 225w, til rundt 6000,-kr.
    KRK og Fence Audio subbene lages vist nok på samme fabrikk, men Fence sin forsterker er helt nybygd 500W i 4ohm, og Klasse D forsterker.
    Min oppriktige mening, bare etter å ha hørt den nye Fence subben i Jarles butikk, er at den står ikke tilbake for hverken KRK subben eller XTV subben. Dette rocka f....'n meg grundig! Eneste jeg kunne savne var XLR inngang, men det skal jeg vurdere å leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at Spaceworld i Ålesund skulle ha 2990,- for Fence subben.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal på fest og jeg ser det står fence audio på høyttalerne, så drar jeg hjem igjen...

Fra spøk til alvor. Hvorfor har det seg slik at fence audio sjelden eller aldri får gode omtaler når de sammenlignes med f.eks de merkene du nevnte du hadde sammenlignet de mot? Det er gjerne enkeltindivider og ildsjeler som skryter det opp i skyene, mens media gjør det motsatte. Hmm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest en eneste negativ omtale av Fence i fagpressen. Tvert imot, vil jeg si. For ett par år siden fikk de "beste kjøp" i Lyd & Bilde i konkurranse med nettopp noen av de jeg nevner.

Går du på disse linkene så vil du se at flere er av samme oppfattning: Tilbakemeldinger fra kunder - Fnky
    Og ser du litt rundt på diverse diskusjonsfora så vil du fort finne ut at det kun er enkeltpersoner som går igjen massevis av ganger med eder og galle. Typisk for dem er at de kommer med uriktige fakta opplysninger og at de har en forkjærlighet for Patos eller CV. Men masse folk uttaler seg veldig positivt, selv om den nevnte "menighet" da slår oss umiddelbart i hodet.

Altså; Jarle på Spaceworld i Ålesund har jobbet hele livet sitt med lyd og bilde. Han er i slutten av 40-åra vil jeg tro. Han har solgt omtrent alt som krabber og går av merker. Når han blir stående og måpe, og jeg med min erfaring også blir begeistret mer enn normalr, ja, da stoler jeg mer på det enn en eller annen sur kommentar fra en "bedreviter" som ikke har hørt produktet.
    Det passer sikkert heller ikke så godt for denne "menigheten med bedrevitere" at et merke selger så uhyre godt som det Fence har gjordt. Det er vist nok over 200.000 enheter ute hos kunder nå, bare i Norge! Mange vil heller at greiene skal være litt sære, sjeldene og rare. Men disse Fence folka har jo lagd det også! Det var jo de som reint faktisk lagde Electrocompaniet sine høyttalere, og de ble Årets Anlegg for ett par år siden. Roar Moen konstruerte vist nok en del av delefilter, mens Fence folka stod for resten. De har produsert for Hi-Fi Kulbben også, og mange fler. Så helt på jorde er det nok ikke.

Denne nye subben spiller fenomenalt godt, helt enkelt! Du kan umiddelbart merke forbedringene i element og større kraft i forsterkeren. Jeg har hatt den hjemme på prøve i helga, og den kommer til å bli stående her.

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sitere Roar Moen:
    "......dessverre blitt utsatt p.g.a. konkurs og alle problemer med Basic modellene.
    Det største problemet skulle likevel vise seg å være nordmannen Stein Frode Ertzeid ”alias farmen Frode” som i begynnelsen opptrådte som en samarbeidspartner, men som tidlig viste seg å være det motsatte. Han prøvde tidligere i vinter å ta kontroll over Patos ved selv å registrere varemerket Patos bak min rygg på et av sine kina firmaer.

Det hele kuliminerte med at han nylig gikk i fra en avtale der vi sammen skulle realisere nye Patos modeller og arbeide sammen. I stedet fikk han Netthandelen til å overta lageret med feilvare Mk II modeller og deretter sørge for at resten av varelageret til Patos ble kastet.

På lang sikt var kanskje dette den beste løsning, siden jeg da står fritt til å videreføre høyttalerproduksjon uten å måtte ha noe som helst med Ertzeid å gjøre i fremtiden. I ettertid har det også vist seg at Ertzeid har gjort seg skyldig i mer alvorlige ulovligheter mot andre der tvilsom fortningsmoral har vært nøkkelordet.

For dere som har kjøp billige feilvarehøyttalere via internett må dere henvende dere til selger, dvs Netthandelen, Komplett eller Ertzeid i forbindelse med service av disse.

Vil ellers nevne at Netthandelen uten mitt samtykke bruker mitt navn til markedsføring av Ertzeids billige kinahøyttalere som han kaller ”Fence”. Jeg har vært delaktig i noe av utviklingen, men også her har det vist seg at kvalitetskontrollen til dels er mangelfull, med dårlig og varierende kvalitet som resultat. Jeg står på ingen måte inne for det endelige resultatet på de ”Fence” høyttalere som selges hos Netthandelen og Komplett.

Med vennlig hilsen
    Roar Moen (- innlegget lagt ut på club-patos 22/9/2008 -)"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåvel, det var vel ikke akkurat hverken Patos eller Roar Moen som var tema her. Hvor ble det forresten av Roar Moen? Kunne han ikke bare ha fortsatt med høyttalere om han hadde villet? Jeg har hørt rykter om at han har slått seg sammen med Tommy Wadensten hos JWS; de som har Proson høyttalerne. For noen måneder siden var han etter sigende innom Soundgarden (ifølge butikksjefen der)for å selge høyttalere for JWS. Men jeg hørte også at han skulle ha havna i fengsel i forbindelse med disse ulovlighetene??? Og det gjorde vist nok ikke han dere Stein Frode Ertzeid. Kanskje det sier sitt?? Roar Moen har vel ikke noen gang vært det man kan kalle "et sannhetsvitne". Sånn som jeg har forstått det: Fence folka (som ikke er identisk med Stein Frode Ertzeid) har produsert høyttalere for mange av de kjente aktørene, til og med JBL. Men også Phonar, Hi-Fi Klubben, XTC, Audiovector, Electrocompaniet, KRK m.fl. Alle disse selskapene er fortsatt i god driv og virker slettes ikke inneslutta og deprimerte. Kan være Roar Moen's tilsynelatende "vendetta" skal glemmes for en stund. Det var jo ikke bare han som gikk konk på den tiden der. Broren hans, AV-butikken eller hva det hette, gikk konkurs samtidig. Jeg tror brødrene klarte det hele ganske godt selv. Men nå er det så stille fra den kanten. Har de "brev og besøks forbud"? Samma det; tilbake til saken. For meg virker det som om disse Fence folka har lært mye av de som de sammarbeider med, ikke minst så minner mye meg om XTC og Dali. Det hjelper med mer "gang" i elementet i kombinasjon med mer kraft i forsterkeren. Jeg sjekket opp KRK subbene, og det virker som om mye av Fence sub designet og spekket ligger i det landet der. Hjemme hos meg spiller den innmari bra nå, og jeg er happy,jeg! Virkelig happy!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg nye spikes til subben. Det fulgte med plastik spikes, og det er sikkert greit nok, men jeg byttet til ordentlige messing spikes som jeg skrudde godt til. Tightere bass sytes jeg, og det er i tråd med hva jeg har opplevd tidligere også. Ikke ekstremt stor forskjell, men det ser litt bra ut, føles greit og da oppleves det sikkert greit også.
    Nå bruker jeg en standard RCA signalkabel fra forsterkeren, en som fulgte med på en DVD spiller en gang i tiden. Hadde tenkt å flytte subben bortover mot hjørne, for å få enda litt mer bass. Bass er gøy! Noen som har forslag til subkabel som funker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke tvil om bass er digg, eg kjører xlr kabler på alt subb her i hus , mann kann ikke påstå eg hører forsjell uansett vilken kabel eg bruker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker har du da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg kjører alle subbene gjennom en behringer dcx2496

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg gjerne ut noen grafer så vi kan se hvordan subben måler i rommet ditt!

EDIT: Er det denne du har? Fence Audio SUB-12mk3 AKTIV - Subwoofer | Høyttaler | Fnky

Ser jo helt ok ut, selv har jeg ikke sett denne med egne øyne, men syns vel strengt tatt XTZ ser endel bedre ut, selv om det er lyden som teller..

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FilmThor
    Nåvel, det var vel ikke akkurat hverken Patos eller Roar Moen som var tema her. Hvor ble det forresten av Roar Moen? Kunne han ikke bare ha fortsatt med høyttalere om han hadde villet? Jeg har hørt rykter om at han har slått seg sammen med Tommy Wadensten hos JWS; de som har Proson høyttalerne. For noen måneder siden var han etter sigende innom Soundgarden (ifølge butikksjefen der)for å selge høyttalere for JWS. Men jeg hørte også at han skulle ha havna i fengsel i forbindelse med disse ulovlighetene??? Og det gjorde vist nok ikke han dere Stein Frode Ertzeid. Kanskje det sier sitt?? Roar Moen har vel ikke noen gang vært det man kan kalle "et sannhetsvitne". Sånn som jeg har forstått det: Fence folka (som ikke er identisk med Stein Frode Ertzeid) har produsert høyttalere for mange av de kjente aktørene, til og med JBL. Men også Phonar, Hi-Fi Klubben, XTC, Audiovector, Electrocompaniet, KRK m.fl. Alle disse selskapene er fortsatt i god driv og virker slettes ikke inneslutta og deprimerte. Kan være Roar Moen's tilsynelatende "vendetta" skal glemmes for en stund. Det var jo ikke bare han som gikk konk på den tiden der. Broren hans, AV-butikken eller hva det hette, gikk konkurs samtidig. Jeg tror brødrene klarte det hele ganske godt selv. Men nå er det så stille fra den kanten. Har de "brev og besøks forbud"? Samma det; tilbake til saken. For meg virker det som om disse Fence folka har lært mye av de som de sammarbeider med, ikke minst så minner mye meg om XTC og Dali. Det hjelper med mer "gang" i elementet i kombinasjon med mer kraft i forsterkeren. Jeg sjekket opp KRK subbene, og det virker som om mye av Fence sub designet og spekket ligger i det landet der. Hjemme hos meg spiller den innmari bra nå, og jeg er happy,jeg! Virkelig happy!

Dette innlegget syntes jeg du skulle slette, drittkasting og sladder om personer som ikke har noen muligheter for å forsvare seg, hører ikke hjemme her.

/Tommy

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500w forsterker utstyrt med lampettledning?:roll:

Folk som kjøper skvip og forsvarer det som gull og grønne skoger er det alt for ofte her.

Hold dere unna fence. XTZ er et mye tryggere merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders1234
    eg kjører alle subbene gjennom en behringer dcx2496
    Det er en god forsterker. Jeg skal få kjøpt meg noe i samme gata.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    500w forsterker utstyrt med lampettledning?:roll:

Folk som kjøper skvip og forsvarer det som gull og grønne skoger er det alt for ofte her.

Hold dere unna fence. XTZ er et mye tryggere merke.
    Kom igjen, "Crimar", jeg har hørt alle disse subbene, og det har ikke du, ikke sant? Kan du ikke komme tilbake med en kommentar dersom du har noe å bidra med? Subben spiller ordentlig bra! hva slags subb har du?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får tråden til å fremstå som en Reklame for Fence Audio, FilmThor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Legg gjerne ut noen grafer så vi kan se hvordan subben måler i rommet ditt!

EDIT: Er det denne du har? Fence Audio SUB-12mk3 AKTIV - Subwoofer | Høyttaler | Fnky

Ser jo helt ok ut, selv har jeg ikke sett denne med egne øyne, men syns vel strengt tatt XTZ ser endel bedre ut, selv om det er lyden som teller..
    ja, det er den. Selv om bildet ikke er helt korrekt. På subben så er det ikke disse grønne "F" merkene. XTZ'en er helt ok! Jeg mener det, og jeg har prøvd den. Likevel endte jeg opp med Fence'n. Hjemme hos meg har jeg ikke greit nok måleutstyr, men jeg skal se hav jeg får til neste helg. Uka er litt for travel.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •