Klipch eller XTZ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipch eller XTZ?

Driver å kikker etter nytt surround-anlegg. Har kommet frem til to alternativer, hvilke av disse vil dere anbefale? Gode alternativer mottas også med takk

1. Klipsch RF-62, RC-42 II og RS41 II (9000 kr. på Soundgarden) + SVS SB-1000 (4000 kr. på Lsound) Totalt 13000 kr.

2. XTZ 5.2 fra Surround.no (XTZ Surroundsystem 5.2 XTZ 99 W12.16 Left/Right + 93.23/22 - Surround) 13000 kr.

Grunnen til at jeg har kommet frem til akkurat disse to alternativene er begrenset plass til sub. SVS'en er kompakt og på XTZ-anlegget er subbene under frontene.

Har en Yamaha RX-V767 receiver.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er vel gode alternativer. XTZ er jo mye for pengene. Har selv eid en av subene dere og de er latterlig gode til prisen. Jeg har også hat Klipsch RF-62II og dette er en meget potent høytaler. Vil tror at Klipschene er lettere å drive med recieveren din enn det XTZene er.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Begge er vel gode alternativer. XTZ er jo mye for pengene. Har selv eid en av subene dere og de er latterlig gode til prisen. Jeg har også hat Klipsch RF-62II og dette er en meget potent høytaler. Vil tror at Klipschene er lettere å drive med recieveren din enn det XTZene er.
    Trådstarter vurderer RF 62. Ikke MK2 modellen.
    Disse må ikke forveksles ettersom MK2 modellen er en mer velspillende høyttaler.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Disse må ikke forveksles ettersom MK2 modellen er en mer velspillende høyttaler.
    Beklager så ikke det.. Mk1 har jeg ikke hørt. Anntok han skulle kjøpe alt nytt, og MK2 modellen er vel på tilbud hos soundgarden nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du går for klipsch anlegget, ville eg ha oppgradert senteren til rc-62.

Vil uansett tru du vert godt fornøyd med begge alternativa.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Beklager så ikke det.. Mk1 har jeg ikke hørt. Anntok han skulle kjøpe alt nytt, og MK2 modellen er vel på tilbud hos soundgarden nå?
    Det er MK1 modellen Soundgarden har tilbud på nå.
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dersom du går for klipsch anlegget, ville eg ha oppgradert senteren til rc-62.

Vil uansett tru du vert godt fornøyd med begge alternativa.
    RC-62 har jeg dessverre ikke plass til i stereobenken min, akkurat for bred RC-52 er max.

Stakk innom Elkjøp en tur i dag da jeg har lagt merke til at de hadde Klipsch for ei stund tilbake. De fører ikke merket lengre så de hadde bare et par RB-61 igjen. Ekspeditøren viste meg derimot et Yamaha-sett. NS-777/444/333. Tilbud ut helgen for 5500 kr. Sjekket priser på nett nå, og det var faktisk et godt tilbud. Men duger disse, eller er de bare pene å se på?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proson81
    Det er MK1 modellen Soundgarden har tilbud på nå.

RC-62 har jeg dessverre ikke plass til i stereobenken min, akkurat for bred RC-52 er max.

Stakk innom Elkjøp en tur i dag da jeg har lagt merke til at de hadde Klipsch for ei stund tilbake. De fører ikke merket lengre så de hadde bare et par RB-61 igjen. Ekspeditøren viste meg derimot et Yamaha-sett. NS-777/444/333. Tilbud ut helgen for 5500 kr. Sjekket priser på nett nå, og det var faktisk et godt tilbud. Men duger disse, eller er de bare pene å se på?
    Kan nok ikke sammenlignes med Klipsch, men kommer jo ann på hvor kravstor du er. De er pene, og bra for prisen ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å hatt 3par fra mkI i hus og 2 par mkII i hus hadde jeg fremdeles levd meget greit med mkI.

De er litt annerledes, ikke mye.
    Ville likevel anbefalt TS å høre klipschene før handel, ettersom Klipsch gjerne er litt "like / ikke like" i spillestilen.

Velspillende er vel også veldig objektivt?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Velspillende er vel også veldig objektivt?
    Ja, i høyeste grad, men siden 95% mener at MK2 er en bedre høyttaler, så føler jeg at det er en sammenheng med min påstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film er mk1 utrolig bang for bucks, men til musikk hadde jeg valgt mk2 anyday! Rf62 i særklasse!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i høyeste grad, men siden 95% mener at MK2 er en bedre høyttaler, så føler jeg at det er en sammenheng med min påstand.
    Det er vel fremdeles en svært stor andel som mener at feks RF-63 fremdeles er blant det ypperste innen reference. Så å slå alle over en kam blir litt feil.

Rf62/82 vs mkII utgavene er det flere som mener de nye er blitt bedre, trolig pga de er blitt roligere og snillere i fremtoningen. De er ikke like bad-ass i fremtoningen..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er vel fremdeles en svært stor andel som mener at feks RF-63 fremdeles er blant det ypperste innen reference. Så å slå alle over en kam blir litt feil.

Rf62/82 vs mkII utgavene er det flere som mener de nye er blitt bedre, trolig pga de er blitt roligere og snillere i fremtoningen. De er ikke like bad-ass i fremtoningen..
    Nå blander du kortene litt.
    63 er jo en helt annen høyttaler enn 62 og 82, med et annet horn.
    Jeg snakker om X2 modellene.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blander du kortene litt.
    63 er jo en helt annen høyttaler enn 62 og 82, med et annet horn.
    Jeg snakker om X2 modellene.
    Les hele innlegget du, spes siste avsnitt så ser du at kortene ikke er blandet.

Det er Forøvrig ikke bare annet horn. Men annen kasse, andre basser, annet delefilter.. Ja du skjønner tegninga.

Edit: det var vel skrotnisse som en gang i tiden slaktet Rf-83 (som har samme horn som RF-63) og samtidig kom med en betydelig mer flatterende test av RF-82 (samme horn som RF-62) så det er ikke bare diskant som utgjør en høytaler, og det er heller ikke gitt at det ene er bedre enn det andre.
    Skal dog sies at jeg ikke er enig i disse testene, men det viser bare at folk er forskjellig..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode innspill folkens, det ble nytt anlegg i helgen Takk til c-v med kommentaren om at Klipsch er "liker/ikke liker". Har hørt på noen nå og fant ut at jeg hørte til sistnevnte faktisk. Selv om dette var merket jeg tenkte jeg skulle gå for.

XTZ´ene var veldig interessante, men fruen i huset var ikke helt med på fire stativhøytalere i stua (jeg gikk bort fra subene da de ble litt voldsomme).

Det ble til at jeg havnet på Yamaha 777/444/333. Høy WAF på disse iallefall. Fikk en god pris på en butikk i nærheten, hele settet til den nette sum av 5500 kr. Så langt fornøyd med handelen

Tenker på å komplementere med en SVS SB12-NSD Piano Gloss Black.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med gode høyttalere! De andre hadde også vært gode, men i stua vil man jo ikke bare ha musikkutstyr, man vil jo ha en kone / dame også!! Lurt og ta hensyn til kone faktoren. Det er vl derfor de store tingene fremover sannsynligvis vil skje på innebyggings utstyr.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere ja.

Kult at noen går i mot strømmen og ikke bare kjøper Klipsch selv om de fleste (inkludert meg selv) ofte anbefaler disse.

Håper du og fruen blir fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •