SVS PB12-Plus DSP Lowpass & HighPass Filter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB12-Plus DSP Lowpass & HighPass Filter

Lurte på om noen kan forklare meg hva lowpass og highpass frekvens og slope funker på disse?

Fikk nettop denne subben i hus standen og lurer litt på hva det optimale innstillingene på denne er.

Slik som den står nå spiller det ikke helt for mine ører med stock settings. Alt står disabled.

Ja også lurte jeg også på om innstillings bryteren bak skal stå på High input eller Normal ?
    Inngangen som går fra sub utgangen fra forsterkeren til subwofferen..

Blir det noe bedre om jeg bruker 2 kontakter for left og right? Har 2 utganger fra forsterkeren til flere subber.. Men tror begge er left channel!

Mvh Ivar 8)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les manualen, og husk å kalibrere inn SUB'en sammen med restan av anlegget og også rommet. Å bare sette SUB'en en plass å kjøre autooppsettet til Reciever fører som regel til dårlige resulateter. Her er en bra guide å følge for å få mest ut av SUB'en din. Dette gjelder selvsagt alle SUB'er, og ikke bare SVS sine.

http://avforum.no/forum/910109-post564.html

PB12-Plus DSP'en du har handlet deg er en kjempebra SUB både til musikk og film, men som sagt dårlig integrering/kalibrering kan føre til at det ikke høres bra ut i det hele tatt. Å få en SUB til å spille bra i ett rom i 9 av 10 tilfeller krever endel jobbing med plassering og også kalibrering for å få den til å samspille med resten av anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Så fort respons trodde jeg ikke jeg fikk.
    Nå kan jeg bruke morgen dagen til og herje litt med dette mens fruen er på jobb

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Les manualen, og husk å kalibrere inn SUB'en sammen med restan av anlegget og også rommet. Å bare sette SUB'en en plass å kjøre autooppsettet til Reciever fører som regel til dårlige resulateter. Her er en bra guide å følge for å få mest ut av SUB'en din. Dette gjelder selvsagt alle SUB'er, og ikke bare SVS sine.

http://avforum.no/forum/910109-post564.html

PB12-Plus DSP'en du har handlet deg er en kjempebra SUB både til musikk og film, men som sagt dårlig integrering/kalibrering kan føre til at det ikke høres bra ut i det hele tatt. Å få en SUB til å spille bra i ett rom i 9 av 10 tilfeller krever endel jobbing med plassering og også kalibrering for å få den til å samspille med resten av anlegget.
    Den guiden du nevnte over for stille inn subbene .. har et spørsmål angående den .

Han skriver noe om Large og Small settings? Jeg har ikke det på min surround forsterker.. Bare innstillinger der det står Full range og hz osv ..

Any help?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en dB måler og lurer på .. Hvor mange meter og hvor skal jeg stå når jeg måler dB'n ?

Takk på forhånd .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cretix
    Har kjøpt meg en dB måler og lurer på .. Hvor mange meter og hvor skal jeg stå når jeg måler dB'n ?

Takk på forhånd .
    Der du sitter. Hold den ca ved brysthøyde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Der du sitter. Hold den ca ved brysthøyde.
    Takker! Da blir det tunings! =D Rydde vekk møbler som står i veien og alt =D

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cretix
    Den guiden du nevnte over for stille inn subbene .. har et spørsmål angående den .

Han skriver noe om Large og Small settings? Jeg har ikke det på min surround forsterker.. Bare innstillinger der det står Full range og hz osv ..

Any help?
    Sett på 80hz på alle høyttalerne i utgangspunktet. LFE 120hz. Angående å flytte møbler så pleier jeg å flytte sofabordet for setter stativet rundt der det står. Jeg testet en gang med å demontere en av utstikkerne på sofaen før RK, men resultatet ble dårligere hos meg enn om den var på.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener jeg skal teste med 80hz Constant tone, og 120hz på LP på frontene? Eller 120Hz på LFE på subben?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, når du har kjørt romkorreksjon på reciever setter du til nevnte hz. Hvilken reciever har du?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Onkyo TX-NR807 ..