Dali Mentor 6 vs. Elac FS 257

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Mentor 6 vs. Elac FS 257

Hei!

Er ganske fersk her på forumet og vil gjerne lufte noen tanker ang. kjøp av nye høyttalere.

Har allerede kjøpt og betalt Dali Mentor 6 i kampanjen som HiFi-Klubben akkurat hadde. Dessverre er ikke leveringen for mitt kjøp før ca. 1 april (etter påske vil jeg tippe).

Har derfor sett meg litt rundt på nye høyttalere (har sjekket ut brukten her og på HiFi-sentralen den siste uka- men det er få, gode høyttalere som selges i nærheten av Trheim). Har lest litt produkttester osv og sett at Elac sine FS 257 har kommet bra ut i tester. I tillegg er de å fåes til kr 16000 i en kampanje som Elac har (alle selger den til denne prisen her i Norge visstnok).

Så jeg begynner å snuse på denne i stedet. Er det noen her inne som har erfaringer med begge? Hva ville dere valgt? Jeg er jo en Nautilus 805 mann fra før og liker disse veldig godt, minus behovet for sweetspot. Elektronikk tar jeg ikke hensyn til i denne omgang, da det er litt greiere å bytte ut/oppgradere.

Et annet spørsmål: Finnes det forhandlere av Elac i Trondheim? Har jo helst lyst til å høre de personlig før jeg kjøper. Hørte Mentor 6 selv, og de likte jeg bedre overall enn mine 805 (flere detaljer i mellomtone og diskant, dypere bass).

På forhånd takk :-)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Mentor 6 mann, så er dette de beste høyttalerne. Men det er min mening da. Herlig oppløste, passelig stramme i bassen, og med til skrekkelig, forsterker kraft, utrolig avslørende i forhold til kilde. I surrond med en herlig dynamikk. Men husk dette er i mitt anlegg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes de spiller ganske likt, men anser nok elac som mest hi-fi korrekt , bakdelen er att de er mest kresen på elektronikken og matching.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Mao. ikke noen klar vinner.

Kanskje jeg da bare får prøve ut begge to. Jeg kan jo strengt tatt avbestille Mentor 6 dersom Elacene faller i smak. Er bare at det vil bli en del fraktkostnader med Elacene dersom jeg ikke vil ha de.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •