Klipsch eller Dynaudio? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det jeg sikkert skulle skrevet var referance modellene til klipsch og spesifisert untakene som spiller ok feks rf 7mk2 og palladium utgavene,

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs
    det jeg sikkert skulle skrevet var referance modellene til klipsch og spesifisert untakene som spiller ok feks rf 7mk2 og palladium utgavene,
    Deg om det..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Dynaudio om musikk og detaljer står i fokus. Nydelig lyd i det meste fra Dynaudio. Litt behersket volum og engasjement.

Klipsch river vesentlig mer i, men ikke like kontrollert. Fint til elektronisk musikk, men for min del blir de for masete på rock. Knall til film.

Har du et litt mindre rom ville jeg personlig valgt RB-81 II fremfor RF-62 II. Tørrer og mer tight/kontrollert bass, lettere og plassere. Hatt begge disse modellene selv. RB-81 II trøkker noe hinsides med rett forsterker, så der er det opp til deg om du er vant med sommerjobb på tivoli og brumlebass, eller vil ha mer hifi bass.

Lykke til med valget her, ikke lett. Som natt og dag disse høyttalerne.
    Ja er ikke lett dette her. x12éne ser jo bedre ut i stua også (dog ikke det viktigste) Rommet er på 40kvd ca. så plassen har ikke kjempe mye å si, men trenger ikke å ta hele stua. Så Klipsch er mere lettdrivene enn X12? Og klipsch vil være et bedre valg ettersom jeg ser en del film også med andre ord?

Zantrix: Ser at soundgarden har tilbud på x16 til 9900, er jo litt mere enn planlagt, men om lyden er mye bedre så kan det være verdt det.

Og hva er SA?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch vil spille en del høyere. De er lettere å drive og man får nok litt bedre kontroll på dem og får litt mer igjen for den forsterkerkraften man har, men god power er alltid et pluss. Til film gir de lyd som på en kino, slår deg litt i trynet og tar deg virkelig med på handlingen, det er gøy. Hornet er desverre ikke for alles ører, ei heller alle rom. Synes også de har en litt nasal klang med hornet og kanske litt unaturlig øvre mellombass. Dynaudio er mye mer naturlig klingende og har en fantastisk mellomtone. Faren er at Dynaudio kan bli litt "kjedelig" i lengden, for det er morro med dette kraft og volumoverskuddet en får ved Klipsch. Ta en lytt til begge om du har mulighet.

SA er System Audio, et merke soundgarden også fører utenom Klipsch og dynaudio. Litt tyntlåtende høyttalere til en kommer litt oppover i prisklasse, noe jeg ville styrt unna hvertfall til fordel for de alternativene du allerede har.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quisten, virker ikke som du har hørt System Audio, jeg har helt annet inntrykk en deg, og det har jo også testene av de modellene som har vært testet i det siste?

Hva med Aura 50, den er slank og den låter veldig bra. Den låter også bra nedover, du burde virkelig dra å få en demo på både Dynaudio, SA og Klipsch.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på forsterkeri så er Klipsch helt ok. Og de tåler som tidligere nevnt i tråden litt ekstra volum i forhold til konkurenter til samme pris.

Bare for og slenge et alternativ opp i bunken. XTZ ( finner du hos Surround.no )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Quisten, virker ikke som du har hørt System Audio, jeg har helt annet inntrykk en deg, og det har jo også testene av de modellene som har vært testet i det siste?

Hva med Aura 50, den er slank og den låter veldig bra. Den låter også bra nedover, du burde virkelig dra å få en demo på både Dynaudio, SA og Klipsch.
    Har eid Mantra 30 og 60. Ting begynner fra 60 og opp. Men trådstarter er ikke i dette prissegmentet på hva han forespørr.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men nå tar jo Mantra 50 over for 60, og har mindre bestykning enn 60.

Mantra 30 blir for liten ja, men ville absolutt sjekket ut Aura 50.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •