subwooferkasse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

subwooferkasse

har bestilt 2 stk Dayton Audio RSS460HO-4 18" Reference HO Subwoofer 4 ohm 295-472 i dag , bare for gøy , utrolig billege, planen er å lage en lukket kasse så begge elementene skal stå i samme kasse, bør eg ha skillevegg mellom elementene slik att dei på ein måte får en kasse hvær eller kann det like gret være åpent mellom ? ser databass har testet disse . 4.2 ft3 var kassen invendig dei brukte, å da regner eg med det bare er å lage en dobbelt så stor med 2 elementer i??

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøre begge elementene på samme (mono)forsterker så kan de sitte i samme kassevolum, men det er uansett bra med en skillevegg idet du da får god avstiving i tillegg.

En lukket kasse trenger i de fleste tilfeller eq for å levere den dypbassen man ønsker og da kan du fint redusere kassevolumet.

Jo mindre kasse jo mer eq trenger du.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp kjører lukket kasse på en av dei andre subbene eg har så eg bruker ein behringer dcx 2496

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en kunne tenke seg og slippe litt enklere unna med det 'hassle' :wink: med DIY. Og en nå er litt kjapp på labben så har Erich H./Diysoundgroup en ladning med 4cu.ft subwoofer flat-packs på vei inn til Dayton Audio RSS460HO-4 18" og Stereo Integrity 18"D. Erich sender ikke utenfor USA, men har man en Jetcarrier konto eller oppretter en, noe som er 'planke', så er jo ikke dette noe problem.

Vedlegg 101176 Vedlegg 101177 Vedlegg 101178 8)

4 cu ft Subwoofer box - Subwoofer Cabinets - Flat Packs DIY Sound Group

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nice noen formening om hva denne vill komme på i pris inn til norge , skulle apslutt hatt en sonnen til ultraen min også

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en regner ca 10 gangen på $, så er en ikke langt unna netto på døra.

Mine fire Stereo Integrity HT18"D4 8-) kom på litt over 10 gangen, grunnpris for fire 760$ + internfrakt i USA + Jetcarrier + moms, blir levert på døra for litt over 8000,-nok. (er nå i Norge, antagelig levert meg ila neste uke )

Men, disse hadde/har da et mye større volum en et par slike flat-packs, noe som antagelig vil gi en betydelig rimeligere frakt med Jetcarrier (sjøfrakt). Selv om de er forholdsvis tunge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er kassen bugget . å klar til å montere elementene, eg har en stor subbforsterker som eg ska bruke på disse to , menn er nøtt å seriekoble elementene , hvordan ska dette kobbles for att elementenes ska stå i face , ene ledning i pluss på det ene elementet å den andre ldeningen i munus på element nr2 å ledning mellom dei to elementene??????

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 1 dayton 18" lukka 120l, funker veldig bra, ihvefall iforhoød til hva jeg er vant til, spiller veldig likt trykk, som min tidligere SVs pb12/2 gjorde. 2 ville jo vært rått.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja blei grei nokk den , vill tro ein stk spiller hakke råere eller en pb12 vis
    du mater den med effekt nokk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 1300w 4ohm en qsc USA 1300 på den, men har ikke eget delefilter. Bra trøkk. Men pb12/2 med 2 12" spilte bra de, men mulig det er mangel på plassering hos meg som gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok viss du ikke kjører noen form for delefilter på denne så vill eg tro denne er rimligt dø i bunn?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har rett, nå er ikke jeg noe ekspert på det området, qsc har lav pass filter som jeg bruker, men aner ikke hva hz den er delt til. Har du tips til et billig aktivt filter ? Som vil fungere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg kjører behringer dcx2496 er ikke sikker hva dette koster menn du får sikkert en nyere verisjon av dette til en 2 tusen lapp vill eg tro.eg kjører en lms ultra og i lukket kasse og før eg fikk busta denne i bunn var den så si dø , en dayton blir ikke helt på samme planet som ein lms ultra heller da menn , må si eg er meget imponert over disse dayton forhold til pris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •