Valg av sub XTZ eller SVS? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ville heller spart og valgt SVS PB12-Plus DSP isteden for 2 xtz 12"

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Mye synsing her å lite begrunnelser. Hjelper ikke å si at svs er best uten å begrunne svaret.
    Velkommen til AVforum8)

Mitt inntrykk, uten å noensinne ha hørt en SVS, men snakket med flere som jeg kjenner referansene til som HAR hørt flere SVS-subber, er at det er enten jordskjelv eller ingenting. Jeg har derimot hørt XTZ sine 12-tommere relativt ofte, og som en allrounder er disse overraskende bra.

Er man kun ute etter ragnarok-bass på film, og driter i integreringen med resten av anlegget, trenger man ikke en sub som kan gjengi musikk på en fornuftig måte.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 2 xtz 99 w12.16 siden desember, er bra fornøyd med de, absolutt valuta for penga. Jeg bruker de også som alt mulig subber så her spilles det båse musikk og fil, men hovedsaklig film/spill det går i.

Skal absolutt ikke påstå at de er 'perfekte' meb er selv overbevist om valget står mellom to xtz og en enkel svs velger jeg to xtz.

Men jeg har også invistert i en antimode 8033 cinema og denne 'strammer' meget markant opp bassen på musikk, jeg er og sikker på at den lar meg sette x-over helt oppe på 100hz pga en kanselering i rommet på den frekvensen.

Vil tro xtz subbene er helt kurrante som 'lære' sub (ikke at jeg er lærd på noe vis) til og finne posisjoner og eventuelt hva du selv ønsker ut av en sub og kan bli mer sikker under neste innkjøp, og de kan definitivt riste hus og sofa om du ønsker :-)

For musikk så ville jeg absolutt heller kanskje vurdert god effekt til lektorene, etter hva jeg hører snakk om så er de jo ikke kjent som bass fattige, men dette kommer jo også selvsagt på rommet og hvordan du kan plassere frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "For musikk så ville jeg absolutt heller kanskje vurdert god effekt til lektorene, etter hva jeg hører snakk om så er de jo ikke kjent som bass fattige, men dette kommer jo også selvsagt på rommet og hvordan du kan plassere frontene."

Beveger meg litt utenfor topic her, men dette er også interessant... Hva er egentlig god effekt til Lektorene? Jeg sitter med en destinkt følelse av at Yamaha rxa-2010 ikke klarer å få frem det fulle potensialet av disse. Dessverre kan de ikke bi-ampes og jeg vurderer derfor å anskaffe ett effekttrinn til Lektorene. Noen tanker om hva som til en fornuftig pris vil kunne løfte prestasjonene til Lektorene?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rx-2010 bør jo ikke være helt anemisk og regne heller, men du kan jo stikke innom HK (om de har inne) en NAD 275BEE om det gjør noe for bass trykket.

Den koster jo litt men er jo fortsatt under 10 000.

Personlig ville jeg prøvd med subbene først og se om det ble bra nok, og bruke litt mer tid på utkikk etter effekt om du finner ut at du trenger det.

Om du ikke har så anbefaler jeg veldig at du går til innkjøp av en lydtrykks måler alá AVshop.no / RadioShack 2055 Digital LydmÃ¥ler
    Kan gjøre underverker på kalibrerings resultater og for identifisering av problems områder i rommet

Velkommen til galskapen :-D

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok helt rett i det Espen-Håkon.

Har man greie gulvstående HT så bør man nok innvestere i effekt.

Men da begynner kr i rulle fort

Etter at jeg fikk effekt forsterker har jeg begynt å slå av sub når jeg hører på musikk da det blir mer en nok kraft i frontene.

Film derimot, sub ja takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    Du har nok helt rett i det Espen-Håkon.

Har man greie gulvstående HT så bør man nok innvestere i effekt.

Men da begynner kr i rulle fort

Etter at jeg fikk effekt forsterker har jeg begynt å slå av sub når jeg hører på musikk da det blir mer en nok kraft i frontene.

Film derimot, sub ja takk!!

Ja, kronene kommer nok til å rulle her i gården...
    Dyr hobby dette, men herregud så gøy det er! Ble nettopp ett impulskjøp her av en Velodyne EQ-Max 15

Nå skal frontene avstives litt ekstra og få ny finnish og så er vi i gang...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •