Dali 104 - Membranen revnet ca 25 cm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 104 - Membranen revnet ca 25 cm

Hei, jeg benytter fremdeles mine antikke Dali 104, på det ene 6,5" elementet har membranen revnet ca 20-25 cm totalt, aner ikke hvorfor, da de tre andre er ok tross alder på ca 25 år.
    Prøvde å lime dette med en spesiell gummilim og utseendemessig og av holdbarhet så ble dette vellykket, men jeg hører at bassen skurrer når jeg drar på litt. Jeg antar at hele elementet må byttes.
    Vet noen om det må byttes i en spesiell type 6,5" eller er det one size fits all?

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde nok sett meg om etter nye høytalere ja, alderen har nok satt sine spor, så er vel spørsmål om tid før resten av komponentene tar kveld.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Hei, jeg benytter fremdeles mine antikke Dali 104, på det ene 6,5" elementet har membranen revnet ca 20-25 cm totalt, aner ikke hvorfor, da de tre andre er ok tross alder på ca 25 år.
    Prøvde å lime dette med en spesiell gummilim og utseendemessig og av holdbarhet så ble dette vellykket, men jeg hører at bassen skurrer når jeg drar på litt. Jeg antar at hele elementet må byttes.
    Vet noen om det må byttes i en spesiell type 6,5" eller er det one size fits all?
    Det er jo forsåvidt bare å teste med en mellomtone i samme size. Koster ikke all verden. Hvordan det låter kan bare du avgjøre. Det står vel på baksiden hvilken fabrikant det kommer fra,men jeg mener å erindre at det var VIFA som leverte til Dali den gangen,men også Seas hadde vel noe. Uansett så finner du sikkert noe som ligner og kan teste med det. Eller du kan sjekke bruktmarkedet for et originalt element.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for god respons, sikter meg inn mot nye høytalere. Disse Dali 104 høytalerne fortjener uendelig mye kred som har vært suverent gode i over 20 år.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at det er mulig å få tak i slike elementer nå, men gamle 104 er det plenty av på bruktmarkedet, så delehøyttalere går det an å få tak i.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har selv Dali 104. Hørte med klubben om det var mulig å få deler til disse,da basselementene begynner å bli vel slappe.
    Fikk beskjed om at det ikke var å oppdrive fra fabrikk eller hifiklubben, så da var det beste å se seg om etter andre høyttalere.
    Er synd,da de har mye å gi selv om de er gamle.
    Er to modeller av 104. Jeg selv har mk2. Frontdekselet går helt ned.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •