Har du Audiovector i oppsettet ditt??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har du Audiovector i oppsettet ditt??

Ønsker å skaffe meg en liten oversikt over hvem i forumet her, i tillegg til meg selv, som har Audiovector i stereo eller hjemmekino. Dette for senere å kunne diskutere/chatte om erfaringer, tweaking m.m. :lol: :lol: :lol: Kjenner allerede til bl.a. Tiger, men hvem andre...... :wink:

Nevn gjerne hvilken modell og andre erfaringer dersom du har lyst til å dele med deg......

Edit: Dersom denne bør flyttes til "AVForums medlemmers utstyr", versågod moderatorer....

Rune

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,jeg har Audiovector hele veien rundt og de brukes både til film og musikk!!Raske presise høyttalere med en fantastisk bass

Jeg har følgende:

Front:Audiovector m3 signature

SenterAudiovector av3 signature

Bak:Audiovector m1 super

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, her er det a.vector

Har følgende høtalere:
    M3 signatur i front
    M3 super bak
    Av3ci super senter

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har også Audiovector i oppsettet mitt. Det hele begynte med at jeg kjøpte min brors høyttalere. Han hadde fått tak i et par Limited edition med begrenset opplag for noen år siden. Jeg likte disse så godt at jeg kjørte på med Audiovector i hele oppsettet. :]

Audiovector AVC Super centeren.
    Audiovector M3 Super Special Edition på superstands, og med spikes forann.
    Audiovector M3 Super Limited Edition HFCK. Bak

Eneste jeg har å utsette på audiovector på hjemmekinosiden er at centeren er noe liten. Ellers er det skikkelig god dynamikk i disse høyttalerne både på film, og i stereo.

EDIT:
    Til trådstarter: Fortell oss hva du har fornoe også da. :]

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Glemte vel kanskje å si hva jeg har selv: Etter to måneders leting ble det nye Audiovector Mi3 i lønn til stereo og hjemmekino på meg. Var på en veldig bra demo på Plaza og ble endelig overbevist der. Brukes sammen med Arcam AVR200 og Marantz DV6400. Det ligger i kortene en utvidelse etterhvert, så vi får se...... :wink: :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Front og bak: C2
    Senter: AVC

Se her: http://www.minhjemmekino.no/show.php/mags

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har c2mkii som fronter og center i samme serien.

har enda ikke bestemt meg om hva jeg syns. grei bass men det er liksom ikke noe dynamikk kan hende det er rommet som trøbler

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva har du av elektronikk da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk avr 3550 og pioneer 656eller no sånt til dvd spiller
    vurderer å kjøpe rotel effektforsterker og marantz surroundreciver eller bygge 2 stk subwoofere

de siste 2mnd har jeg prøvd ut 5 forskjellige rom. på 2 rom begge med parkett gulv og trevegger ble det veldig dårlig. i stua ble det som passe no har jeg de i et rom med gips på vegger og tak her spiller de best og på soverommet mitt her og med gips.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke noe erfaring med akkurat de høytalerene men av de e har hørt av andre AV modeller og egen erfaring er at de trives med litt kraftige forsterkere. Så kansje det kan hjelpe med litt mer kraft fra en effektforsterker.

Finnes sikkert noen her som har en bedre løsning på dynamikkproblemene enn meg

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en audiovector m-sub signatur. Treger en smule i ettertid av kjøp da 11000 burde gitt "mer" enn det som oppleves.

Jeg vurderer å selge denne subben og bygge en selv. Hvis noen andre har erfaringer med m-sub'en så si hva dere synes.

Forutenom dette forum, hvor kan jeg finne informasjon om tester osv om hjemmekino?

Jeg skulle likt å lest en test eller to av AV suben min.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ikke å disse noen men M-sub'en vanlig og signature er noe av det sletteste jeg har hørt. Bånner rett som det er, og hopper rundt på gulvet. Jeg vil gå så langt å påstå at de nærmest er feilkontruerte, i forhold til blodprisen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig rart dette med Audiovector subbene? Har også hørt dette fra andre, har aldri hørt noen av subbene selv enda. Men det samme har jeg hørt om subbene i Dalis Suite-serie. De skal heller ikke være noe spesielt. Derimot har jeg hørt mye godt om Yamahas YST-serie samt Sonys SA-WX900. Koster jo litt mere, men.... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    over til temaet: tweaking.

Jeg har hørt (ikke testet) at å løsne skruene til diskantene med to runder skal gi en bedre og mer luftig diskant. Dette skal visst komme fra Ole Klifoth himself. Ellers må dere huske å stramme bassene innimellom! (De er momentskrudd fra fabrikken, så vær forsiktig og ikke stram for mye heller).

Til slutt kan man utnytte tri-wiring båndet med å lage kobling mellom mellomtone og diskant, og kjøre bass alene, for deretter å bruke biwiringskabler.

Når det gjelder plassering så er de glad i mye luft rundt seg, romslig fra side og bakvegg vil gi en herlig bass og en god bredde.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Når det gjelder plassering så er de glad i mye luft rundt seg, romslig fra side og bakvegg vil gi en herlig bass og en god bredde.
    Dette har jeg merket på mine nye, ja..... Hadde de 30 cm fra bakvegg og bassen ble utrolig "romlete" og udefinert. Trakk de en halvmeter til ut på gulvet, og det gjorde mye.......

Holder på å spille inn høytalerne, og foreløpig er det mellomtonen som "henger mest igjen" her hos meg...... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •