Hvilke vegghengte høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke vegghengte høyttalere?

Hei!

Flytter inn i ny leilighet og skal kjøpe anlegg. Stuen er ca 20-25 kvm. Tenkte å starte med en god receiver og et par små høyttalere i front, og eventuelt bygge ut etter hvert (med sub først og fremst, men muligens noe bak).

Receiver blir sannsynligvis en Yamaha RX-V673, eventuelt en Pioneer 922. Ser ut til at Yamahaen er nyere og jevnt over bedre, i følge det jeg har lest.. I tillegg får den Spotify etter hvert, som er et stort pluss for vårt bruk.

Det jeg er veldig usikker på, er hvilke høyttalere jeg skal velge. Jeg har funnet fram en rekke høyttalere jeg synes er interessante, men hver av de har sine fordeler og ulemper... Som dere sikkert ser så er ikke dette noe jeg prioriterer å bruke veldig mye penger på, i denne fasen går det til møbler og innredning. Jeg ønsker likevel ha så god kvalitet som mulig for pengene, slik at jeg eventuelt kan sette de bak til fordel for noen bedre/større senere...

- Dali Zensor 1. Hadde egentlig bestemt meg for denne, men ser at bassporten er bak, og det gjør at å henge den på vegg blir mer problematisk enn jeg ønsker.. Ellers har den fin størrelse og jeg liker utseendet (hvit). Jeg regner med bassporten klemt inn mot veggen er et problem? Dersom jeg kombinerer med en sub, går det an å koble av sub i Zensorene da, og vil det bli et bra resultat av det?
    - Tannoy Mercury V1 har fått gode skussmål, men fås ikke i hvitt (vil helst ha de i hvit). Er også hakket større enn Zensor 1, og nærmer seg egentlig for store.
    - Dali Stile ser pene ut, er små og gir visstnok god lyd i samarbeid med en sub. LItt rimeliger enn de andre, men ubetydelig..
    - System Audio Saxo 1 fått bra anmeldelser, ser pene ut og de tilbyr billige veggfester som gir litt avstand mellom ht og vegg.
    - Cambridge WS30 ser veldig bra ut, og kan klemmes inntil veggen har jeg fått inntrykk av. Rimelige er de også, såpass rimelige (ift design osv) at jeg blir litt skeptisk til lydkvaliteten...

Jeg har ikke hørt på noen av de enda (skal gjøre det) men ønsker å høre hva kyndige mener om disse, og eventuelt andre jeg ikke har fått med meg. Setter stor pris på om noen orker å komme med forslag eller om noen har erfaringer med liknende oppsett/høyttalere!!

PS: bare så det er nevnt, så er altså en subwoofer i tillegg til disse neste innkjøp..

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det byr ikke på store problemer med å ha Zensor inntil veggen, ikke i mine ører hvertfall Kan faktisk oppleves som noe mer "trøkk" ved å ha de inntil.

Koble bort "bassen" som du sier er ingen god ide, er ingen høyttaler expert, men jeg fraråder deg hvertfall det. Er et samspill mellom alt

Du kan evt legge en liten (hvit) kloss bak og bruke en noe lengre skrue, så vil du få litt luft bak

Har Zensor 1 som prescence selv, knall fine de

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe slikt? Integrert veggfeste og portfritt, men med passivt element som "virker som port"
    Definitive Technology ProMonitor 1000 White
    Definitive Technology ProMonitor 1000 Black - Høyttalere denne er sort, men her ser du hvordan passive basselementet er plassert.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk WS 30 i hus i dag, har de som bakhøytalere, men har gitt dem en grei sterero lytting på musikk (med subb). Låter overaskende bra. Jevn og fin i hele registeret. Skikkelig slim design, med god lyd er mitt inntrykk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av illmatic
    Hei!

Flytter inn i ny leilighet og skal kjøpe anlegg. Stuen er ca 20-25 kvm. Tenkte å starte med en god receiver og et par små høyttalere i front, og eventuelt bygge ut etter hvert (med sub først og fremst, men muligens noe bak).

Receiver blir sannsynligvis en Yamaha RX-V673, eventuelt en Pioneer 922. Ser ut til at Yamahaen er nyere og jevnt over bedre, i følge det jeg har lest.. I tillegg får den Spotify etter hvert, som er et stort pluss for vårt bruk.

Det jeg er veldig usikker på, er hvilke høyttalere jeg skal velge. Jeg har funnet fram en rekke høyttalere jeg synes er interessante, men hver av de har sine fordeler og ulemper... Som dere sikkert ser så er ikke dette noe jeg prioriterer å bruke veldig mye penger på, i denne fasen går det til møbler og innredning. Jeg ønsker likevel ha så god kvalitet som mulig for pengene, slik at jeg eventuelt kan sette de bak til fordel for noen bedre/større senere...

- Dali Zensor 1. Hadde egentlig bestemt meg for denne, men ser at bassporten er bak, og det gjør at å henge den på vegg blir mer problematisk enn jeg ønsker.. Ellers har den fin størrelse og jeg liker utseendet (hvit). Jeg regner med bassporten klemt inn mot veggen er et problem? Dersom jeg kombinerer med en sub, går det an å koble av sub i Zensorene da, og vil det bli et bra resultat av det?
    - Tannoy Mercury V1 har fått gode skussmål, men fås ikke i hvitt (vil helst ha de i hvit). Er også hakket større enn Zensor 1, og nærmer seg egentlig for store.
    - Dali Stile ser pene ut, er små og gir visstnok god lyd i samarbeid med en sub. LItt rimeliger enn de andre, men ubetydelig..
    - System Audio Saxo 1 fått bra anmeldelser, ser pene ut og de tilbyr billige veggfester som gir litt avstand mellom ht og vegg.
    - Cambridge WS30 ser veldig bra ut, og kan klemmes inntil veggen har jeg fått inntrykk av. Rimelige er de også, såpass rimelige (ift design osv) at jeg blir litt skeptisk til lydkvaliteten...

Jeg har ikke hørt på noen av de enda (skal gjøre det) men ønsker å høre hva kyndige mener om disse, og eventuelt andre jeg ikke har fått med meg. Setter stor pris på om noen orker å komme med forslag eller om noen har erfaringer med liknende oppsett/høyttalere!!

PS: bare så det er nevnt, så er altså en subwoofer i tillegg til disse neste innkjøp..
    Kan anbefale monitor audio apex serien. Har den selv i piano hvit høyglans. De ser lekre ut og låter fantastisk.

Apex - Hi-Fi Huset AS

Mvh

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslag, men ser ut til at de sprenger prisgrensen en smule.

Skal en tur i butikken og få lyttet på System Audio Saxo 1 og 8 og Cambridge WS30. De er vel de som ser mest interessante ut. Cambridge WS30 finner jeg ikke mye info om, annet enn at Mjusiker'n går god for de Synes på en måte de ser for pene ut og for billige til å spille greit, men det kan jo selvsagt være tilfelle

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leker litt med tanken på å velge gulvhøyttalere i stedet. Tanken er at jeg vil behøve en sub med f.eks Zensor 1/Saxo 8. Da kan det være like greit å gå for større høyttalere og dermed ha mindre behov for en sub.

Noen som er uenige i tankegangen?

Av høyttalere tenker jeg da på Zensor 5, System audio Saxo 30 eller Dynavoice f-5. Smale og hvite er stikkord.. Rom ca 25kvm, forsterker Yamaha rx673.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •