Hvilken høyttaler og forsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Kjøp 4mm fra classern. Funker veldig bra, er en kabel som er god i bruk.

Er vel 400kr for 25m. Da har du til det du trenger, som regel.
    Absolutt ett mandig tverrsnitt :-) selv har jeg van den huul cs-122, tykk og fin i tillegg til at den ikke koster skjorta :-)

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calle10
    Såpass ja. Jeg tenker at forsterkeren vil koste rundt 5 lapper. skal man ha forsterker eller forforsterker? Hvilken forsterker fra NAD ville du valgt til høyttalerene jeg vurderer? Og hva med Dac? Dette kan jeg ikke nok om ennå, så tar gjerne i mot tips.
    5K er alt for lite til at du får ut potensialet i et par høyttalere til 20K.
    Det er forsterkeren som lager lyden.
    Selv har jeg høyttalere til 25K og forsterker (Pre + power) til 45K og det er IKKE høyttalerne som skal oppgraderes neste gang!

Uansett hva du skal kjøpe bør du høre på det først, jeg ville ikke hatt C375BEE om jeg fikk den kastet etter meg, men det er mange som liker den, hva vi andre skrotnissene her inne sier bør altså bare tas som pekepinn på hva du bør høre på, ikke som noen fasit på noen som helst måte.
    Det er dine ører som skal høre på anlegget, ikke våre.

Skal du spille av digitalt ville jeg ha hatt en DAC, helt klart.

Du kan få mye god lyd for 25K, men hvis du bruker 20 av dem på høyttalere treffer du ikke blink, i mine øyne, antagelig vil du få bedre lyd ved å bytte om og bruke 20 på forsterker og 5 på høyttalere.

Jeg ville ha tittet på bruktmarkedet, men det ville jeg alltid så lenge budsjettene ikke er ubegrensede.

Når det kommer til kabler er jeg altså en av de godtroende nissene som bestemt mener det tildels store forskjeller, men det må man altså ikke si høyt her inne for da kommer kabelpolitiet og sabler deg ned.
    Igjen: Bruk øra og hør selv.
    (Jeg har kabler for en haug med tusen i mitt anlegg av en grunn.)

Uansett: Lykke til i jakten på godlyden!

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja 5 tusen er altfor ubalansert, fant ut av det jeg også for en stund siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, litt overraskende, men interessant å høre. Mener flere at forsterkeren er så mye viktigere? Jeg leser jo at NAD kan drive så så mye, og er gode forserkere. Til den prisen du nevner er det vel nærmest kun m2 og m3 som er aktuelle. Det kan da ikke være meningen?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calle10
    Ok, litt overraskende, men interessant å høre. Mener flere at forsterkeren er så mye viktigere? Jeg leser jo at NAD kan drive så så mye, og er gode forserkere. Til den prisen du nevner er det vel nærmest kun m2 og m3 som er aktuelle. Det kan da ikke være meningen?
    NAD C390DD Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, den å da. Men mener dere at alle som kjøper de billigere forsterkerene fra NAD(og andre) gjør feil?

Jeg har jo vært på Hi-fi klubben og hørt litt. Har vært relativt vanlige forsterkere som er koblet til da.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •