Med tungt hjerte gikk Ikon 5.0 ut døren i går

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Med tungt hjerte gikk Ikon 5.0 ut døren i går

Jan i Halden var den heldige som fikk seg ett konge oppsett med Ikon 6/ vokal 2/ On Wall.

Det er barn på vei, og hølytalerne skal opp på veggen. Det er en glede i seg selv, men det var med tungt hjerte jeg bar ut høytalerne i går. Det låt så bra, jeg kommer til å savne det

Men det blir noe annent da Har investert i den første "boksen", det blir Mentor LCR senter, den kommer i morgen. Så blir det etter hvert to til i front. Så tenkte jeg Dynavoice sine Magic FX bakhøytalere, rett og slett for de at de er så billige, hvite og sikkert gjør en grei jobb i en periode. Noen som har erfaringer med disse som bak/surround høytalere?

I mellomtiden fikk Xtz 99.26 ta seg turen ned i tv-stuen, så det går ingen nød på meg TV i stereo fungerer det også, men det er litt kulere med surround

God søndag folkens!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    What!?

Jeg har forstret opp 2 barn fra 0 til henholdsvis nå 3 og 5 år, rundt mine Mentor 6. Høyttalerene er like pene den dag i dag, og det å sette grenser skjønner barn fort.

Så ikke ut med høyttalere, men heller inn med oppdragelse.

Har aldri skjønt det med at folk må flytte tingene sine oppover i hyllene. For våres del var det snakk om litt ekstrainnsats, og barna skjønte fort hva som kan pilles med og ikke.

Barn er faktisk mennesker de også, og oppleves som rimelig intelligente allerede noen måneder etter fødsel.

Lekegrind har vi heller aldri hatt.

AV og barn kan fint kombineres, så lenge det er ens egne barn.
    Andres barn derimot, har jeg aldri stolt på. For hvilken grensesetting de kommer fra, vet en ikke.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange her inne liker å bytte utstyr.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    What!?

Jeg har forstret opp 2 barn fra 0 til henholdsvis nå 3 og 5 år, rundt mine Mentor 6. Høyttalerene er like pene den dag i dag, og det å sette grenser skjønner barn fort.

Så ikke ut med høyttalere, men heller inn med oppdragelse.

Har aldri skjønt det med at folk må flytte tingene sine oppover i hyllene. For våres del var det snakk om litt ekstrainnsats, og barna skjønte fort hva som kan pilles med og ikke.

Barn er faktisk mennesker de også, og oppleves som rimelig intelligente allerede noen måneder etter fødsel.

Lekegrind har vi heller aldri hatt.

AV og barn kan fint kombineres, så lenge det er ens egne barn.
    Andres barn derimot, har jeg aldri stolt på. For hvilken grensesetting de kommer fra, vet en ikke.

Burde hatt "Liker-funksjon" som på Sentralen her også.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Mange her inne liker å bytte utstyr.
    Det har du rett i. Trådstarter mistenker jeg derimot ikke for å være en av de. Finner det rart at de som bytter hele tiden, blir hyllet for akkurat det. Når de i tillegg later som om det er andre "motiv" enn det at de bytter for å bytte, så blir det bare tåpelig for meg.

God søndag ja.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he

Jo da, barneoppdragelse driver vi med her i gården også- Jr. var flink han og fikk grenser satt. Men det er selvsagt noe mer bak dette. Stuen er under generell "rehabb", og vi frigjør en del gulvplass. Det blir bra. Jeg har en fin plass mellom pipeløp og vegg, der forsterkeriet og film/spill konsoller skal opp på veggen, subben står på gulvet under. Det er en plass som ikke har blitt brukt til noe,. så det blir genialt. Skal sende bilder når det begynner å ta form.

Så har jeg loftstua med min stereo som jeg koser meg med når det koker over i huset Der står det Densen Beat med 2x200w og Xtz 99.26 (akkurat nå parkert nede i tv-stuen), så det går absolutt ingen nød på far, dere kan sove godt i natt også

Og nei, bytter ikke for å bytte, har vært fornøyd lenge nå jeg. Håper Mentor LCR kommer å bli fint til tv-titting.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er barn barn. Brodern fant heldigvis sin Rolex i sine Ikon 6, når han flyttet. Det varnoe som skrammlet i den ene høytaleren når han løftet den, der hade hans sønn plassert rolexen gjennom bassreflexen

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut
    (egentlig svarte jeg på forrige innlegg, men det er også bra at Rolexen dukka opp igjen)

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mye rart finner veien gjennom bassrefleksrørene. Kjøpte en brukt høytaler for noen år siden, og fant et gummihåndtak fra en sykkel i bunn av kassa

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bekjent fant igjen 2 av slangene (regnbueboa) sine inne i ene høyttaleren, de hadde rømt 5-6 uker i forveien. HELE leiligheten var gjennomsøkt, utenom akkurat inne i høyttalerene....

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    En bekjent fant igjen 2 av slangene (regnbueboa) sine inne i ene høyttaleren, de hadde rømt 5-6 uker i forveien. HELE leiligheten var gjennomsøkt, utenom akkurat inne i høyttalerene....
    Haha! Må ikke nevne slike ting. Har ikke angst for slanger, men fy f.. frister ikke å putte hånda inn i bassrefleksen på Klipschene fra nå av
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har alltid praktisert å la ungene få lov å utforske anlegget når de viser interesse for det. Grunnen er så enkel at når det er lov er det uinteressant. Å lage en forbudt sone rundt anlegget virker som regel mot sin hensikt. Prøv heller å lære ungene å bruke anlegget riktig, evnt bare la dem få lov å lære seg å være forsiktige. De finner fort ut at det er kjempemorro når far hopper ut av godstolen, og hvis de kan få det til bare ved å nærme seg den forbudte sonen så er det jo en kilde til timesvis med underholdning. Mine har fått lov å ta på anlegget så mye de vil, men de har gjort det mens vi så på og passet på at de var forsiktige. Det har gått bra så langt. Har hatt dyrt og fint anlegg som har blitt tatt på av små barnehender og det har gått veldig bra. De finner fort ut at høyttalere ikke er mer magiske enn andre ting.

Legger ved et illustrasjonsbilde der mellomstemann er ca 6mnd gammel. Gleden han viser ved å trykke på knappen som gjør at en eller annen barneCD kommer på er ubetalelig.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Vi har alltid praktisert å la ungene få lov å utforske anlegget når de viser interesse for det. Grunnen er så enkel at når det er lov er det uinteressant. Å lage en forbudt sone rundt anlegget virker som regel mot sin hensikt. Prøv heller å lære ungene å bruke anlegget riktig, evnt bare la dem få lov å lære seg å være forsiktige. De finner fort ut at det er kjempemorro når far hopper ut av godstolen, og hvis de kan få det til bare ved å nærme seg den forbudte sonen så er det jo en kilde til timesvis med underholdning. Mine har fått lov å ta på anlegget så mye de vil, men de har gjort det mens vi så på og passet på at de var forsiktige. Det har gått bra så langt. Har hatt dyrt og fint anlegg som har blitt tatt på av små barnehender og det har gått veldig bra. De finner fort ut at høyttalere ikke er mer magiske enn andre ting.

Legger ved et illustrasjonsbilde der mellomstemann er ca 6mnd gammel. Gleden han viser ved å trykke på knappen som gjør at en eller annen barneCD kommer på er ubetalelig.
    Aaawh: det var nesten 'cute overload' (ja jeg er både sikker nok og gammal nok i min manndom til å synes babyer er søte)

Ellers kommer jeg på ordtaket om at man skal tidlig krøkes for og bli god krok :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Haha! Må ikke nevne slike ting. Har ikke angst for slanger, men fy f.. frister ikke å putte hånda inn i bassrefleksen på Klipschene fra nå av
    Hvorfor det? Har du også slanger i huset? he he....

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første Mentor LCR på plass (senter). Låter fint dette, litt bedre en Ikon vokal 2 som den erstattet.

Har muligen de to andre på vei fra Sverige ila noen dager. Det blir fint

Er det noen som har noe å si om følgende følgende bakhøytalere. Har ikke budsjett til å kjøpe Mentor LCR runt hele.

Dynavoice Magic FX-4 EX White Glossy PAR / Grå front - Surround

og

CAMBRIDGE WS30 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var bastard oppset på plass, kjerringa er happy og barneoppdragelsen satt til side

Nei da, barn (a) får topp oppfølging og vi gleder oss til neste tilskudd. Lyden er absolutt bra og jeg salpper litt av ovg venter på den store dagen

Fikk 3 kvm mer stue på kjøpet passer fint til lekegrind

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •