Problemer med logitech z5500. spm om surround m.m.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med logitech z5500. spm om surround m.m.

Hei. Får 2 års tid tilbake kjøpte jeg logitech z 5500. Jeg syntes det manglet noe lyd i mellomregisteret så jeg prøvde med etpar andre fronthøyttalere. Dessverre sjekket jeg ikke ohmen på disse som var alt for lav (3-6)(biamphøyttalere). Resultatet var såklart ingen lyd i fronthøyttalerne etter hvert. (fortsatt lyd i senter og bak).

Men her er det merkelige: dette gjelder kun i 5.1 movie innstillingen.
    Utgangene fungerer fint i 5.1 music surround, stereo x2 og stereo x4.

Så er det første spørsmålet mitt: Vil music surround innstillingen gi surround på lydeffektene i film på samme måte som movie surround innstillingen? Hva er forskjellen?
    (Det er jo litt ergelig å ikke kunne bruke moviesuround når anlegget primært blir brukt til film.)

Spørsmål 2: Er det noen som vet hva jeg har ødelagt inni forsterkeren og om det kan byttes ut? Evt hvor jeg får tak i deler?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-| Er det virkelig INGEN her på avforum som kan forklare meg forskjellen på
    movie surround og music surround?

Det må jeg si var dårlig stellt altså...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Music surround är stereo ut i alla fem kanaler skulle jag tippa. Finns inget officiellt format som heter music surround, så det är någonting Logitech har funnit på, vilket jag tror är anledningen till att du inte får svar. Dina öron bestämmer om du tycker det är bra nog för dig. Du skriver ingenting om vad du har som källa när du ser film, DET är dåligt ställt......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •