Spørsmål angående sub/subber og tilkobling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående sub/subber og tilkobling.

Hei, eg har alltid brukt subkabel fra pre out på forsterkeren og til en y splitt på subben sånn de er tilkobling i begge rca inngangene på subben? Har dette noen effekt,eller er de likegyldig om man bruker kun den ene eller begge rca inngangene på suben?

Så har eg en Canton movie 130 sub(8") og har bestillt en xtz 99w10.16 sub (10").
    Har en Onkyo TX-NR 616 7.2 forsterker. Kan eg bruke disse to ilag,og er de overhode noen fordel/vits? Eller blir de heilt feil? Jobber dei som 2 forskjellige subber i 7.2 og som en i stereo?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd??
    Selvfølgelig kan du bruke 2 subwoofere, du kan bruke så mange du bare vil.
    Å bruke begge rca inngangene på subben betyr 3 db ekstra gain sammenliknet med bare en inngang.
    Subwoofere er mono medmindre du har sub out left/right eller kobler dem på høynivå på front left/right, men det gjør du vel ikke siden du bruker de til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har du prøvd??
    Selvfølgelig kan du bruke 2 subwoofere, du kan bruke så mange du bare vil.
    Å bruke begge rca inngangene på subben betyr 3 db ekstra gain sammenliknet med bare en inngang.
    Subwoofere er mono medmindre du har sub out left/right eller kobler dem på høynivå på front left/right, men det gjør du vel ikke siden du bruker de til film.
    Okay takk for svar.Tenkte de muligens ville ver ugunstig med 2 subber med ulik størrelse,men eineste mulighet er vel å prøve. Har ikke fått koblet opp enda,venter på en tv benk siden receiveren er altfor stor til den eg har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olsen.2r
    Okay takk for svar.Tenkte de muligens ville ver ugunstig med 2 subber med ulik størrelse,men eineste mulighet er vel å prøve. Har ikke fått koblet opp enda,venter på en tv benk siden receiveren er altfor stor til den eg har i dag.
    Opplevde ganske stor effektforskjell når eg koblet y leddet i begge inngangene på subben ja!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •