Hei,

Jeg fikk for en stund siden et tips om Mythos SSA-50 som passiv lydplanke. Fordelen, slik jeg ser det er at jeg kan bruke forsterkeren min, og om jeg trenger støtte for flere teknologier kan jeg rett og slett kjøpe en ny slik uten å tulle med høytalere.

Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer passivt i stedet for en pakke med aktiv+trådløs sub er at jeg ønsker bakhøytalere. Grunnen er jo selvsagt at jeg ikke er helt sikker på hvor god surround-effekten faktisk er.

Kan noen hjelpe meg med å bestemme meg?

Alt 1: Kjøpe en Mythos SSA-50 og koble til min Marantz 1601, passiv sub (mulig jeg da kjøper en forsterker til den eller kjøper en aktiv, trådløs sub senere) og ganske bra Kirksaeter satelitter som bakhøytalere.

Alt 2: JBL Cinema SB400 som kommer med aktiv, trådløs sub og 3xHDMI inn+1xHDMI ut - men ingen mulighet for bakhøytalere.

Så...la oss si at surroundsystemet mitt er 75% - vil jeg merke at det er bedre enn å bare henge en aktiv planke på stativet under TV-en? Fordelen med aktivt er jo at om jeg setter meg i godstolen og vinkler TV-en vil jeg ikke slite med at jeg sitter helt feil i forhold til bakhøytalerne.

Bare for å ha nevnt det, så er grunnen til at jeg spør i stedet for å bruke masse tid på å prøve meg frem er at jeg ikke helt stoler på evnen min til å høre det selv. Jeg har nemlig en støyskade på ene øret, og det viktigste for *min* del er egentlig at det er bra center med tydelig tale.

Håper på litt hjelp her, for jeg er skikkelig usikker på hva jeg skal gjøre...