Forsterker til B&W CDM9 NT.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W CDM9 NT.

Heisann =)
    Jeg har et spørsmål som kanskje kan være vanskelig å svare på, men om noen har noe input hadde det vært flott.

Jeg har et par B&W CDM9 NT høytalere (som jeg er rimelig fornøy med). Disse driver jeg nå med en Denon AVR-2802 Reciever (Denon AVR-2802 Specs - AV receivers - CNET Reviews.

Jeg går for tiden og lurer på om jeg skal skaffe meg en ny forsterker.
    Har prøvd å søke meg frem til fornuftig informasjon på nett, men alt jeg har kommet frem til er at høytalerene, tilsynelatendes, krever relativt mye strøm (ikke nødvendigvis i watt, men i form av en solid strømforsyning).

Er det noen der ute som har erfaring med disse høytalerene, og som har noen ide om ny receiver vil være verd pengene, er det grunn til å tro at jeg vil merke noen vesentlig forskjell i lyd ? Spiller somregel på moderat volum, da jeg ikke ønsker å plage naboer altfor mye
    Bruker de mest til musikk, og litt til film (men musikk har prioritet).

Jeg kontaktet hifi-klubben med dette spørsmålet og fikk annbefalt blandt annet DENON AVR-4520 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben , men 20k er endel penger å punge ut med om forskjellen er minimal.

Jeg spurte også om det kunne være verd å invistere i en (stereo) effektforsteker istedetfor ny reciever, men det fikk jeg ikke svar på.

På forhånd, takk for hjelpen.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å kjøpe en kjempedyr reciever ville jeg heller kjøpt en billigere reciever og brukt resten på en 2 kanals effektforsterker.
    Er selv veldig glad i Emotiva..men det finnes mye å velge i..og gode kjøp er mulig på brukten her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, Emotiva forsterkerene ser veldig forlokkendes ut.
    Nå går jeg rundt og fantaserer om en xpr2
    xpa2 hadde muligens vært en bedre match (2x600W høres litt overkill ut), men den har de jo ikke inne lenger :\

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •