Subwoofer til stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Subwoofer til stua

Hei godtfolk! Vil ha et større lydbilde ut av stueanlegget med tanke på dypbass, har sett på sunfire eq 10 og velodyne dd10. Men tror dette blir i overkant, med tanke på pris ift ytelse. Vurderer nå SVS pc12dsp. Har MK movie 5.1 sammen med H&K avr 460. Er meget fornøyd med lyden, men savner de dypeste frekvensene.

Har eget kinorom hvor jeg har klipsch rf82-rc62-rs52 og 2xsvs pb10nsd, dette gjengir alt jeg ønsker.

Har modul sofa, med plass til en pc 12, bak i hjørnet av sofaen. Stua er ca 52kvm, men der tv'n og anlegget står er i en L-form og utgjør ca. 16xkvm
    Trenger enten en kompakt sub som kan stå ifront eller en tube (kompakt sub) som kan stå i hjørnet bak. Hva anbefaler folket?

Anlegget brukes i hovedsak til tv/film og litt musikk.

Tusen takk for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig god til musikk, men matcher ikke en SVS til film.

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så veldig bra ut, har sett den nevnt flere ganger i andre tråder. Det er tydeligvis bra saker. Blir for stor til å ha i front, og for stor til å ha bak. Er det noen andre kompakte subwoofere som er å anbefale?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha en pc 12 bak,så må den deles så lavt du kan,ellers blir den fort "synlig" i lydbildet!
    Jeg har det på denne måten selv,og da har jeg en sub foran ,og en pc12 plus i hjørnet bak som supplerer kun i dypbassen!

Fungerer bra det ,men det stiller litt krav til kalibreringen !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvis du skal ha en pc 12 bak,så må den deles så lavt du kan,ellers blir den fort "synlig" i lydbildet!
    Jeg har det på denne måten selv,og da har jeg en sub foran ,og en pc12 plus i hjørnet bak som supplerer kun i dypbassen!

Fungerer bra det ,men det stiller litt krav til kalibreringen !
    Stemmer, kalibrering går fint. Tanken var å ha den nye subben, hva enn det skulle bli, til å jobbe fra 50-60hz og ned. Trenger kanskje bare at den jobber fra 40hz og ned.

Klarer du å integrere den så bra at du ikke hører hvor den står? Selv om den står i hjørnet bak?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Stemmer, kalibrering går fint. Tanken var å ha den nye subben, hva enn det skulle bli, til å jobbe fra 50-60hz og ned. Trenger kanskje bare at den jobber fra 40hz og ned.

Klarer du å integrere den så bra at du ikke hører hvor den står? Selv om den står i hjørnet bak?
    Ja det har gått bra det her , men da deler jeg den så lavt det går , 40 hz.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da prøver meg en pc12dsp. kan jo alltids sende den i retur om det ikke blir bra, men regner med at så fort den er satt på plass og kalibrert er den kommet for å bli :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •