B&W PV1D - Lenger kabel m/Molex connector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W PV1D - Lenger kabel m/Molex connector

Hei!

Jeg holder på å bygge hus, og skal ha innebygget lyd. Jeg har da foreløbig til stuen bestilt en NAD C275BEE
    NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Og B&W CCM7.4
    B&W CCM7.4 takhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Med Sonos connect som kilde.

Jeg ønsker å ha en B&W PV1D Sub
    B&W PV1D Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Alt forsterkeri og Sonos osv er satt opp i et teknisk rom, og jeg har trukket kabler til høytalere rundt i huset. Så kommer utfordringen:

Å få koble B&W PV1D til Nad forsterkeren.....jeg ser at jeg må bruke høytaler-kabler her. Det er greit nok, men i den subben så brukes den en såkalt Molex-Connector. Visste ikke hva det var før jeg søkte på dette. Den medfølgende kabelen er altfor kort, så jeg trenger å trylle sammen en selv. Jeg må ha ca 10m.

Er dette noe som er mulig for en ganske alminnelig fyr? Og er det i det hele tatt mulig tror dere? Vil lyden bli svekket/forsinket osv?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enkleste er nok å skjøte kabelen som følger med PV1D - bør ikke by på noen problemer!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...så det gjør ikke kablen til "et svakt punkt" ?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hei!

Jeg holder på å bygge hus, og skal ha innebygget lyd. Jeg har da foreløbig til stuen bestilt en NAD C275BEE
    NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben
    Dette blir et veldig fint oppsett. Husk å gå for en spesialvariant av C275 så du en med power-on-sense på inngangen slik at den ikke står på hele tiden. Det sparer du litt varme og slikt på.

Forlengelse av kabelen, som det sies her, er ikke noe problem. Forsinkelsen kommer primært gjennom elektronikken. Signalet i seg selv beveger seg temmelig fort. Det er derfor identisk lengde på høyttalerkabler heller ikke er nødvendig lenger. Testet med 1m og 10m til henholdsvis H og V. Ikke noe problem det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spesialvarianten jeg har bestilt ja

Vet du hvor tykk denne kablen er? Jeg må jo da forlenge med 4 stk kabler regner jeg med? Tenker på hvor tykt trekkerør jeg trenger å bruke her....?

Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Dette blir et veldig fint oppsett. Husk å gå for en spesialvariant av C275 så du en med power-on-sense på inngangen slik at den ikke står på hele tiden. Det sparer du litt varme og slikt på.

Forlengelse av kabelen, som det sies her, er ikke noe problem. Forsinkelsen kommer primært gjennom elektronikken. Signalet i seg selv beveger seg temmelig fort. Det er derfor identisk lengde på høyttalerkabler heller ikke er nødvendig lenger. Testet med 1m og 10m til henholdsvis H og V. Ikke noe problem det.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Det er spesialvarianten jeg har bestilt ja

Vet du hvor tykk denne kablen er? Jeg må jo da forlenge med 4 stk kabler regner jeg med? Tenker på hvor tykt trekkerør jeg trenger å bruke her....?
    Jeg har ikke fiklet så mye med den funksjonen på PV1. Jeg tipper en kjapp e-post til Anders Stokke hos HFK sin prosjektavdeling eller en telefon til Ørjan på HFK Trondheim vil avklare det ganske raskt. Tipper at det uansett bare er snakk om en 4-veis høyttalerkabel. Det gir deg gode valgmuligheter, og det burde holde med et "vanlig" k-rør.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •