Bil sub til receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bil sub til receiver?

Hei!

Jeg lurte på om jeg kan koble min aktive bilsub (Proson 2x12, usikker hvilken) opp til min receiver (pioneer VSX-922) ? :wink:

Evt. hvordan burde jeg gjøre det med å få strøm til suben?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macarntzen
    Hei!

Jeg lurte på om jeg kan koble min aktive bilsub (Proson 2x12, usikker hvilken) opp til min receiver (pioneer VSX-922) ? :wink:

Evt. hvordan burde jeg gjøre det med å få strøm til suben?
    Du kan nok,men tror ikke det blir bra. Må jo få strøm til den å det blir noe stress da den sikkert ikke har vanlig støpsel koblet til siden det er en bilsub for 12 volt. Kan ikke akkurat strekke ledning fra bilen.....å bilbatterier i stua med lader er vel ikke det folk foretrekker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Du kan nok,men tror ikke det blir bra. Må jo få strøm til den å det blir noe stress da den sikkert ikke har vanlig støpsel koblet til siden det er en bilsub for 12 volt. Kan ikke akkurat strekke ledning fra bilen.....å bilbatterier i stua med lader er vel ikke det folk foretrekker
    Ok

var det jeg også tenkte.. men om jeg får noen som kan dette til å sette inn et støpsel, slik at jeg kan plugge den rett i veggen, hvordan får jeg lyd i suben?
    Hvilke utganger på receiver skal jeg bruke?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

var det jeg også tenkte.. men om jeg får noen som kan dette til å sette inn et støpsel, slik at jeg kan plugge den rett i veggen, hvordan får jeg lyd i suben?
    Hvilke utganger på receiver skal jeg bruke?
    Du kan ikke sånn uten videre bare koble til en leding å plugge rett i veggen. Det er STOR forskjell på et 12volts anlegg i bil og 230 volt i et hus. ......men en sub skal kobles (utrolig nok) til subutgang på reciever Kjøp deg heller en sub for innebruk så slipper du å ødelegge bilsubben med å koble den til noe den ikke tåler. Du kan jo prøve med en strøm-omformer (eller hva det nå heter) ,men jeg vet ikke om det virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Du kan ikke sånn uten videre bare koble til en leding å plugge rett i veggen. Det er STOR forskjell på et 12volts anlegg i bil og 230 volt i et hus. ......men en sub skal kobles (utrolig nok) til subutgang på reciever Kjøp deg heller en sub for innebruk så slipper du å ødelegge bilsubben med å koble den til noe den ikke tåler. Du kan jo prøve med en strøm-omformer (eller hva det nå heter) ,men jeg vet ikke om det virker.
    selvfølgelig tenkte det kunne gå ann å bruke f.eks. en PC-lader? har en aktiv CV 12'' for ''innebruk'' men tenkte siden den andre bare sto å tok plass kunne jeg prøve koble den opp..

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig tenkte det kunne gå ann å bruke f.eks. en PC-lader? har en aktiv CV 12'' for ''innebruk'' men tenkte siden den andre bare sto å tok plass kunne jeg prøve koble den opp..
    Da må du kikke litt nærmere på specs til forsterkeren som driver bil sub-en din. Hvor mye strøm krever den? Hvor mye klarer pc-laderen å levere? Antagelig vil du oppdage at forskjellen er enorm. I tilleg kan du få problemer med hvor raskt strømmen må leveres. Derfor det er mange som monterer kondensator på strømtilførsel for forsterkeren i bilen. Noen har klart å drive aktiv bil sub med psu fra pc. Men det blir ganske slapt. For lite effekt... Du får kjøpt 230v AC strømforsyning som leverer mye effekt ut på 12v DC. Men disse koster mer enn en dugelig sub. Hva med å selge bil sub-en og bruke pengene på en som er ment for husbruk?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •