2x RF-82Mk2 som center? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe nei klipsch og andre produsenter tar nok feil! de begynner nok snart og lage dobbelt så store sentere som fronter!!! foreslår at han selger disse og satser på den største senteren til rf som er laget til det bruket...
    Da tror jeg du må ta deg en lite kurs i Salg og markedsføring. Ikke mange kvinner som hadde godtatt å ha så digre ting i stuen som en dobbel senter med masse elementer. -> ingen som vil ha det = 0 salg. -> ikke vits å produsere.

Jeg, som alle (utenom deg) ser hva trådstarter spør om, og de fleste mener det er en god ide å bruke fronter som er til overs som senterhøyttaler. Hvorfor må du alltid kverulere og svare så bastant? Alt er ikke sort/hvitt

For å gi det inn med teskje:
    Trådstarter skal oppgradere fronter. Trådstarter vil da ha et par fronter til overs. Disse tenker han på å bruke som senter.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom 2x rf-82 skal brukast som senter i staden for rc - 64, vol det vel verta god oppgradering på bassida vil eg tru. Men stiller det ikkje ein del svakare på diskantsida mtp. at rc-64 har 1.75" horn mens rf-82 "kun" har 1"?
    Slik eg forstod, var det vanskeleg å bruka begge rf-82 horna samstundes...

Men kult prosjekt:-)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Da tror jeg du må ta deg en lite kurs i Salg og markedsføring. Ikke mange kvinner som hadde godtatt å ha så digre ting i stuen som en dobbel senter med masse elementer. -> ingen som vil ha det = 0 salg. -> ikke vits å produsere.

Jeg, som alle (utenom deg) ser hva trådstarter spør om, og de fleste mener det er en god ide å bruke fronter som er til overs som senterhøyttaler. Hvorfor må du alltid kverulere og svare så bastant? Alt er ikke sort/hvitt

For å gi det inn med teskje:
    Trådstarter skal oppgradere fronter. Trådstarter vil da ha et par fronter til overs. Disse tenker han på å bruke som senter.
    Hei jeg mente to stk rf82 som sentere var/er et dum valg, foreslo derfor rc64 som er meget heftig og skapt for å brukes til formålet. Når han snakker om oppgradering av frontene så nevnte jeg de større hetitage som ikke engang trenger senter riktig satt opp Så beklager at jeg var krass! for min del så kan du gjerne stable 10 stk oppe på hverandre! jo mer masse jo bedre ikke sant

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke er heldig og finner er stk brukt senter, så vil salg av rf82 og kjøp av senter koste 4-5000 ekstra. Det vil være gratis å prøve to rf82 som senter.

De har ikke fylt senterkanalen med voodo og snake oil, men de tar seg jammen betalt for det. En høyttaler 10 lapper, to høyttalere 10 lapper (eller 5 i mitt tilfelle).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du legger RF82 horisontalt vil du nok få problemer med spredningen, så jeg ville uansett plassert de vertikalt dersom du har mulighet til det.
    Blir kanskje seendes litt teit ut, men hva med å sette èn RF82 opp ned på gulvet rett bak tv'en, og så den andre rett vei oppå der igjen? Sikkert morro å prøve, men jeg tror du vil få et bedre resultatet ved å kun bruke den ène. Ved å bruke to stk hvor du kobler ut det ène hornet vil du i beste fall doble frekvensresponsen fra rundt 1400hz og nedover, og det vil nok føre til veldig stor mismatch med fronthøyttalerne.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    .......Ved å bruke to stk hvor du kobler ut det ène hornet vil du i beste fall doble frekvensresponsen fra rundt 1400hz og nedover, og det vil nok føre til veldig stor mismatch med fronthøyttalerne.
    Hei.
    Det er på grunn av at man dobler antall bass/mellomtone element at man dobler frekvensresponsen fra rundt 1400 Hz og nedover? Hvorfor vil det føre til mismatch med front? Jeg tenker på RC62 vs RC64, dobler antall element her også.
    Jeg kverulerer ikke, jeg spør fordi jeg ikke vet noe om slikt og vil lære da jeg tenker på en slik løsning selv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3