2x RF-82Mk2 som center? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sorry, legger meg flat på den. Blingsa med en annen ht da jeg leste info istad, Den er 2veis ja og da er det null problem overhodet å koble til nederste sett med terminaler.
    Ble uansett litt spent på det med spredningen liggende. Lurer på om jeg skal prøve å legge en av mine på stuebordet, kontra stående og teste og måle litt. Ville hvertfall hatt et tjukt teppe og demping i taket om man skal ha den liggende, da den vil spre veldig mye i vertikalplanet om den ligger.

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    høres bare overdrevent ut, kan du ikke bare ha en stk rf7?

er ikke vits å gi så mye for å så må koble ut et horn ;-)
    Grunnen er jo at han vil kanskje oppgradere fronter, og da istedefor å selge rf-82, så kan han bruke det som senter istedet. Han har ikke planer om å kjøpe et sett med rf-82 som senterbruk såvidt jeg har forstått.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har du fasiten på alt?
    hehe nei men det er uansett det dummeste jeg har hørt!!! regner med at det hele er en stor fleip fra trådstarter...

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tenkt å KJØPE RF´ene til centerbruk nei, var istedet for å la de støve ned! RC-62II som jeg bruker nå er jo ikke akkurat noe monster av en center spør du meg, hadde vært gøy å prøvd noe litt utradisjonelt, derfor jeg lurte på om andre hadde testet det før meg..

eddie: Du mener jeg heller burde pælme de? :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal oppgradere uansett, er det jo bare å prøve? Antar du får mer liv i en slik "senterhøyttaler" enn det meste på markedet som er laget for å presses inn i en liten benk.

Jeg kjøpte 4 stk RF82, med tanke om å ha dem som bakhøyttalere. Men så kostet kinoprosjektet ganske mye, og er veldig forsinket, så derfor tenker jeg også i samme baner. Slenge 4 stk RF82 mk1 i front og se an hva jeg gjør bak.

For min del er det ikke noe useriøst i det hele tatt, jeg tenker å forsøke.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe nei men det er uansett det dummeste jeg har hørt!!! regner med at det hele er en stor fleip fra trådstarter...
    Jeg oppfattet det ikke som en fleip og jeg syns ikke det er dumt på noe vis!!! Jeg syns bare du uttaler deg veldig bastant negativt om noe som i alle fall jeg, oppfatter som et morsomt og tøft forsøk...

Jeg hadde ikke hatt noe imot en senter med 4 stk. 8-tommere

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppfattet det ikke som en fleip og jeg syns ikke det er dumt på noe vis!!! Jeg syns bare du uttaler deg veldig bastant negativt om noe som i alle fall jeg, oppfatter som et morsomt og tøft forsøk...

hehe nei klipsch og andre produsenter tar nok feil! de begynner nok snart og lage dobbelt så store sentere som fronter!!! foreslår at han selger disse og satser på den største senteren til rf som er laget til det bruket...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1!

Med tanke på hva mr DolbyINSANE gjorde med sitt psyke rf7-prosjekt så synes jeg det er forfriskende at andre følger etter og faktisk serverer noe vi ikke ser hver dag her på avf.

Tross alt handler jo denne hobbyen om å teste ut sine drømmer, lære av sine feil og ha det moro underveis. Tross alt kan utstyr alltid selges eller kjøpes om ens opprinnelige teori viser seg å feile i praksis, men det er definitivt mye bedre å teste ut og feile enn å sitte der å lure på om det kunne ha gått eller ikke.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe nei klipsch og andre produsenter tar nok feil! de begynner nok snart og lage dobbelt så store sentere som fronter!!! foreslår at han selger disse og satser på den største senteren til rf som er laget til det bruket...
    Men det kunne være greit om de laget senterhøyttalere som var noenlunde lik frontene i størrelse
    F.eks. er den største som "hører sammen med" RF-82 den ikke fullt så store RC-62. Og når det stadig snakkes om at 70% av lyden på film kommer fra senter så blir det litt pinglete i grunn.
    RF-64 ser jeg ikke at naturlig passer sammen med RF-82 pga. annet horn bl.a. selv om mange har disse sammen, og det selvfølgelig går utmerket.
    Men når man allerede har RC-64, hvorfor ikke trå til med en RC-84

Og de aller fleste produsenter har noen skikkelig pinglete senterhøyttalere i forhold til fronter, et supert eksempel er CV hvor senteren som passer sammen med XLS215 er XLS6C
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler ikke om at "klipsch og andre produsenter tar feil". De lager produkter til de store massene som må ha anlegget i stua. De fleste har hverken plass eller lyst på massive senterhøyttalere liggende på stereobenken. Som det sies her så ligger det enormt med informasjon i senterkanalen, og senteren burde etter min mening være minst like stor/kapabel som frontene.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det handler ikke om at "klipsch og andre produsenter tar feil". De lager produkter til de store massene som må ha anlegget i stua. De fleste har hverken plass eller lyst på massive senterhøyttalere liggende på stereobenken. Som det sies her så ligger det enormt med informasjon i senterkanalen, og senteren burde etter min mening være minst like stor/kapabel som frontene.
    +1

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +2

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe er vi inne i en cv tråd...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er vi ikke. Noen av oss prøver å svare trådstarter og deg på en skikkelig og konstruktiv måte. Noe du så absolutt burde prøve deg på, du også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er vi ikke. Noen av oss prøver å svare trådstarter og deg på en skikkelig og konstruktiv måte. Noe du så absolutt burde prøve deg på, du også.
    hehe er jo derfor jeg sier at han burde gå for rc64 som egnet for formålet og som er en av de heftigste senterne i normalt prisleie...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva mente du da med ditt forrige innlegg..?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet valg er og gå for lascala/klipschorn så slipper duntenke på senter

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller langt smartere, bygge en cornscala til under 6k som overgår den overprisede merkevaren.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    eller langt smartere, bygge en cornscala til under 6k som overgår den overprisede merkevaren.
    Problemet er at crites skal ha 7000.- i deler pluss frakt/moms. I tilegg så kommer det bygging av kasser så prisen kan nok dobles! Hvis heritage er overpriset hva er rf serien da? Etter min mening så er det ingen som gir så mye for pengene enn klipsch...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe er jo derfor jeg sier at han burde gå for rc64 som egnet for formålet og som er en av de heftigste senterne i normalt prisleie...
    La oss si det slik, RC-64 er fenomenal, ingen diskusjon det! MEN; de er langt ifra noe RF-7. Hadde jeg hatt lerret og falsk vegg hadde jeg uten tvil foretrukket 3x RF-7 i front, fremfor RC-64. Nå har jeg ikke det pr idag, og da er likevel RC-64 kanonbra.

Bare å prøve selv Eddie; sett 2x RC-64 i stereo og sammenlign disse direkte mot RF-7, en RC-64 vil aldri bli en RF-7 på tross av at det er en kjempe center kanal.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bygde mine for under 12k?
    rf serien koster ikke 80-140k for paret. elementene i cornscala er bedre enn alt som står i heritage, og hornet er langt bedre. selv wooferen går rett inn i en klipschorn som en oppgradering Woofers - Klipsch Upgrades by Volti Audio - Speaker Restoration

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •