Høyttalerpakke fra Netthandelen-les og bli "overbevist" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er mye budaktivitet så de selger nok en del av de.... Det er mange som gir blaffen i hva det heter og hvor det er kjøpt bare det er en form for lyd og ser bra ut. Suben går jo helt ned til 40hz Og helt opp til 300khz, ikke verst.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FilmThor
    Jøssss!!! Det er ikke mange surround forsterkere som leveres med aktiv (høyspendt) subwoofer utgang!! Her kommer NH til å slite med support avdelinga si! Ja , ADS er bilstereo merket som Torshov tar på egenimport. ADS har for ett par år siden forsøkt seg innpå med vanlige stuehøyttalere også. Men jeg vet ikke hvorfor de har tatt ut forsterkeren?? Kanskje forsterkeren ikke var CE godkjent? Jeg tror de slipper unna med engelsk manual, selv om det egentlig ikke er lov. Men de hadde ikke sluppet unna med en forsterker uten CE merking. Dette kommer de til å slite med!
    Nå er en bruksanvisning en del av kravet for å kunne sette på et CE merke da, det vil si, når det skal selges i Norge så skal det foreligge bruksanvisning på norsk og på originalspråk, solgt i Norge med CE merke men uten norsk bruksanvisning er faktisk en form for dokumentforfalskning...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Fine specs og: Følsomhet: 88db(+/-3db)
    Fort gjort å skrive feil når de ikke hvet betydningen av parametrene.....
    Jeg reagerte på et annet punkt også; er det vanlig at surround høyttalerne har dobbel motstand av øvrige tilkoplede høyttalere? Jeg syntes det virket merkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Nå er en bruksanvisning en del av kravet for å kunne sette på et CE merke da, det vil si, når det skal selges i Norge så skal det foreligge bruksanvisning på norsk og på originalspråk, solgt i Norge med CE merke men uten norsk bruksanvisning er faktisk en form for dokumentforfalskning...
    For å kunne få en CE sertifisering så kreves det, som du sier, en tilstrekkelig bruksanvisning, men den behøver ikke være norsk. CE sertifiseringen er ikke nasjonalavhengig. Den er internasjonal. Men i Norge kreves det en norsk bruksanvisning. Det kravet er ikke koplet til CE merkingen. Dersom det ikke er noen elektrisk tilkopling så behøver du ikke CE / EMC godkjenning. Ved å ta bort forsterkeren i subben så har de klart å komme seg unna det. Problemet må da i neste omgang bli at ingen kan bruke systemet som de selger! Folk må i markedet for å kjøpe seg egne forsterkere, og det er ikke så innmari lett å få tak i. Kundene kommer jo til å bli dritt forbanna, og de vil føle seg lurt! Mens Netthandelen slipper unna ved å være "luringer". Her beveger de seg på innmari tynn is, og er etter min mening uredelige. Hadde det vært en PA subwoofer, hvor du kan brokople en forsterker å bruke den, så hadde det vært en helt annen sak. Men de gir seg ut for å skulle selge et vanlig surround sett til vanlige folk. Det de selger er høyst spesiellt!!! Eneste forsterker jeg kjenner til som ville ha passet er en gammel CAV (husker ikke nummeret). Jeg kjenner ingen andre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •