Valg av høytalere til Nad356bee?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høytalere til Nad356bee?

Heisann

Er forholdsvis fersk innen for dette med høytalere og forsterkere. Men som tråd sier har jeg handlet en Nad356bee, men noe usikker på høytaler valget.
    De høytalerene som har vært mest tiltalende til nå er:

"Dali Lektor 8 og "Klipsch RF-82 II.

Er glad i litt trøkk, så er redd for at 8" blir litt smått? Men har ikke testet altfor mye. Skal i hovedsak spille musikk fra pc og tv, dac vil bli handlet.

Vet også lite om hva forstekeren klarer med, men vil heller overdimensjonere høytalerene litt. Kan evt.u koble inn en effektforsterker ved senere anlending når pengene strekker til.

Kom gjerne med andre forslag, under rimelighetens grenser selvsagt

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Klipsch og NAD er en dårleg kombinasjon, blir for skarp lyd.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frèdricò
    Heisann

Er forholdsvis fersk innen for dette med høytalere og forsterkere. Men som tråd sier har jeg handlet en Nad356bee, men noe usikker på høytaler valget.
    De høytalerene som har vært mest tiltalende til nå er:

"Dali Lektor 8 og "Klipsch RF-82 II.

Er glad i litt trøkk, så er redd for at 8" blir litt smått? Men har ikke testet altfor mye. Skal i hovedsak spille musikk fra pc og tv, dac vil bli handlet.

Vet også lite om hva forstekeren klarer med, men vil heller overdimensjonere høytalerene litt. Kan evt.u koble inn en effektforsterker ved senere anlending når pengene strekker til.

Kom gjerne med andre forslag, under rimelighetens grenser selvsagt
    Klipsch og NAD er som katt og hund.. helt feil som han over her sier. NAD har en ganske lys diskant, og Klipsch har horn. Hyler som en gris og gir deg øreverk.

Dali funker mye bedre, men en høytaler med veldig fin diskant som feks BW vil nok fungere bedre.. Ellers er Jamo en høytaler som er ganske billig og som fungerer som hand i handske med NAD, dynamisk og herlig.

XTZ høytalere burde du også vurdere i din prisklasse, det er meget nøytrale høytalere. Disse har mye bedre diskant og bass, men ikke den samme dynamikken som Jamo og Dali.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig det med NAD+klipsch.... fordi i USA er vel det en kombo det går utrolig mye av........ Og dem er utrolig fornøyd ut ifra andre forum...

Uansett ville jeg ikke kjøpt så store høyttalere til NAD C356 da den ikke er uber sterk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, har mulighet til å skaffe noen B&w cm6. lurer på om jeg slår til der og skaffer meg en effekforsteerker og dac. håper jeg får lyden da Kom gjerne med andre forslag også

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det høres ut som en bedre ide.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte tilslutt opp med Dali ikon 7, fikk disse veldig billig så smelte til. Men er veldig mye diskant. Så er ute etter noe å kompansere litt med. kan det hjelpe med et effekt-trin? har mulighet til å handte en Rotel rb 981, tror dere dette vil hjelpe?

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kansje du har det bedre med nye høytalere som passer bedre. Å kompansere er altid en kopstbar ide. Når det er sagt så er det alltid godt med mer effekt, men det er ikke sikkert det løsr problemet.

Selv kjører jeg Ikon 6 på nad, uten problem... Låter skikkelig fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som du sier, er overall veldig fornøyd med høytalerene. Men er et snev av diskant som blir litt høy til tider. Akkuratt for litt for mye til at jeg blir kvitt det med EQ. Så skulle gjerne fått et effekttrinn med noe varmere lyd tenkte jeg på. Kan jo godt være at akustikken i rommet er helt på jordet også som sagt, ellers veldig fornøyd!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som du sier, er overall veldig fornøyd med høytalerene. Men er et snev av diskant som blir litt høy til tider. Akkuratt for litt for mye til at jeg blir kvitt det med EQ. Så skulle gjerne fått et effekttrinn med noe varmere lyd tenkte jeg på. Kan jo godt være at akustikken i rommet er helt på jordet også som sagt, ellers veldig fornøyd!
    Nad som er skarp, ikon er også litt skarp. Har nok mye med musikksmak å gjøre også. Ville byttet ht eller forsterker. Kjøpte du ht brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Nad som er skarp, ikon er også litt skarp. Har nok mye med musikksmak å gjøre også. Ville byttet ht eller forsterker. Kjøpte du ht brukt?
    Ja, er litt skarpe for hverandre kanskje, men er så lite som skal til! Naden kjøpte jeg ny, mens høytalerene ble kjøpt brukt ja. jeg hører på veldig variert musikk, så vil ikke at utstyre skal begrense det. Gjør forsåvidt ikke det nå heller, men er noen sanger som det høye tonene blir litt slitsomme F.eks oldschool rock: Status Que, Pantera, Ramones.. musikk som blir spilt veldig bra på anlegget nå er f.eks, Mark Knopfler, Dire Straits, Mumford & Sons, etc.. Dette er jo også musikk jeg hører mye på veldig dynamiske høytalere!

Her er et par av listene mine vis det er av interesse Spotify

Rolig og pent
    Old schoöl

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er litt skarpe for hverandre kanskje, men er så lite som skal til! Naden kjøpte jeg ny, mens høytalerene ble kjøpt brukt ja. jeg hører på veldig variert musikk, så vil ikke at utstyre skal begrense det. Gjør forsåvidt ikke det nå heller, men er noen sanger som det høye tonene blir litt slitsomme F.eks oldschool rock: Status Que, Pantera, Ramones.. musikk som blir spilt veldig bra på anlegget nå er f.eks, Mark Knopfler, Dire Straits, Mumford & Sons, etc.. Dette er jo også musikk jeg hører mye på veldig dynamiske høytalere!

Her er et par av listene mine vis det er av interesse Spotify

Rolig og pent
    Old schoöl
    Lenge siden du kjøpte NAD? Dersom det er nylig så er de veldig greie på klubben med det å bytte utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er vel kansje en måned siden, så har jeg opgradert med dac da, vet ikke om det har noe å si. men vis de ville bytte i noe som passer bedre hadde jo det vært top

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er vel kansje en måned siden, så har jeg opgradert med dac da, vet ikke om det har noe å si. men vis de ville bytte i noe som passer bedre hadde jo det vært top
    De har alltid gjort det for meg her i Sarpsborg iallefall.

Det er bare å ta en telefon, forklare at du er litt misfornøyd med match, og om det er mulig å bytte til noe som matcher bedre. Du har ikke så mange mulighetene da. Tror i din prisklasse at Denon er eneste valget, og den er nok litt svakere i watt-effekt.

Hva slags Dac har du?

For eksempel fikk jeg returnert en NAD fire måneder etter kjøp pga misfornøyd med matching/skarp diskant. Fikk pengene tilbake og kjøpte noe annet et annet sted.

Byttet en eldre Denon blurayspiller mot en nyere Denon blurayspiller. Byttet en hodetelefonforsterker med en hodetelefon. Likte ikke forsterkeren.

Hifiklubben er veldig serviceinnstilt, så de hjelper deg som regel så langt det lar seg gjøres. I forsterkere osv er de veldig klar over at matching er viktig, og de vil ha fornøyde kunder.

Men som sagt ta en telefon først og hør om det går å bytte i noe annet som passer bedre eller evnt heve kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har alltid gjort det for meg her i Sarpsborg iallefall.

Det er bare å ta en telefon, forklare at du er litt misfornøyd med match, og om det er mulig å bytte til noe som matcher bedre. Du har ikke så mange mulighetene da. Tror i din prisklasse at Denon er eneste valget, og den er nok litt svakere i watt-effekt.

Hva slags Dac har du?

For eksempel fikk jeg returnert en NAD fire måneder etter kjøp pga misfornøyd med matching/skarp diskant. Fikk pengene tilbake og kjøpte noe annet et annet sted.

Byttet en eldre Denon blurayspiller mot en nyere Denon blurayspiller. Byttet en hodetelefonforsterker med en hodetelefon. Likte ikke forsterkeren.

Hifiklubben er veldig serviceinnstilt, så de hjelper deg som regel så langt det lar seg gjøres. I forsterkere osv er de veldig klar over at matching er viktig, og de vil ha fornøyde kunder.

Men som sagt ta en telefon først og hør om det går å bytte i noe annet som passer bedre eller evnt heve kjøpet.
    Ja, kan høre om de er interisert i og bytte tilbake, så legger jeg imellom nok til å få råd til en Denon Pma-1510. Det er jo en mulighet, men er litt kjedelig vis jeg ikke blir førnøyd da heller. er det mulighet til å låne? uten å betale tenkte jeg på. sant som du sier, har kjøpt en integrert dac som sitter i nad`en

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan høre om de er interisert i og bytte tilbake, så legger jeg imellom nok til å få råd til en Denon Pma-1510. Det er jo en mulighet, men er litt kjedelig vis jeg ikke blir førnøyd da heller. er det mulighet til å låne? uten å betale tenkte jeg på. sant som du sier, har kjøpt en integrert dac som sitter i nad`en
    Å låne hjem ting gjør hifiklubben ikke så ofte, men det varierer ofte mye fra kunde til kunde alt etter hvor godt klubben kjenner deg og hvor dyre varer du handler.

Men det de gjør er at du betaler forsterkerens pris som depositum, så får du mot det låne hjem feks en Denon.

Har du kjøpt forsterker og Dacmodul? for en måned siden så skal det være null problem. Bare å levere inn å betale evnt utlegg i depositum.

Så melder du bare tilbake om du er fornøyd og beholder Varen eller om du leverer tilbake igjen.

Sånn funker det for meg iallefall.

Nad er litt skarp på skarpe ht, Cambridge kan også ha en tendens til skarphet på skarpe ht. Så jeg holder en knapp på Denon som jeg synes er mindre skarp i toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å låne hjem ting gjør hifiklubben ikke så ofte, men det varierer ofte mye fra kunde til kunde alt etter hvor godt klubben kjenner deg og hvor dyre varer du handler.

Men det de gjør er at du betaler forsterkerens pris som depositum, så får du mot det låne hjem feks en Denon.

Har du kjøpt forsterker og Dacmodul? for en måned siden så skal det være null problem. Bare å levere inn å betale evnt utlegg i depositum.

Så melder du bare tilbake om du er fornøyd og beholder Varen eller om du leverer tilbake igjen.

Sånn funker det for meg iallefall.

Nad er litt skarp på skarpe ht, Cambridge kan også ha en tendens til skarphet på skarpe ht. Så jeg holder en knapp på Denon som jeg synes er mindre skarp i toppen.
    Stemmer det, er mulighet og opgradere med dacmodul på Nad356bee (intergrert). skal høre med de i morgen, bor i halden, så bruker hifiklubben i sarpsborg jeg også. Håper det løser seg, har ikke alt for mye penger til rådighet, hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •