Bytte oppheng Cerwin Vega dc12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte oppheng Cerwin Vega dc12

Kjøpte to stk brukte dc-12 der ene av opphengene på bassen var ødelagt.

Bestillte et slikt rep sett på ebay og limte på, da jeg skulle sentrere coiln virket det som om ingenting tok i så jeg limte fast alt.

Etter limet var tørket trykket jeg elementet inn og hørte ingen skraping, men når jeg trykket det langt inn flere cm nesten i bånn så kom skrapelyden.

Etter hva jeg forstår er da ikke denne voice coilen centrert nok. Kjørte denne 30Hz plata som kom med fra ebay, men på fullt kan jeg ikke høre skraping. Hører ingen skraping når musikk spilles.

Er det skadelig å bruke den om den ikke er helt sentrert?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reyerd
    Kjøpte to stk brukte dc-12 der ene av opphengene på bassen var ødelagt.

Bestillte et slikt rep sett på ebay og limte på, da jeg skulle sentrere coiln virket det som om ingenting tok i så jeg limte fast alt.

Etter limet var tørket trykket jeg elementet inn og hørte ingen skraping, men når jeg trykket det langt inn flere cm nesten i bånn så kom skrapelyden.

Etter hva jeg forstår er da ikke denne voice coilen centrert nok. Kjørte denne 30Hz plata som kom med fra ebay, men på fullt kan jeg ikke høre skraping. Hører ingen skraping når musikk spilles.

Er det skadelig å bruke den om den ikke er helt sentrert?
    Så lenge det virker så betyr det jo ikke noe.....Men hvis du dytter membranen flere cm inn så vil du jo til slutt treffe bånn å da skraper det. greit at Dc-12 har ganske bra vandring på membranen,men flere cm er det de færreste som klarer. Men så lenge slt går greit når du spiller så funker det jo :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere cm var nok en overdrivelse men det er flott da slipper jeg å bekymre meg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reyerd
    Flere cm var nok en overdrivelse men det er flott da slipper jeg å bekymre meg
    He he ja tenkte meg det :-) Bare sånn til opplysning så husker jeg at det råeste bilstereoelementet hi fi klubben hadde fra CV i den tida (midt på 90tallet),nemlig Stroker 18 tommer,hadde en maximal vandring på ca 4 cm totalt. Dvs 2 cm inn og 2 cm ut. Dc 12 var et stykke unna

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •