Primare SPA21 + Audio Pro Blue Diamond

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare SPA21 + Audio Pro Blue Diamond

Noen som har tro på denne sammensetningen?
    Jeg kjører nå Blue Daimond + AVR 5000 fra HK, synes det fungerer greit, men ikke noe mer. Vil det bli en revolusjon dersom jeg oppgraderer forsterkeren min til en Primare SPA21?

Eller er det noen andre som har en veldig god surround forsterker å anbefale?

Jeg hører mest på musikk i stereo, så forsterkeren må kunne spille meget bra i både stereo og surround.

Hva med Blue Diamond, noen som har positive/negative erfaringer med disse?

Er det noen som har noen gode front høytalere å anbefale?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet!

Nesten unødvendig av meg å nevne å nevne at jeg synes du bør høre på Arcam AVR300. Når det hovedsakelig er musikk du hører på, er dette et godt valg. Har nettopp kjøpt meg lillebror 200, og hadde Denon før. En helt annen verden på musikk!

I surround merket jeg også stor forskjell, mye på at lyden var mer detaljert og oppløst.

Arcam har god strømforsyning, og oppgir sine watt moderat. Blue Diamond har separat sub m/egen forsterker og er 4 ohms høytalere. Desto viktigere med god og stabil strømforsyning.

Min erfaring med H/K er at dette er en typisk surround-maskin, ikke spes. egnet til musikk. Det kommer selvfølgelig an på hvilken musikk du hører på. Dersom du hører på tekno/rap og "kraftig" musikk kan denne gjøre nytten. Dersom du hører på akustisk musikk, jazz, soul og andre "mykere" varianter er eksempelvis Arcam et mye bedre valg.

Marantz er også et merke som er god på musikk. Her har andre mer erfaring enn meg, men hadde blitt mitt andrevalg til musikk.

Primaren har jeg ingen erfaring med og overlater til andre å uttale seg om....

hvilket budsjett har du, musikksmak, osv??

Håper dette hjalp litt :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primaren ligger vel noen knepp over til og med arcam på god lyd så noe dårligere blir det ikke. Vurderer selv primare som neste forsterker!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Primaren ligger vel noen knepp over til og med arcam på god lyd så noe dårligere blir det ikke. Vurderer selv primare som neste forsterker!
    Over den igjen ligger vel Hegel?? :wink: Men det skiller jo litt på prisen igjen den veien da.......

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg eide et par Blue Diamond i 1 år. Til film var de enestående, selv om subelementene noen ganger gapte over mere enn hva de kunne tygge. Til musikk var de ikke fullt så gode pga de aktive bassene som ikke alltid klarte å henge med i svingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for mange gode svar!!

Tusen hjertelig takk. For å svare på noen av spm så er budsjettet ikke så altfor stort, er fortsatt en fattig student....
    Men lidenskapen for god lyd er i høyeste grad en av de største prioriteringene. Har tenkt på å bytte ut Blue Diamond med Audiovector Signature, tror dette skal gjøre susen. Har også en Yamaha SW1500 nå, skal selges. Trenger en sub som er 99 % til musikk. Har sett og vurtert DD serien til Velodyne. Noen som har gode erfaringer med denne?

Ellers vil jeg bare si at etter at jeg fant ut om AVFORUM ble hverdagen kjekkere

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også blue diamond og før jeg kjøpte så hørte jeg dem med electro companiet! Det var en meget god kombo! Så hvis jeg skulle kjørt kun stereo så hadde det blitt E.C :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Takk for mange gode svar!!

Sitat Opprinnelig postet av Whitedragon
    Tusen hjertelig takk. For å svare på noen av spm så er budsjettet ikke så altfor stort, er fortsatt en fattig student....
    Men lidenskapen for god lyd er i høyeste grad en av de største prioriteringene. Har tenkt på å bytte ut Blue Diamond med Audiovector Signature, tror dette skal gjøre susen. Har også en Yamaha SW1500 nå, skal selges. Trenger en sub som er 99 % til musikk. Har sett og vurtert DD serien til Velodyne. Noen som har gode erfaringer med denne?

Ellers vil jeg bare si at etter at jeg fant ut om AVFORUM ble hverdagen kjekkere
    Skal du bytte elektronikken også? Kombinasjonen Primare/Audiovector tror jeg vil være knall! Signatur er ihvertfall kanonhøytalere. Vet ihvertfall at høytalerne er kanon for mine ører, og håper å kunne ønske deg velkommen til Audiovector-familien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fastsettelse av Blue Diamond som gode høytalere

Har noen ett klinkende godt svar på om Blue Diamond er gode til musikk eller om de bare er gjennomsnittelig gode.

Ett annet spørsmål er hvorfor jeg betalte ca 11000 for mine nye, og nå selger de den nye modellen til 6000? Dersom en skal tenke pris, vil det da si at de gamle er bedre enn de nye? Har ikke lest tekniske specs på den nye.

Hva med Audiovector Signature Mi3, Audiopro Blue Diamond eller Klipsch RF-5? Hvilken vinner? Forsterkeren vil være en SPA21 på 5 * 100 W.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Fastsettelse av Blue Diamond som gode høytalere

Sitat Opprinnelig postet av Whitedragon
    Har noen ett klinkende godt svar på om Blue Diamond er gode til musikk eller om de bare er gjennomsnittelig gode.

Ett annet spørsmål er hvorfor jeg betalte ca 11000 for mine nye, og nå selger de den nye modellen til 6000? Dersom en skal tenke pris, vil det da si at de gamle er bedre enn de nye? Har ikke lest tekniske specs på den nye.

Hva med Audiovector Signature Mi3, Audiopro Blue Diamond eller Klipsch RF-5? Hvilken vinner? Forsterkeren vil være en SPA21 på 5 * 100 W.
    1. Audio Pro Blue Diamond VII (den nye) koster 12.990,- Den forrige modellen kan du få til ca 8000,- Det du snakker om til 6000 må være Black Diamond som er en helt annen høytaler. De nye Blue Diamond har kraftigere forsterker til subene, og en forbedret diskant.

2.Det er ganske kraftige prisforskjeller på de tre høytalerne du nevner, 12k-28k. I mine ører er det ingen tvil om at Audiovector er det beste alternativer, etterfulgt av Klipsch. Klipsch er nok mere rockehøytaler og kan oppleves som "spiss" i mine ører.

3. Min mening er at Audio Pro Blue Diamond er en god filmhøytaler, men at det finnes bedre alternativer til musikk. Synes ikke at kombinasjonen med innebygde suber klarer seg godt nok på film.... :wink:

Som sagt, comboen Primare/Audiovector får min soleklare stemme.... :wink: :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aventer situasjonen

Tenkte på en liten ting, nå driver jeg Blue Diamond med en HK AVR 5000, hvor stor vil forskjellen bli til SPA21? Som natt og dag? Vil jeg få mer futt og trøkk og kunne spille høyere med en kraftigere forsterker?

Jeg vil vente med å investere i nye høytalere før den nye forsterkeren er testet ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •