Daff Høyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Daff Høyttaler

Lurte på om noen hadde erfaring/forslag til dette.
    Har et sett Polk lsi9 (som skal være en glimrende stativ høyttaler utifra brukererfaringer).
    Hadde en HK980 i begynnelsen,men den ble altfor strømsvak til disse,fikk ikke 'fart' på musikken,lsi9 (4 Ohm)krever masse krefter.
    Kjøpte en NAD C375BEE som har overflod av krefter og har ikke lenger problem med å 'guffe' på.
    Men problemet er at det virker som diskant er nesten helt fraværende på Polkene,skikkelig daft lydbilde,og ikke noe fast trøkk i bassen heller.
    Fårstår jo at disse høyttalerene har et nøytralt varmt lydbilde,men det er jo grenser for hvor dødt det skal låte.
    NB! alle koblinger/ledninger er riktig koblet opp,så det er ikke der problemet ligger.

Noen som har efaring med problemstillingen?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes C375Bee låter rumlete og lite definert i bassen på de fleste høyttalere jeg har hørt den på...
    Jeg kjenner ikke dine høyttalere, men det er erfaringen min med den forsterkeren på LS80, Kappa 6.2i, Mentor 1 og et par QLN jeg ikke husker modell på....
    Ekstremt oppskrytt, i mine ører, men smak og behag kan jo som kjent krangles om i det uendelige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve C375 på et par b&w 685 i slutten av uken(litt overkill...men men),har hatt disse før så jeg kjenner lydbildet,så får jeg se om jeg har et forsterker problem eller høyttaler problem!!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvesu
    Fårstår jo at disse høyttalerene har et nøytralt varmt lydbilde
    Herlig beskrivelse

Nå har jeg ikke hørt disse to produktene selv men NAD har sin styrke i bassen og Polk fremstår - så vidt jeg har hørt av andre og lest meg opp til - som relativt tilbakelente.

Hvis du har 2 produkter som begge er "daffe" i toppen så blir det fort for mye av det gode. Mitt tips er at du i så fall prøver å bestemme deg for hvilket av de 2 produktene du liker best og så bytte ut det andre med noe som er litt mer virilt i toppen.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tilbakelente er vel det riktige uttrykket ja....men gikk fra et par Quadral Argentum09 til Polk,QA09 hadde et usedvanlig åpent lett lydbilde og kunne spillle høyt uten at de bikket over,så da jeg får tilbakelente Polker så føler jeg at jeg savner noe i lydbildet.

Uansett hva HiFi eksperter sier om Polkens kvaliteter så skal jo musikken som kommer utav kassen underholde og engasjere - man går jo ikke på konsert og er fornøyd hvis noen har lagt et teppe over bandet,uansett hva billetten koster......bare en billedlig måte å beskrive på..hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig,B&W 685 koplet opp idag,spilte fletta av Polkene....og ikke innspilt enda...utrolig at liten b&w 685 til 4.595 spiller skjorta av Polkene til 12.000....dette er 3 sett av b&w jeg har hatt gjennom årenes løp,kommer aldri til å bytte til annet igjen....Nad C375 med kjempekrefter kombinert med b&w 685 er DYNAMITT....herlig

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer aldri til å bytte til annet igjen
    Herlig å høre at du fikk tilbake spillegleden, men det der var GIGANTISKE ord for det er ytterst få av oss som iløpet av hifi-karrieren ikke er utro en eneste gang mot produsenten de forelsket seg i "en gang for lenge siden"
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

utro en eneste gang mot produsenten de forelsket seg i "en gang for lenge siden"

Nå ble jeg litt skremt,du brukte ordene som jeg utelot i mitt forrige innlegg: "utro en eneste gang mot produsenten de forelsket seg i en gang for lenge siden"
    jeg må ha vært en av de "første" i landet som kjøpte/oppdaget(forelsket meg i) b&w da jeg for nøyaktig 32 år siden kjøpte mine første b&w ...slik er livet,men man vender alltid tilbake til røttene...les b&w

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig,B&W 685 koplet opp idag,spilte fletta av Polkene....og ikke innspilt enda...utrolig at liten b&w 685 til 4.595 spiller skjorta av Polkene til 12.000....dette er 3 sett av b&w jeg har hatt gjennom årenes løp,kommer aldri til å bytte til annet igjen....Nad C375 med kjempekrefter kombinert med b&w 685 er DYNAMITT....herlig
    Dette har mer med matching enn med høyttalernes kvaliteter å gjøre...
    Hvilke av mine og juniors høyttalere som er "best" avhenger fullstendig av om vi tester med hans eller mitt anlegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Polk lsi9 byttet ut med b&w DM685, er det noen som tar utfordringen med å få 'liv' (kraftig frisk forsterker) i Polkene så kan de hentes i Stavangerområdet for 2000,- (ny pris 12 000) 4 år gamle,strøkne....

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker ta, jeg var i Stavanger forrige helg og hentet bil, blir litt langt å reise en tur til for et par høyttalere...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Polk lsi9 byttet ut med b&w DM685, er det noen som tar utfordringen med å få 'liv' (kraftig frisk forsterker) i Polkene så kan de hentes i Stavangerområdet for 2000,- (ny pris 12 000) 4 år gamle,strøkne....
    Sleng de ut på AVTORGET; fullstendig gratis og du vil nå ut til hele avforum
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Polk LSi9 + XTZ A100 D2 har gitt meg utallige timer god musikk og gode filmstunder.
    Aller best blir det med optisk inngang til DAC'en på XTZ'en.

Har tidvis brukt en rørforsterker (35W) på Polk'ene også og XTZ'en i klasse A drift ligger veldig nært opp til lydsignaturen, bare med mye mer kontroll og kraft.

NAD forsterker har jeg hatt, men opplevd som litt manglende på finesse i diskant... men har ikke erfaring med modellen som er nevnt...

Hvis LSi9'ene er i god stand er de et røverkjøp til 2K.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •