Subwoofer 2.1 Stereo sluttet å spille!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer 2.1 Stereo sluttet å spille!

Heisann!
    Er begynner i AVforumet, og vet ikke hvordan dere behandler tråder osv., men håper på hjelp og tips!

Har i snart 5 år hatt mitt anlegg bestående av:

Cambridge azur 540A 2x60w (8ohm) - Forsterker
    Cambridge azur 540C - CD-spiller
    B&W DM685 - Fronthøytalere
    SVS PB10-NSD - Subwoofer (koblet til Pre-out, L&R)

Har vært veldig fornøyd med dette anlegget, spiller fint og er en innertier i mine ører (er selv ganske kresen på lyd, og hjemmekino/stereo generelt).

For 3 år siden kjøpte jeg SVS-PB10-NSD for å "fylle opp" med mer trøkk å fyldighet i bass (selv om jeg er kresen på lyd, synes jeg "trøkk" er viktig). Mange synes vell dette kanskje ikke passer bra sammen, med tanke på samspill mellom B&W og SVS, men som sagt i mine ører høres det bra ut for meg.

Men nok om det! For 1 måned siden, kuttet plutselig subben og spille. Jeg har ohm-et sikringen, og den var OK (har også prøv å skifte, men uten hell). Så min "hypotese" eller hva jeg skal kalle det, er at Pre-out-kanalen er grunnen?! (om den ikke har tålt at jeg har koblet til subwoofer?)

Så jeg spør om noen har noen forklaring, skal prøve å legge til et bilde, så dere får se hvordan jeg har hatt det tilkoblet i 3 år uten problemer!

Tar forbehold om feil i mitt innlegg!

Håper på svar!

En fortvilet musikk og filmglad gutt!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Usikker på hva som har skjedd, men har ikke subben høytalerinnganger? Du kan jo dra ht-kablene fra forsterkeren og ned til subben for å se om det er noe liv i den.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •