Budsjett killer, om kombineres korrekt:-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett killer, om kombineres korrekt:-)

Hei..

Tenkte jeg skulle dele litt erfaring rundt mine Jamo S606 høytalere. Disse er på ingen måte noen nyhet, eller en high end høytaler. MEN fy søren hvor gøy en kan ha det med en høytaler til knappe 3000kr. Jeg har etter noen år i dvale kommet tilbake for fullt. Etter tråling på brukten kom jeg over følgende utstyr og kjøpte dette:
    Denon avr2807
    Denon DVD 3930
    Og jamo s606

Første inntrykket var så som så. Følte høytalerene falt helt igjennom etter mine preferanser. Slapp og alt for mye bass, og null mellomtone. Men jeg gav ikke opp, og konkluderte med at her trengs det mer effekt. Og nye kabler.

Jeg endte opp med en adcom gfa5400 som jeg fant på finn, og nordost superflatline høytalerkabler og en nordost blue heaven signalkabel.

Fikk alt koblet opp idag, og det var noe HELT annet. For en utrolig lyd opplevelse. Høytalerene koster faktisk nesten det samme som signalkabelen, men spiller like bra som det meste jeg har hørt under 10000kr. I tillegg er høytaleren morsom. Passer godt til både musikk og film. Og høytaleren leverer kontant og kjellerdyp bass. Ett kupp til prisen. Minuset er at du må ha relativt dyre og strømsterke komponenter for å drive de. Denon recieveren hadde ikke nubbe sjans, og den hadde jo en nypris på ca 9000kr. Adcomen er jo egentligt en rimelig forsterker da, men den holder.

Løp å kjøp sier bare jeg:-)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Glømte å skrive at mellomtonen og diskanten ble mye mer detaljert etter effektforsterker og kabler. Prøvde kablene før jeg kobla til effekt forsterkeren, og det hjalp faktisk en god del på å rydde lydbilde. Fra før hadde jeg billige ebay kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •