"knitr" Gale med høytalerne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"knitr" Gale med høytalerne?

Har fått ett sympton i anlegget mitt som gjør at jeg ikke helt klarer å kose meg like mye som jeg burde me det.

Uten at jeg kan si med 100% sikkerhet at dette problemet kom en god stund etter alle nye høytalere og komponenter var koblet til så mener jeg iværtfall det. DVS alt fungerte perfekt frem til en liten uke siden.

Hvert 2-10min kommer det ett lite KNITR, tror det er i alle front (klipsch). Tenkte det konne ha noe med at jeg får susing/støy når lyden går over -10dB men dette har jeg utelukket da jeg kan ha +16,5dB på feks Popcorn houren uten noe støy.

Knitr blir ikke særlig økt ved høyt volum da jeg ikke hører dette under film med høyt volum.

Leste litt rundt og kom innom en tråd der de mente lignendes lyder kunne være pga uren strøm, stusser derfor over hvorfor det ikke har vært slikt før.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe elektrisk som trekker mye strøm på samme kurs. Varmeovn eller annet som slår seg på og av?

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker hva som er på hvilken kurs, men har nå skrudd av alle ovner o.l for å prøve å utelokke de. Hadde en ovn rett på grensen til å skru seg av/på så kanskje den har noe med det å gjøre.
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer fortsatt, er det noe annet som kan forårsake slikt?
    Det viktigste for meg er å utelukke at det er høytalerene det er noe i veien med.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøleskap, fryser eller varmekabler i gulv. Klipsch har jo veldig høy følsomhet så piker i strømnettet kan være en mulighet. Har ikke hørt lyden, men ut fra hvordan du beskriver det vil jeg tro det er noe elektrisk og ikke høyttalerene. Om du har en anne forsterker for hånd, kan du sjekke om lyden også er der med den. Eller om den blir borte.

Ønsker deg lykke til.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg vet hva som kan være synderen da, tenkte ikke over det med det første, men har hatt en fryseboks stående ubrukt på kjøkkenet en stund som faktisk ble tatt i bruk for 1 god ukes tid siden. Den er på samme kurs.

Takker for tips, skal prøve å feilsøke litt videre selv.

Om det viser seg å være nettop denne fryseboksen, er det noe jeg kan kjøpe for å koble mellom fryseboksen og der den får strømmen, evt noe mellom anlegget og padden den får strøm fra?.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da hatt fryseboksen koblet ut noen timer. Har sitt en film i mellomtiden, og nå sitter jeg bare uten lyd og venter. Virker som det var fryseboksen som var synderen, så må bare si takk roeng2, selv om jeg ikke får fikset det med det første så hjelper det å vite hvor problemet er. Har ikke mulighet å flytte verken anlegg eller fryseboks fra den sikringen de er på.

Noen tips?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig et godt strømfilter til anlegget kan fjerne problemet fryseboksen skaper.
    Vil da anbefale deg og prøve og få med et fra butikk på hjemlån før kjøp slik at du for testet om det hjelper på problemet eller ikke. Strømfilter fåes i mange prisklasser og lankt fra alle holder det de lover.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det å søke litt rundt på strømfilter og se hva priser som finnes og om det er verdt det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •