Ny subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36

Tråd: Ny subwoofer

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny subwoofer

Hei!

Skal ha en ny subwoofer.
    Rommet mitt er kun 13 kvadrat.
    Subwooferen vil bli brukt mest til film, men også litt musikk.
    Jeg tenker meg noe til ca. 4-5k. Kan ved nød strekke meg.

Har Cerwin Vega VE-15F som fronter nå, uten sub. De blir dratt av en altfor svak receiver, og har ikke veldig bra lydbilde. Jeg skal bytte ut disse, men trenger nå hjelp med en subwoofer.
    Jeg ser etter noe som har like mye trøkk som disse har, da disse er hva jeg kunne tenkt meg, men husk at de blir drevet av en altfor svak receiver.

Jeg har sett litt på XTZ W99 10.16. Har hørt denne er veldig bra.
    Så også 12.16 og fikk veldig lyst på denne, men tenkte at da kan det vel ikke gjøre noe å gå opp til 12.18. Er det store forskjeller? Er det likt VE-15F? Verdt å gå opp i pris fra 10.16 til 12.18?
    Så også at surround.no hadde 2 12.16 veldig billig, men har bare en inngang til subwoofer på receiveren. Hvis jeg bruker en såkalt Y-kabel, vil dette ødelegge kvaliteten? Eller blir det samme kvalitet?

Send gjerne link til alternative subwoofere, som gir meg det syke trøkket og ordentlig risting. Setter pris på svar på spørsmål.

Takk på forhånd!

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bedre om du samler spørsmålene i èn og samme tråd. Du har lagt ut to tilnærmet like tråder på kort tid nå.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Det er bedre om du samler spørsmålene i èn og samme tråd. Du har lagt ut to tilnærmet like tråder på kort tid nå.
    Jepp, hehe. Skal gjøre det neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte akkurat Dali Ikon sub Mk2 på Hi-Fi klubben. Denne er det virkelig trøkk i. og man blir forelsket i den når man ser en film med mye trøkk i! anbefales sterkt. Den er helt utrolig. passer fronthøyttalere i alle prisklasser. jeg har Dali Lektor 8 i front. en jeg jobber med på Hi-fi klubben, bruker Dali ikon suben til Dali Epicon 6 høyttalere, disse er i High-end klassen suben koster 6698. anbefaler deg virkelig å strekke litt på budsjettet! :-D

DALI IKON SUB MK2 Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 x 12.16 og godt fornøyd med de.

Og angående bruk av y split så skulle det ha me negativt og si på lyden.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er trøkket i 12.16? Er det skikkelig syk bass, eller er det bare vanlig bass? Vil det riste i et 13 kvadrat rom?

Er det noe poeng å gå opp til 12.18 ICE?
    Ang. Dali ikon sub mk2, så tror jeg den blir litt dyr... men skal ha den i tankene!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kanskje SVS PB-1000 Black
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Hvordan er trøkket i 12.16? Er det skikkelig syk bass, eller er det bare vanlig bass? Vil det riste i et 13 kvadrat rom?

Ang. Dali ikon sub mk2, så tror jeg den blir litt dyr... men skal ha den i tankene!
    plasser den rett, du må nok flytte ganske masse rundt på den, så kjøp en lang kabel (10m supra kabel f.eks) og finn ut hvor det basser mest! når du finner den plassen vil det bli bra! men 12.18 syns jeg er bedre på alle områder uansett 8)

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    plasser den rett, du må nok flytte ganske masse rundt på den, så kjøp en lang kabel (10m supra kabel f.eks) og finn ut hvor det basser mest! når du finner den plassen vil det bli bra! men 12.18 syns jeg er bedre på alle områder uansett 8)
    Er det verdt pengene for meg å gå fra 12.16 til 12.18?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang

Så på siste batman filmen og naboen over meg kom ned halveis i filmen og lurte på hva som rista sofaen hans :-P

Han arva gamle subben min så vi har en 'understanding'.

Får kanskje ikke skikkelig brystkasse trykk men kjenner fysisk klubb dunke-dunken når jeg guffer på litt.

Har jo ikke hørt ikon subben men xtz er merkbart kraftigere enn dali e-12f'n som de erstatter, også ville jeg ha to like subber og budjsettet var budsjettet.

Skal ikke påstå at xtz subbene er bedre enn ikon men syns jeg har fått mye god bass for prisen.

Sånn ps: når jeg starta anti mode'n sin kalibrering så rister det nesten like mye i gulvet som når vaskemaskina sentrifugerer, tror jeg skal invistere i noen absorbenter :-P

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Så på siste batman filmen og naboen over meg kom ned halveis i filmen og lurte på hva som rista sofaen hans :-P

Han arva gamle subben min så vi har en 'understanding'.

Får kanskje ikke skikkelig brystkasse trykk men kjenner fysisk klubb dunke-dunken når jeg guffer på litt.

Har jo ikke hørt ikon subben men xtz er merkbart kraftigere enn dali e-12f'n som de erstatter, også ville jeg ha to like subber og budjsettet var budsjettet.

Skal ikke påstå at xtz subbene er bedre enn ikon men syns jeg har fått mye god bass for prisen.

Sånn ps: når jeg starta anti mode'n sin kalibrering så rister det nesten like mye i gulvet som når vaskemaskina sentrifugerer, tror jeg skal invistere i noen absorbenter :-P
    Introen på Dark Knigt Rises er helt mental! Avgrunnsdype lyder på den flyturen.

Newcomer Janajoh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Denne kanskje SVS PB-1000 Black
    8)

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel i teorien signaltap ved bruk av Y-ledd, men ikke hørbart hos meg hvertfall!

Gå for 2 x Xtz 12.16, du blir ikke skuffa! Mye lettere å få det bra med 2 stk!
    Tror ikke du får mer for pengene!

Evt om du kjøper noe gromt på brukten.

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste vel noen si at det var et tap på ca 3db, noe som ikke burde være store problemet og korrigere med volum på sub eller output gain fra receiver\forsterker.

Det kan vel også i teorien gjøre det en smule mer sårbart for støykilder i signal kjeden men subber er vel ikke det første man merker dette på.

Sjøl kjører y splitt på mine to subber og jeg har etter lydmålern så står volum knappen på subbene på ca 20% av maks, så kan ikke si jeg har 'mista' mye på en ysplitt. Langt mindre enn jeg får igjen med Anti-mode'n de står kobla gjennom eller det faktum at jeg har to subber.

Jeg deler også høytalerne mine på 100hz.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke seriøs er du?
    Tror ikke det er god lyd du er ute etter men noe du kan kan skremme foreldre med og imponere kompiser, så for all del, kjøp hva du vil.
    Les litt om Billebro i trådene postet her først, kanskje du kommer til fornuft....

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du er ikke seriøs er du?
    Tror ikke det er god lyd du er ute etter men noe du kan kan skremme foreldre med og imponere kompiser, så for all del, kjøp hva du vil.
    Les litt om Billebro i trådene postet her først, kanskje du kommer til fornuft....
    Hehe, så det nå. Er ganske så newbie på AV-feltet.
    Tror nok det blir en XTZ 12.18 ICE på meg.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, overveier du noe sånt er der ikke vits i å selge dine VE-15 i det hele tatt......

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Tja, overveier du noe sånt er der ikke vits i å selge dine VE-15 i det hele tatt......
    Sikter du til vår venn Billebro eller Xtz som han nevnte ?

Jeg mener hvertfall at du burde prøve å få kjøpt 2 OK suber kontra én. Men det er min mening. Var hvertfall MYE bedre hos meg, med tanke på vanskelig rom osv.

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte at om han overveier en subwoofer fra Billebro på størrelse med et lite kjøleskap, og da samtidig skriver han ikke har plass til VE-15 da er der liten vits i å selge VE-15 egentlig. Han kommer garantert til å savne VE-15 og jeg vil vedde på han kjøper CV igjen om en liten stund.
    2 stk subs er selvfølgelig bedre enn en.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •