Hjelp! Hvilke høyttalere ++?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Hvilke høyttalere ++?

Hei.

Helt ny på forumet her og har tittet litt rundt og håper jeg poster på sånn ca rett sted.

Har planer om å kjøpe meg noe form for høyttalere til bruk på en helt vanlig tv og mye avspilling av musikk fra pc.
    Har for tiden et lite anlegg med sub og 2 små høyttalere til pcen, men har lenge ønsket meg et par gulvhøyttalere + evt mere.

Greia er at jeg rett og slett ikke har noe som helst peiling overhodet på lyd eller tekno/elektro eller noe i den duren. (så alt må inn med minst mulig t-skje)

Har lest mye rundt og kring og blir egentlig ikke så veldig mye klokere, så her er litt info og spørsmål til dere, som virker og ha litt over snittet peiling.

1. Budsjett: ca 5000 kr alt i alt? Eller 6000 om jeg får veldig mye mere for det lille hoppet?
    2. Rommet jeg skal ha høyttalere i er ca 25m2. Har hørt at store gulvhøyttalere ikke nødvendigvis er bedre enn små "bokhyllehøyttalere" i små rom. Så hva deffineres som små rom? Og hva bør jeg gå for.
    3. Har med min ikke-eksisterende kunnskap kommet frem til at disse (Kjøp JBL STUDIO 190 BLACK billig pÃ¥ Dustinhome.no) virker som bra høyttalere til grei pris. Noen protester, evt forslag til andre jeg bør vurdere?
    4. Har også forstått det sånn at jeg må ha en reciver, men hvilken?!
    5. Bør jeg innvestere i bakhøyttalere/senter/ekstra sub også? Hvor mye bedre lyd får jeg for dette i tillegg til 2 gulvhøyttalere? Isåfall begynner vel budsjettet og bli litt lite..

Kommer nok skjeldent/aldri til å spille veldig høyt her jeg bor, pga leier i sokkeletasje, men har lyst på ganske god og realistisk lyd, til en grei pris.
    Alt vil vel bli en bra oppdatering sammenlignet med et lite 2.1 system til pc.

Håper noen har tid til å gi noen gode råd til en som virkelig fabler i blinde på et område han absolutt ikke kjenner! :-D

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen til forumet.

Du bør jo først finne ut om du vil ha surroundlyd eller ikke. Senter og bakhøyttalere kommer jo på noen tusenlapper det også.

Surround.no har mye bra for relativt lite penger. De har et par 5.0 pakker inkl forsterker, som f.eks denne pakken som er nesten innenfor budsjettet ditt.

De selger også disse høyttalerene til halv pris for tiden, veldig mye høyttaler for pengene. Kjøpte et par av disse selv til nr.2 anlegget for noen uker siden, og førsteinntrykket er veldig bra. Da har du 4 000 til en forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •