Dali 8008 og Sony STR-DB840

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 8008 og Sony STR-DB840

Jeg har denne sony forsterkeren og lurer på å kjøpe noen Dali 8008 høyttalere. Det jeg lurer på er om disse to er venner? Så vidt jeg husker så gir forsterkeren 5*90 W RMS.
    Takker!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke de blir så gode venner nei.8008 er en 4 ohms høyttaler og reciviveren din er ikke så strømsterk.En 6 eller 8 ohms høyttaler vil nok reciveren din like bedre.Du kan se på Dali Concept 8 som er en 6 ohms høyttaler.Eller JBL Northridge E-90,den er 8 ohm.Disse ligger i samme prisklasse som 8008.Jeg har hatt både Dali 808 og 909,men har nå JBL Northridge E-90.De kan jeg absolutt anbefale hvis du liker en høyttaler som "rocker" skikkelig med mye trykk.

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Grunnen til at jeg spør er at jeg kan få tak i noen brukte 8008 til en meget god pris. Jeg har testet JBL E-90, dog ikke på min forsterker, disse likte jeg meget godt, veldig bra filmlyd. Jeg får vel spare litt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo selfølgelig kjøpe 8008 hvis du får de billig,også kjøpe en effektforsterker senere.Regner med at det er Pre out på Sonyen din,slik at du kan bruke en effektforsterker på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Kjøp Dali 8008 hvis du har fått en god pris på dem. Uansett om du kjøper 8008 eller E90, burde du ha litt ekstra krefter i form av f.eks en effekt forsterker for å få full utnyttelse av høyttalerne. Men dette kan selvfølgelig vente. Hvilke høyttalere har du fra før av?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •