Hjelp til 5.1 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til 5.1 oppsett

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen surround høyttalere i budsjett-klassen, samt en center i budsjett-klassen.

Tenkte å bruke maks 2000kr på surround og senter. Vet, ikke så mye, men har ikke mye å rutte med heller. Men vil ha noe bedre enn noe som er kjøpt på et kjøpesenter.

Har stereo oppsett fra før. Noen 30 år gamle celef S.M mini professional, er vel 1" diskant og 6 eller 7" bass. De er oppgitt til 8 ohm, 100W.

Har en Denon avr-1611 reciever.

Da lurte jeg på gode forslag til surround og senter høyttaler i budsjett-klassen?

Også lurer jeg på om jeg skal kjøre på med en aktiv subwoofer også? Syns egentlig mine celef høyttalere gir meget god bass, men kanskje en sub kan avlaste frontene mine litt?
    Syns som sagt bassen er god nok, å med tanke på naboene mine (under og over meg i hver sin leilighet i en enebolig.) så tror jeg egentlig en bass til blir i meste laget.
    Men om en aktiv bass kan avlaste høyttalerne mine, så jeg kan spille enda høyere uten forvregning (?) så er jo det bra.

Recieveren er jo ikke i kraftigste laget, men kan spille rimelig høyt å samtidig ha god lyd, syns jeg.

En annen ting jeg lurer på, siden frontene mine er 8 ohm, er det lurt at resten av høyttalerne også er 8 ohm? Eller kan f.eks senter ha 4 ohm?

Har sett på argon sine inngangs høyttalere i senter og surround, de er i min prisklasse. Er disse noe tess for en inngang til hjemmekino opplevelse?

Av bass tenker jeg maks pris bør være 1000kr.

Noen som har tanker/forslag til senter, surround og bass?

Takker for alle forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var innom hifiklubben, de foreslo å oppgrade frontene først. Så tenke på surround og senter + sub etterhvert.

De mente alt villle spille bedre ilag om de var ment for hverandre, eller hva det var de sa.

De foreslo dali zensor 7 som front, og dali zensor 1 som surround og dali zensor vokal som senter. Og dali Sub E-12 som sub.

Var litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke, for å si det sånn. Men alt blir ikke oppgradert samtidig, det er jo helt klart uansett.

Hvordan er zensor serien iforhold til concept?

Hifiklubben sa concept var på vei ut? Stemmer dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •