Anbefaling til mere trykk i bunnregisteret - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tc sounds gir nok mer spl, men det er ikke værdt 700 dollar ekstra mer!
    Du får nesten 4 dayton til prisen av en tc sounds..
    Jeg vill ikke anbefale den i allefall..

Ang spl på 15 hertz, du tar det litt ut av sammenheng..
    Jeg sa ikke 100 db 15 hertz ikke er merkbart.

Hvis du ikke har målt med kalibrert spl meter syntes jeg du ikke skal si noe.

Som jeg sa, så syntes JEG man må opp på 110 db før man føler att det skjer litt.
    Regner med ts som meg er glad i litt lydtrykk. Værtfall ha kapasiteten til minimum 115 db med tanke på resten av utstyret.
    Forvregninger spiller også en rolle her, husk 15 hertz skal være helt lydløst.
    Kan ingenting, gjør alt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp det med lav forvrening er jo der lms elementene er superbra, vilken type subber kjører du seigmann å hvor mange? siden du klarer slike db i så lav frekvens . eg har bare målt med ein radioshack db måler , kann hende eg klarer å presse det oppi 115 db menn da er d nokk vertfall på bristepungtet

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har begrenset med plass, og allikevel vil ha topp prestasjon, så mener jeg at LMS-U er et godt alternativ. Greit nok at det koster litt ekstra, men det koster å være kar ;-)
    Om jeg hadde plassen, hadde jeg heller fått inn ekstra LMS-U fremfor noe annet.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders1234
    jepp det med lav forvrening er jo der lms elementene er superbra, vilken type subber kjører du seigmann å hvor mange? siden du klarer slike db i så lav frekvens . eg har bare målt med ein radioshack db måler , kann hende eg klarer å presse det oppi 115 db menn da er d nokk vertfall på bristepungtet
    Slutt og ta setningene mine ut av sammenheng og argumenter på dem!..
    Jeg er ikke intresert i og skryte på meg db... Heller ikke diskutere mitt utstyr er bedere enn ditt..
    Jeg vill finne en løsning som gir bra spl 15-50 hertz med lav forvregning. Når han kan få det med to elementer til x pris så vill jeg jeg ikke anbefale ett element til doble prisen som etter min erfaring vill gi han samme eller lavere ytelse.

Ta i allefall og sjekk hvor mye radioshacken måler feil ved 15 hertz før du slenger ut noe.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg imponert at hybelen din, og ikke minst utleier som ikke har plombert døren og byttet lås for lengst 8) Men her må det da være andre løsninger som gir deg det du er ute etter. 20 kvm og det anlegget er galskap, men det vet du :-D

Se på andre løsninger, det er mitt råd. Ut med CV og inn med noe som gir deg trøkk og god lyd, samt den dypbassen du savner. Tror kanskje det er noen Klipsch produkter som kan være for deg, og den SVS subben nevnt tidligere (13,5”eren), da har du kanskje plass til et øl-kjøleskap og en go’stol i kinoen din også

Så til sist, du mangler min 3 høytalere i kinoen din. Her er det bare å bruke penger i tiden som kommer

Newcomer Kjeksn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Må si meg imponert at hybelen din, og ikke minst utleier som ikke har plombert døren og byttet lås for lengst 8) Men her må det da være andre løsninger som gir deg det du er ute etter. 20 kvm og det anlegget er galskap, men det vet du :-D

Se på andre løsninger, det er mitt råd. Ut med CV og inn med noe som gir deg trøkk og god lyd, samt den dypbassen du savner. Tror kanskje det er noen Klipsch produkter som kan være for deg, og den SVS subben nevnt tidligere (13,5”eren), da har du kanskje plass til et øl-kjøleskap og en go’stol i kinoen din også

Så til sist, du mangler min 3 høytalere i kinoen din. Her er det bare å bruke penger i tiden som kommer
    Prøver å ta hensyn til de andre som bor her, og har undersøkt om det plager noen, men visstnok ikke. Galskap? Overkill is underrated!

CV trykker godt og jeg liker det. Er ikke noe galt med lyden som den er, men det er litt mangel på dypbass. Har et dedikert kjøleskap til drikkevarer Hva? Liker du ikke go'stolen min? Den er upåklagelig

Det blir små høyttalere bak etter hvert, samt en senter. Men er ikke akkurat mangel på diskant eller mellomtone, så avventer litt med det. Har mer fornuftige ting å bruke penger på, som bil. :roll:

Double folded horn 2x18" tunet ned til 15 hz, det burde vel få fart på sakene, eller hva tror folket? Tenker da med de Dayton 18".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har et double folded horn tunet til 18hz. det er ikke tvil om det er brutalt, menn det er jo en enorm størrelse . hornet mitt er 120x150x62

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir enorme skal du tune til 15 ja!

Er ikke helt sikker på om dyaton elementet er egnet da, mulig du river det i filler.
    Men finnes elementer egnet for horn i ca samme prisklasse.

På horn er jeg ikke helt oppdatert...
    Kan ingenting, gjør alt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du har tengt deg til haugesundsområdet i nermeste tid , så er ikke kassen min i bruk. har planer om å få den ut, tar for stor plass, så du kann få den for en billig penge, kassen er laget for en lms 15 r . tror et sont element koster 400dollar. har okså brukt lms ultra i kassen ,

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksn
    Prøver å ta hensyn til de andre som bor her, og har undersøkt om det plager noen, men visstnok ikke. Galskap? Overkill is underrated!

CV trykker godt og jeg liker det. Er ikke noe galt med lyden som den er, men det er litt mangel på dypbass. Har et dedikert kjøleskap til drikkevarer Hva? Liker du ikke go'stolen min? Den er upåklagelig

Det blir små høyttalere bak etter hvert, samt en senter. Men er ikke akkurat mangel på diskant eller mellomtone, så avventer litt med det. Har mer fornuftige ting å bruke penger på, som bil. :roll:

Double folded horn 2x18" tunet ned til 15 hz, det burde vel få fart på sakene, eller hva tror folket? Tenker da med de Dayton 18".
    Kjør på :twisted:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •