Dali Zensor 7 vs Klipsch RF-82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Zensor 7 vs Klipsch RF-82

Hei.

Ganske ny på dette området. Har sett end el rundt på forskjellige tester og forum og kommet fra til at jeg kunnet tenkt meg Dali Zensor 7 eller Klipsch RF-82.

Disse vil brukes 70-30 musikk/film.

Kunne tenkt meg noen innspill på disse og forslag til forsterker. Har sett litt på en Yamaha 7.2 receiver RX-V773. Skal spille høytalerene i stereo, men tenkte meg en surround forsterker, på grunn av hdmi inngangene.

Vil gjerne ha innspill og evt forslag. Totalbudsjettet er på ca 10000,-kr.

På forhånd, takk :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis totalbudsjettet er på 10k så blir det ikke mye igjen til receiver hvis du velger RF82. Ser de koster 9995 på oslo hi fi center. Nye selvsagt.Man kan jo kjøpe brukt. I så måte så er jo Zensor et bedre valg til bare 6000. Nå må jeg presisere at jeg ikke har hørt på Klipsch,men utrulig mange er jo glad i disse,men for meg som er passert 30 med god margin så så vil jeg si at Klipsch ikke akkurat har utseendet med seg,men det er jo smak og behag å ikke så viktig for mange. Men Zensor har jeg hørt mye på å er en høyttaler jeg seriøst vurderer selv for tiden siden de ser ut til å gi mye for pengene å de har fått mye skryt i tester,noe RF serien også har fått da. Men jeg synes også Zensor ser penere ut,uten at de er noen designbombe de heller,men det får da være grenser for hva man kan få for 6000 :-) Begge merkene er vel forholdsvis enkle å drive å utfra det man leser så passer begge til variert musikk,men særlig til musikk med litt trøkk i. Det er sikkert de her på forumet som vil hevde at Klipsch knuser alt,men vi får se hva slags innspill som kommer. Kan jo ikke vurdere de når jeg ikke har hørt de,men de får jo ofte topp score i tester de også,men i forhold til budsjettet så passer vel Zensor bedre hvis du skal ha receiver også....
    endret: ser jo at du ikke skrev mkII på Klipsch så da vil du kansje benytte deg av Soundgardens tilbud på den gamle modellen? Da er det jo likt med Dali i pris......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Det er mk1 og tilbudet på soundgarden jeg har sett på ja. I det tilfellet, er Zensor et bedre alternativ tror du? Ser jo at du nok ville valgt de i utgangspunktet, men det at de er en utgående modell spiller vel egentlig ikke så stor rolle?

Og ang forsterker, har du noen forslag? Jeg har ca 4000,-kr igjen til forsterker. Lest litt om at Klipsch trenger mye strøm, men føler meg ganske grønn på området, så setter pris på råd og forslag om forsterkere som er sterke nok til å spille disse to modellene :-)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali zensor er mye tungere å drive, så om du skal bare ha ddn yamahaen så må du nok gå for klipschene som da ikke er like tungdrevne igjen :)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare har lest tester om disse HT så må du ut i butikken og høre på de. Det er to vidt forskjellige høyttalere og kan vel nesten ikke sammenlignes i det hele tatt spør du meg. Daliene spiller veldig mye penere (i mine ører) mens RF82 er en mye artigere høyttaler men som er veldig mye skarpere i toppen. Dette er ikke noe som passer alle så jeg anbefaler deg å høre på de før du handler noe. Det kan være seg Daliene ikke passer deg i det hele tatt eller omvendt.

Men forsterker messig sett så er det vel RF82 som gir mest lyd for pengene da de er ganske så lettdrevne.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daliene har vært fryktelig skarpe i toppen da jeg hørte dem på en NAD-receiver, men det har vell noe med receiveren og gjøre.. hvertfall skarpe i forhold til Klipschene på Yamaha-kombo

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situation som deg. Lest mye og lyttet litt...
    Det jeg har hørt er at klipsch mk1 er veldig skrikete og best til film... mk2 har blitt mye bedre på dette med mer behagelig diskant til musikk.
    Zensor 7 er en artig høyttaler, men en som har hørt mye dali merker at den er en rimelig høyttaler fra de.

Er rommet ditt stort? Hvis ikke ville jeg lagt på 1400,- og kanskje vurdert Dali lektor 6. Masse kontrolert trøkk og bedre lyd synes jeg.
    Så er det bare å følge med på brukten, masse billige bra forsterkere

Ellers så stemmer det at Klipsch generelt er noe av de letteste høyttalerene i klassen og drive...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du overhodet ikkje skal ha surround, ville eg heller lagt pengane i ein integrert forsterkar. Då får du "meir" forsterkar for pengane...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heey. jeg har ikke hørt hvordan disse høyttalerne fra klipch høres ut. men kan fortelle at Dali Zensor er en veldig god høyttaler for prisen, du får virkelig mye for pengene. Jeg jobber i Hi-fi klubben, og ser at disse selges det utrolig mye av de fleste høyttalere fra Dali er lettdrevene høyttalere, så Zensor trenger ikke mange wattene for at det skal bli bra. ville foreslått Nad T747, da får du maksimalt med kraftig watt for pengene

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det bare spilles i stereo ville jeg slått vekk surround receiver, heller bare hatt en god integrert stereoforsterker med optiske innganger eventuellt separat DAC.

Tipper de ikke våkner skikkelig til liv med mindre de får seg solid med kraft og pusterom i forsterkern.

Noe selvsagt klipsch ikke hadde hatt vondt av heller.

At de rimelige Dali høytalerne ikke trenger godt med mat er reinspikka bullshit, men de er jo billige så selvsagt tror folk de får utnytta dem med sine 50watt recievere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •