Ny senter eller ikke innspilt enda?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny senter eller ikke innspilt enda?

Hei!

Kjøpte i høst en bw cc6 s2 brukt. Fikk den billig så tenkte jeg kunne prøve siden jeg trengte en senter. En del anmeldelser på nett sier at dette er en god senter, mens andre forbyr den som pesten. Han jeg kjøpte den av hadde ikke brukt den, mens han før (altså 1. eieren) hadde brukt den som bakkanal i et 7.1 oppsett, altså relativt lite brukt.

Problemet er bare at jeg syns ikke den spiller noe særlig bra. Det går an å se film, men det er liksom ikke noe særlig snert over vokalen, på verken film eller musikk. Noen sier at denne senteren trenger en skikkelig kabel, mens andre mener den kun trenger mer effekt. Lyden er ihvertfall flat og boksete. Den brukes nå med en denon avr-2809, og jeg har en stereoforsterker som jeg eventuelt kan koble til pre-out og bruke på senteren.

Så spørsmålet er: Bør jeg først prøve en dyrere kabel? Er ikke mer enn 1 m med kabel jeg trenger, så kan jo gå litt opp i pris, dersom det hjelper, eller bør jeg eventuelt prøve å selge og kjøpe meg en nyere og bedre senter?

Vil da ha tips om hvilken center. Makspris 2500kr.

Høyre og venstre front er forresten patos basis 401 mk2.

Takk for svar

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel kommer ikke til å hjelpe, dette er ikke en spesielt god senter. Har hatt både CC6 S2 og S3 i forskjellige oppsett selv, og hørt den hos andre.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kabel kommer ikke til å hjelpe, dette er ikke en spesielt god senter. Har hatt både CC6 S2 og S3 i forskjellige oppsett selv, og hørt den hos andre.
    Var det jeg og tenkte. Kan du anbefale en annen senter da? Enten ny eller brukt? Tror du denne DALI Concept CT Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben vil være bedre?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sndrem
    Var det jeg og tenkte. Kan du anbefale en annen senter da? Enten ny eller brukt? Tror du denne DALI Concept CT Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben vil være bedre?
    Kjenner ikke senteren du linker til. Hva har du av høyttalere forøvrig da?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke senteren du linker til. Hva har du av høyttalere forøvrig da?
    Patos basic 401 mk2 som høyre og venstre front, en xtz 10.16 sub, og to billige sony bakhøyttalere festet på veggen til bakkanalene. Det er ikke noe stort rom dette skal inn i, men savner litt mer dynamikk og åpenhet fra senteren enn det jeg har nå. Å kjøpe alt nytt fordi det skal matche hverandre er ikke noe som kommer til å skje.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Ja, ikke vet jeg. HIFI-klubben har vel returrett(?), så da kan du jo kjøpe den Dalien og se om du blir fornøyd. Har du testet å kjøre med phantom senter (uten senter)?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Ja, ikke vet jeg. HIFI-klubben har vel returrett(?), så da kan du jo kjøpe den Dalien og se om du blir fornøyd. Har du testet å kjøre med phantom senter (uten senter)?
    Phantom senter uten senter? Hva vil det si?

Og er det noen som har erfaring med denne Klipsch RC-42 II senterhøyttaler - Sort

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phantom senter uten senter? Hva vil det si?

Og er det noen som har erfaring med denne Klipsch RC-42 II senterhøyttaler - Sort
    At du ikke har en senter koblet til i anlegget, men lar fronthøyttalerne spille senter-signalet. Har du fronthøyttalere med god lyd kan dette i praksis låte bedre enn en dedikert, men dårlig senter. Så det er jo verdt et forsøk (og helt gratis).
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du ikke har en senter koblet til i anlegget, men lar fronthøyttalerne spille senter-signalet. Har du fronthøyttalere med god lyd kan dette i praksis låte bedre enn en dedikert, men dårlig senter. Så det er jo verdt et forsøk (og helt gratis).
    Har ikke prøvd, men kan prøve det. Men det er jo ikke helt det samme som en dedikert senter. Skal ta meg en tur på hifiklubben og soundgarden til uken og få lyttet til.

Takk for hjelpen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kjøpte i høst en bw cc6 s2 brukt. Fikk den billig så tenkte jeg kunne prøve siden jeg trengte en senter. En del anmeldelser på nett sier at dette er en god senter, mens andre forbyr den som pesten. Han jeg kjøpte den av hadde ikke brukt den, mens han før (altså 1. eieren) hadde brukt den som bakkanal i et 7.1 oppsett, altså relativt lite brukt.

Problemet er bare at jeg syns ikke den spiller noe særlig bra. Det går an å se film, men det er liksom ikke noe særlig snert over vokalen, på verken film eller musikk. Noen sier at denne senteren trenger en skikkelig kabel, mens andre mener den kun trenger mer effekt. Lyden er ihvertfall flat og boksete. Den brukes nå med en denon avr-2809, og jeg har en stereoforsterker som jeg eventuelt kan koble til pre-out og bruke på senteren.

Så spørsmålet er: Bør jeg først prøve en dyrere kabel? Er ikke mer enn 1 m med kabel jeg trenger, så kan jo gå litt opp i pris, dersom det hjelper, eller bør jeg eventuelt prøve å selge og kjøpe meg en nyere og bedre senter?

Vil da ha tips om hvilken center. Makspris 2500kr.

Høyre og venstre front er forresten patos basis 401 mk2.

Takk for svar
    Har ikke noe tro på at en dyrere kabel utgjør noe særlig forskjell,men en ANNEN kabel kan jo bety litt uten at jeg tror det er hovedårsaken (nei,vi skal ikke kjøre kabeldebatt igjen) ;-) , men mere effekt er aldri dumt. Lurer dessuten på åssen innstillinger du har på receiveren her? Har du kjørt noe romkalibrering eller slikt? For alt det kan utgjøre en betydelig forskjell for hvordan den spiller. Men jeg har ikke hørt på denne centeren så for alt jeg vet så er den bare dårlig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •