Trenger hjelp, Klipsch VS Jamo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Trenger hjelp, Klipsch VS Jamo

Hei og godt nytt år til alle HiFi entusiaster!

Jeg trenger litt hjelp, er forresten en student, men har klart å samle opp litt kapital nå etter jul og bursdag. Så da vil jeg ha nytt anlegg

Kan jo bare kjapt si at jeg har så lite erfaring som det er mulig å ha på dette feltet, men jeg vet forskjellen på stereo og hjemmekino 8)

Nå bruker jeg en komplett løsning fra Yamaha som jeg kjøpte fra komplett til 2,500 NOK. Er jo forsåvidt fornøyd med det oppsettet, men syns det er så mye kulere med store høyttalere og når jeg i tillegg får bedre lyd er det jo bare pluss!

Har sett lenge på surround pakken til Jamo 606 på komplett.no, men går ut ifra at jeg trenger en ny reciver da? Men så var jeg innom Soundgarden sine nettsider idag og så de hadde tilbud på Klipsch sine RF-62 MK1 til 3699,- og dette må jo være et ganske bra tilbud.

Ser mange på dette forumet anbefaler Klipsch til folk!

Så det jeg lurer mest på er dette:

Kan jeg kjøpe Klipschene fra Soundgarden og drive de med den reciveren som fulgte med min nåverende pakke og kjøre et 2.0 oppsett? for så å bygge videre med flere Klipsch høyttalere når jeg har råd til det?

Eller må jeg også kjøpe en ny reciver hvis jeg kjøper Klipsch.
    Isåfall hvilken?

Hvis jeg heller går for Jamo får jeg jo et 5.0 oppsett, har forstått at disse er litt tyngre å kjøre en Klipsch så da går jeg ut ifra at jeg trenger en ny reciver eller kan jeg drive Jamo pakken med den jeg har nå.
    Hvis ikke, hvilken reciver anbefales til denne pakken.

Har egentlig mest lyst på Klipschene (av lydmessig og estetiske grunner), men jeg vet ikke om jeg kommer til å bli skuffet med å gå fra 5.1 til 2.0 oppsett. Og at det fort kan bli ganske dyrt hvis jeg må ha en ny reciver.

Jeg bruker høyttalerene mest til film, men også musikk på fest og for å bare høre på musikk også!

Takker for alle tips, og håper på masse gode svar.

PS: Hvis dere gidder å ta dere litt tid å forklare noen av begrepene dere eventuelt bruker så lærer jeg kanskje litt mer om HiFi i samme slengen!
    8)

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe tips, trenger helst svar iløpet av kvelden hvis jeg skal slå til på Klipschene?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch, uten et støvkorn av tvil. S606 er kleine greier.

Dog får man Reference MKII til trivelige priser hos Akustisk Bureau for tiden og de skal være bedre i toppen av lydbildet jf. de soundgarden selger. De ligger på ca 5000 + frakt nu hvis de har på lager igjen.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har selv både Klipsch RF-62 og den Jamo pakken.
    Klipsch låter endel tydeligere pga høyere følsomhet. 97 db mot Jamo's 89 db.

Når det gjelder bassen, synes jeg begge spiller med bra punch. Klipsch et lite hakk bedre der, mens Jamo spiller dypere.

Håper det hjalp litt..

Mvh
    Frank

Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to, jeg har jo mest lyst på Klipsch. Men tror ikke jeg klarer meg med et 2.0 oppsett når jeg er blitt vant til 5.1, og er ikke den personen som klarer å vente med å bygge ut. Vil som regel ha alt på engang...

Hvis jeg kjøper Jamo pakken får jeg jo 5.0 med engang.

Blir nok en natt med mye tenking og lite søvn, hehe!

Newcomer marius883 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frank å L-A
    Hei!

Har selv både Klipsch RF-62 og den Jamo pakken.
    Klipsch låter endel tydeligere pga høyere følsomhet. 97 db mot Jamo's 89 db.

Når det gjelder bassen, synes jeg begge spiller med bra punch. Klipsch et lite hakk bedre der, mens Jamo spiller dypere.

Håper det hjalp litt..

Mvh
    Frank
    Rimelig sikker på at jeg har dine RF-62 Frank, hvis du solgte dem i ettermiddag :P
    Må si de spiller helt knall på min Onkyo 609, etter audessey setup.
    Trøkker som bare det, og klar og fin i toppen, jeg er knallfornøyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •