Ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Ohm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ohm

Dersom jeg har 4 høytallere på 3 ohm fra et tidligere 5.1.hjemmekinoanlegg satelittene Går det greit å bruke de på et nytt 5.1.hjemmekinoanlegg? Men her er de eksisterende høytalerene på 4 ohm, men ønsker å bruke hovedenhet suben og senteren på det nye men videre ønsker jeg å bruke 3 Ohms høytallerene...Er vanlig klips kobling bake på forsterkeren, Risikerer jeg noe med å gjøre dette? Bortsett fra evt å sprenge de 3 ohms høytallerene? Alt er av samme merke.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 ohm - har du målt eller står det 3 ohm på de ?

Skulle ikke være noe problem, men sett forsterkeren din til 4 ohm last så går det nok bra. Ikke drar på for mye da det ikke er alle slike høytalere som er dimensjonert for like mange watt 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står 3 ohm på høytallerne, var noen som sa at når en kobler 3 ohms høytallere til forsterkeren, så justerer den seg etter høytalleren som er tilkoblet....Men vet ikke jeg er 145 watt de på 3 ohm og 180 watt de på 4 ohm....men regner med det går greit så lenge jeg ikke vrenger på full gass...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •