Ulikt lydnivå på høyre og venstre side av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulikt lydnivå på høyre og venstre side av forsterker

Har kjøpt meg dali ikon 6 høyttalere og nad ce356bee stereoforsterker. Lyden går via sonos connect og en cambridge DacMagic 100.

Problemet er at lyden på den høyre utgangen av forsterkeren er litt høyere enn den venstre. Har prøvd å bytte om på høyttalerene men det er fortsatt den høyre kanalen som spiller høyest.
    Det hjelper heller ikke om jeg spiller via en ipod som jeg kobler til aux inngangen bak på forsterkeren.

Noen som vet hva grunnen til dette er?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epic
    Har kjøpt meg dali ikon 6 høyttalere og nad ce356bee stereoforsterker. Lyden går via sonos connect og en cambridge DacMagic 100.

Problemet er at lyden på den høyre utgangen av forsterkeren er litt høyere enn den venstre. Har prøvd å bytte om på høyttalerene men det er fortsatt den høyre kanalen som spiller høyest.
    Det hjelper heller ikke om jeg spiller via en ipod som jeg kobler til aux inngangen bak på forsterkeren.

Noen som vet hva grunnen til dette er?
    Hei, selv hatt dette problemet på en helt ny Rega Brio R jeg kjøpte. Utelukket først alle feilkilder. Lastet ned en decibelmåler-app til smartphønen og lastet så ned en jevnt test-tone som jeg spilte av fra Mac`en. Det var relativt stor forskjell i L/R balansen på lavt nivå, men forskjellen jevnet seg ut når man øket volumet. Ikke bra for meg som har effektive HT og generelt spiller på lavt volum..

Fikk en helt ny forsterker etter at Stereofil hadde konferert med Mono. Og den var helt jevn. Målte for sikkerhetsskyld.
    På min forsterker er det heller ikke balansekontroll, så det har vel med potmeteret å gjøre da. Er vel ikke noe ukjent problem heller tror jeg.

Ta noen målinger som jeg gjorde ved forskjellige "klokkeslett" på volumhjulet, så har du noe å vise til og er sikker på at ikke ørene dine lurer deg

Mvh. Erik

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel strengt tatt bare å ta den med til HiFi-Klubben en tur....

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før i tiden hadde NAD dette som standard på forsterkerne sine. Høyre kanal lå noen db over venstre. Noe som gjevnet seg ut etterhvert som volumet økte. Men om dette er noe de gjør fortsatt vet jeg ikke. Ville kanskje sjekket med HFK i hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte HFK, de sa det bare var å levere den så skulle de se på det. Leverer den neste uke. Skal srive på tråden hva de kommer frem til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •