Høytallere for Hypex Ucd400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytallere for Hypex Ucd400

Hei,

Jeg leter etter høytallere som kan drives av min hypex 400W forsterker. Jeg har problemer med å finne noen som er store nok for forsterkeren. Vet at det går ann å sette en sikring forran, men hadde vært gøy å bruke all watten når jeg først har den. Jeg er ute etter god lyd, som man kjenner i magen når man skrur opp volumet .

Siden jeg har lagd forforsterkeren (OddWatt) og hypex forsterkeren hadde jeg også planlagt å lage høytallerene selv. Men det er ikke barebare. Jeg har verktøyet, og kunnskapen kan jeg lese meg opp til. Men får man mer lyd for pengene?

Håper på å få svar, jeg er virkelig usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg har satt av 10-15 tusen til dette.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må først påpeke at alle høyttalere tåler å bli drevet av en 400w forsterker, for man bruker faktisk ikke mer en 1-50watt når man spiller på normalt nivå.
    Men siden du er ute etter høyttalere som har mye dynamikk og koster rundt 10-15000 og du har mulighet til å bygge selv, så kommer man ikke utenom tangen avdesign sine høyttalere.

inConcert Duke

Her en som har bygget de http://avforum.no/forum/diy-do-yours...-noen-spm.html
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Det var et litt spessielt oppsett. Hvordan funker det med en driver uten delefilter? Er ganske grønn på dette området, og når jeg bruker så mye penger på noe vil jeg at det skal vare.
    Jeg er elektriker så jeg har ganske peiling på hvordan strøm oppfører seg. Oppsettet jeg tenkte var med Seas excel eventuelt prestige, og lage delefilter selv. Måle apparater har jeg ogs tenkt å kjøpe for å få det så bra som mulig.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne1992
    Hei,

Jeg leter etter høytallere som kan drives av min hypex 400W forsterker. Jeg har problemer med å finne noen som er store nok for forsterkeren. Vet at det går ann å sette en sikring forran, men hadde vært gøy å bruke all watten når jeg først har den. Jeg er ute etter god lyd, som man kjenner i magen når man skrur opp volumet .

Siden jeg har lagd forforsterkeren (OddWatt) og hypex forsterkeren hadde jeg også planlagt å lage høytallerene selv. Men det er ikke barebare. Jeg har verktøyet, og kunnskapen kan jeg lese meg opp til. Men får man mer lyd for pengene?

Håper på å få svar, jeg er virkelig usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg har satt av 10-15 tusen til dette.
    Jeg har samme effektforsterker, 210W i 8 ohm er ikke så mye, kjempefornøyd med lyden i min, men på de høyttalerne jeg bruker på denne nå, kunne jeg fint hatt minst 3 ganger effekten. (3 veis selvbygg: 15" Peavey Low Rider, 8" RCF MB8G200 mellombass/mellomtone +1" dome Scanspeak).
    I ca ett år brukte jeg kun 2 veis, 8" RCF + diskant, Disse RCF'ene svelget glatt den effekten UCD400 kunne levere, helt opp til klipping.

Det jeg mener er at det finnes mange gode høyttalere som vil passe fint med UCD400, hvis du ikke vil bygge selv så er det jo mye å spare på å se litt på AVtorget her f.eks. mye bra brukt.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne1992
    Takk for svar.

Det var et litt spessielt oppsett. Hvordan funker det med en driver uten delefilter? Er ganske grønn på dette området, og når jeg bruker så mye penger på noe vil jeg at det skal vare.
    Jeg er elektriker så jeg har ganske peiling på hvordan strøm oppfører seg. Oppsettet jeg tenkte var med Seas excel eventuelt prestige, og lage delefilter selv. Måle apparater har jeg ogs tenkt å kjøpe for å få det så bra som mulig.
    Er ikke sikker du får sende en pm til han som har designet dem, han har en bruker her på forumet.
    tangenAVdesign heter han..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •