Trenger nytt element!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger nytt element!

Har et par Tannoy Saturn S6 her som jeg fikk i julegave fra han far. På julaften kjente jeg på mellomtone-elementet, og det var en lyd der som ikke skulle være der. Kjente så på mellomtone 2, der var samme lyden, bare litt svakere. Tenkte så at ettersom begge har denne lyden, så var det vel normalt. Han far spillte jo aldri så høyt med disse, (trodde jeg...).

Jeg sitter altså nå med 2 mellomtoner som skraper. Den ene værre enn den andre. Hvor skal jeg kunne få skaffa 2 nye elementer? Mulighet for å kjøpe rett fra importør, kanskje? Høyttalerne er fra 2002, så regner med at det største utvalget på reservedeler begynner å bli sånn passe dårlig for tiden... Noen som kan hjelpe meg her??

Høyttalerne er foresten full av støv, spesielt på mellomtonen og horndiskanten i mellomtonen. Kan det være så enkelt som bare støv som har kommet imellom spolen og magneten?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen slags formening om dette? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta kontakt med importør, det må vel være det enkleste, de har helt sikkert en løsning

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Har et par Tannoy Saturn S6 her som jeg fikk i julegave fra han far. På julaften kjente jeg på mellomtone-elementet, og det var en lyd der som ikke skulle være der. Kjente så på mellomtone 2, der var samme lyden, bare litt svakere. Tenkte så at ettersom begge har denne lyden, så var det vel normalt. Han far spillte jo aldri så høyt med disse, (trodde jeg...).

Jeg sitter altså nå med 2 mellomtoner som skraper. Den ene værre enn den andre. Hvor skal jeg kunne få skaffa 2 nye elementer? Mulighet for å kjøpe rett fra importør, kanskje? Høyttalerne er fra 2002, så regner med at det største utvalget på reservedeler begynner å bli sånn passe dårlig for tiden... Noen som kan hjelpe meg her??

Høyttalerne er foresten full av støv, spesielt på mellomtonen og horndiskanten i mellomtonen. Kan det være så enkelt som bare støv som har kommet imellom spolen og magneten?
    Hvis det er "grove" støvkorn eller små sandkorn inne i spolegapet vil dette
    lage skrapelyder, dette kan skje på elementer med faseplugg og coax'er med åpne mototsystemer.
    Du kan kanskje støvsuge litt hvis du kommer til?
    Alternativt spille litt høyt for å bevege støvet ut.

Ang. reservedeler så er importør veien å gå, vil tro de har bedre svar en du får her (eventuelt eBay eller det store www), 10 år gamle høyttalere trenger ikke være noen hindring.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Hvis det er "grove" støvkorn eller små sandkorn inne i spolegapet vil dette
    lage skrapelyder, dette kan skje på elementer med faseplugg og coax'er med åpne mototsystemer.
    Du kan kanskje støvsuge litt hvis du kommer til?
    Alternativt spille litt høyt for å bevege støvet ut.

Ang. reservedeler så er importør veien å gå, vil tro de har bedre svar en du får her (eventuelt eBay eller det store www), 10 år gamle høyttalere trenger ikke være noen hindring.

Er vel ikke så grove støvkorn, men ganske mye derrimot. Har tenkt på å prøve å suge ut noe, og har dratt på en del tidligere idag, men ser ut som mellomtone nr.2 begynner å bli mere sliten også. Hørte med fattern, å han skal undersøke litt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •