Koble 2 forsterkera sammen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble 2 forsterkera sammen

Kan ei koble 2 fosterkera sammen for og få høgare watt? har en på 2x90 og en på 2x50. Den med 2x90 lager stygg lyd ut av høgtalerane men kan ei koble dei opp sann den ikkje gjer de?

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis den ene forsterkeren har pre-out så kobler du bare en kabel fra pre-out på den ene forsterkeren til main in på den andre forsterkeren. Kan anbefale dette om høyttalerne dine har 2 sett med terminaler. da kobler du den med 2x90w inn på bassene og den med 2x50w inn på mellomtone/diskant også fjerner du broen som ligger mellom terminalsettene på høyttalerne.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    hvis den ene forsterkeren har pre-out så kobler du bare en kabel fra pre-out på den ene forsterkeren til main in på den andre forsterkeren. Kan anbefale dette om høyttalerne dine har 2 sett med terminaler. da kobler du den med 2x90w inn på bassene og den med 2x50w inn på mellomtone/diskant også fjerner du broen som ligger mellom terminalsettene på høyttalerne.
    Koblet dataen til pioneeren (2x90) og den til tandebergen (2x50) so va kobla til høgtalerane. men vist ei skal gjere sann so du sa, er bassene den øverste eller nederste koblingen og kordan fjerna ei broa? e helt dom på sånt skjønner du

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære venn, hvorfor kan du ikke skrive hvilken Pioneer osv det er du har??? Det blir himla vanskeligt å råde deg når du skriver du har en Pioneer og en Tandberg jo.....
    Du kan IKKE koble to forsterkere sammen, eneste måte er å da bruke den ene som forforsterker( kildevelger og volumkontroll) og den andre som effektforsterker (her kobler du høyttalerne til).
    Da kobler du fra PreOut på den du vil bruke som forforsterker til Main Inn på den du vil bruke som effektforsterker, men igjen, du kan IKKE koble to forsterkere sammen og få mer effekt.
    Det enkleste er ofte det beste, så bruke bare èn forsterker du....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Kjære venn, hvorfor kan du ikke skrive hvilken Pioneer osv det er du har??? Det blir himla vanskeligt å råde deg når du skriver du har en Pioneer og en Tandberg jo.....
    Du kan IKKE koble to forsterkere sammen, eneste måte er å da bruke den ene som forforsterker( kildevelger og volumkontroll) og den andre som effektforsterker (her kobler du høyttalerne til).
    Da kobler du fra PreOut på den du vil bruke som forforsterker til Main Inn på den du vil bruke som effektforsterker, men igjen, du kan IKKE koble to forsterkere sammen og få mer effekt.
    Det enkleste er ofte det beste, så bruke bare èn forsterker du....
    pioneer xc-p410t og tandberg huldra 10. kobla dei sammen og spela dobbelt so høgt so de gikk på 20% no. kobla nettbrette mitt til pioneer'en med rca og tok en rca kabel fra phones til aux på tandbergen. sida pioneeren er 8ohm og tandbergen 4ohm, kan nok gå gale? høttalerane e 4 ohm btw.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detter riktig som Nielsen sier at det er meningsløst å koble disse sammen. Siden det ikke er noen poeng vil jeg anbefale deg å ikke gjøre det. Kjedelig hvis noe blir ødelagt

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Detter riktig som Nielsen sier at det er meningsløst å koble disse sammen. Siden det ikke er noen poeng vil jeg anbefale deg å ikke gjøre det. Kjedelig hvis noe blir ødelagt

Mvh
    Peter
    Meningsløst? vart no masse bedre!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en mulighet for å lage en tegning av koblingen din? Henger ikke helt med på hva du har gjort her...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jo an å bruke 2 forsterkere. jeg gjorde det når jeg koblet opp noen cv her for litt siden.. brukte en nad 376bee til å drive diskant/tellomtone også kobla jeg på en crown xti via preout på nad til å drive bass.fungererte helt fint det.

På reciever går det ikke, så om det er det han har så skjønner ikke jeg hvordan han har kobla det heller.

edit: så hvordan han har kobla og jeg skulle også gjerne hatt en tegning som viser, for jeg skjønner heller ingenting.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [
    håpa dokke skjønne oppsette no! Suge i paint View image: oppsett

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var sånn jeg oppfattet det og det har ikke noen hensikt.

Godt mulig du får høyere lyd med volumkontrollen på samme nivå på Tandbergen men dette skyldes bare at du har høyere lyd inn fra Pioneer enn direkte fra PC.

Du får garantert ikke mer EFFEKT på denne måten. Du får derimot kjørt lyden gjennom to forforsterker deler. Dette er meningsløst og vil kunne gi dårligere lyd.

Mvh
    Peter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •