Leting etter høytalere (Og mer). Null peiling, trenger hjelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Er desverre ikke fullt så enkelt med denne watten.

Opplyst strøm forbruk på forsterkere (elektroniske saker generelt nå) er ofte enda mer på trynet enn de andre.
    Kommer selvsagt ann på om de opplyser maksimal mulig trekk, eller det mer vanlige. Et 'normalt' trekk ved bruk, noe som gjerne er noe helt villt under vurdert noe for at tallet skal bli så lite som mulig og se veldig pent ut for og komme igjennom diverse EU kontroller.

Og med det så mente du at? Bør man gå for en forsterker med habil strømforsyning eller en med 2 x en million watt og koster 699 på europris?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de eneste jeg kommer på med grei lyd punch og volum i nærheten av 2k er de her til ca 2500 inkl frakt + moms.
    Silver Iris OB 15 Coaxial Unit [SI-OB-15] - $160.00 : Zen Cart!, The Art of E-commerce
    men trenger da en baffel på 60+ cm.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Om du skal spille musikk fra PC bør du absolutt lytte til kompisen din som sa du må ha en DAC. Tipper du ikke har hifi lydkort siden du har brukt aktive PC høyttalere til nå. Og når du går bort fra aktive høyttalere må du også ha en integrert forsterker til å drive høyttalerne.
    Hvis du ikke har hønngammel pc sitter det allerede en DAC i pcen din i dag. Enten på hovedkortet eller i lydkortet ditt hvis det har en analog utgang (minijack). Så du må ikke ha DAC.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Hvis du ikke har hønngammel pc sitter det allerede en DAC i pcen din i dag. Enten på hovedkortet eller i lydkortet ditt hvis det har en analog utgang (minijack). Så du må ikke ha DAC.
    Men dæven så mye bedre lyd han vil få om han flytter lydprosesseringen ut av PCen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dæven så mye bedre lyd han vil få om han flytter lydprosesseringen ut av PCen.
    Testet akkuat med en fiio e17 og ath m50. Fiio'en økte ikke lydkvaliteten merbart ift hedsettet rett i min samsung 5 series laptop.

At dac'er øker lydkvaliteten kan nok stemme men jeg mener pengene brukes bedre på andre komponenter som ht og forsterker.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke starte en DAC krangel her nå men.. Ja, lyden vil muligens bli bedre, men helt avhengig av hva slags dac-brikke som sitter i pc/lydkort kontra den dacen han henger på utenfor.

Jeg tror fortsatt høyttalerene har mere å si enn hvilken dac han velger å bruke. Budsjettet her ligger vel godt under 5000kr så legg heller penga i høyttalere nå i første omgang, spar så penger til et bedre lydkort/DAC etterhvert.

Ikke enig i at man nødvendigvis får bedre lyd av å flytte lydprosseseringen ut av pcn, igjen avhengig av hva slags DAC brikker som sitter i pcn. Har selv et Asus Xonar STX kort i den ene pc, kommer ganske så god lyd ut av den pcn spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Til ditt bruk kan kanskje dette være noe. http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
    Tom-Andre holder til i Baillby'n, så da skal du sikkert kunne få en prøvelytt før du handler. Men du trenger i tilfelle en forsterker for å kunne drive dette.
    Linken fungerte ikke for meg! Men det høres ut som ett bra alternativ å kjøpe brukt fra noen i byen her. Der jeg kan sjekke at det jeg får funker, ihvertfall!

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    2000 og god bass? Trance? Jeg ser ikke for meg å spille trance på små stativhøyttalere? Jeg føler vi er mer i gata 8" og oppover?

Jeg ville spart litt til og gått for et par gode gulvstående til ca 3500 - 5000,- Det er der moroa begynner IMHO.

Hvis ikke er brukt veien, men 2000 er ikke mye penger i 2012.(eller kommende 2013)
    Man har ikke så latterlig god økonomi som lærling! Men jeg har fått skrapa sammen litt ekstra penger. Så budsjettet har økt med 1500. Så har 3500 kroner å bruke i første omgang nå

Om du skal spille musikk fra PC bør du absolutt lytte til kompisen din som sa du må ha en DAC. Tipper du ikke har hifi lydkort siden du har brukt aktive PC høyttalere til nå. Og når du går bort fra aktive høyttalere må du også ha en integrert forsterker til å drive høyttalerne.
    Komplett.no - ASUS P6T Deluxe V2, Socket-1366

Dette er det lydkortet jeg har atm. Integrert. jeg skal kjøpe meg ett nytt hovedkort en gang i framtiden, og eventuelt lydkort. Men det er noe for en senere anledning!

Jeg skal skaffe meg DAC hvis jeg trenger det. Men ikke i første omgangen. Er på jakt etter å kjøpe kun høytalere nå. Der jeg kan skaffe meg en forsterker, sub og dac litt senere.

Til alle DAC relaterte svar.. Vi kan ta den krangelen senere! Jeg vil fokusere på høytalere nå. Der en eventell forsterker/sub kommer i andre runde.
    --

Takk for alle svar! Skal se litt på de forskjeldige forslagene. Er vanskelig å velge! Ble nesten værre av å komme her.. Så mange muligheter!

Fortsatt god jul og godt nyttår!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen ( 2-3k ) får du CV CLS-12 og CLS15.

CLSC/CLS 12 pleier å ligge mellom 2,5k.
    CLSC/CLS 15 ligger rundt 3,5k. Gode kjøp begge to.
    Du kan også se etter DC serien og AT serien. Gode serier begge to. Er også mulig å skaffe recone til det meste.

Bare ha en reciver med pre-out + effektforsterker evt. stereoforsterker med effektforsterker.

Cerwin-Vega! - FINN Torget

Cerwin vega Cls 10 Strøkne ! 3x12 V-max - FINN Torget

KUPP cerwin vega cls 15 - FINN Torget
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Bare ha en reciver med pre-out + effektforsterker evt. stereoforsterker med effektforsterker.
    Hva vil dette si?: o

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    qln 603 er verdt å sjekke ut.

Infinity sm serien også er jo en klassiker.

Dynavoice M-65 til halv pris nå. Fått gode tilbakemeldinger. 1745,- kr

Halv Pris! Nye Dynavoice M-65 EX V.3. Karakter 10 av 10 - FINN

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olaah
    Linken fungerte ikke for meg! Men det høres ut som ett bra alternativ å kjøpe brukt fra noen i byen her. Der jeg kan sjekke at det jeg får funker, ihvertfall!
    Facebookgruppa det er hentet fra heter "Kjøpe-Selge-Bytte-Gis bort-Kristiansund m/omegn"
    CV-høyttalere. Om jeg ikke husker feil så bor selger i nærheten av rundkjøringa på Nordlandet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    qln 603 er verdt å sjekke ut.

Infinity sm serien også er jo en klassiker.

Dynavoice M-65 til halv pris nå. Fått gode tilbakemeldinger. 1745,- kr

Halv Pris! Nye Dynavoice M-65 EX V.3. Karakter 10 av 10 - FINN
    Er det noen andre som anbefaler disse? Og de ser helt enorme ut!
    Finner ikke hvor det står hvor høye de er. Men det ser jo ut som ett bra tilbud?

Facebookgruppa det er hentet fra heter "Kjøpe-Selge-Bytte-Gis bort-Kristiansund m/omegn"
    CV-høyttalere. Om jeg ikke husker feil så bor selger i nærheten av rundkjøringa på Nordlandet.
    Takker! Må nesten bli med i den gruppa der.

Jeg har huka meg ut noen alternativ som jeg tenkte se nærmere på:

Dynavoice Challenger M-65 EX Black Oak V.3 PAR - Surround

2 aktive høyttalere på 2000 watt med 6x10" og MP3-spillere

Høyttalere selges! - FINN Torget

DALI CONCEPT 1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Soundwave

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund siden jeg hørte Dynavoice M-65, og da var det på en rimelig forsterker, men jeg syntes det hørtes bra ut minnes jeg. Til den prisen de har nå så er det et godt kjøp etter min mening.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund siden jeg hørte Dynavoice M-65, og da var det på en rimelig forsterker, men jeg syntes det hørtes bra ut minnes jeg. Til den prisen de har nå så er det et godt kjøp etter min mening.
    Vurderer sterkt slå til! Bekymringa er høyden på de.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olaah
    Vurderer sterkt slå til! Bekymringa er høyden på de.
    Hadde du tatt deg bryet med å scrolle deg nedest på siden hadde du sett dette:

Dimensjoner (H x B x D)
    1100 x 198 x 395 mm.

Jeg har disse, men har ikke testet de skikkelig enda da jeg kjøpte de like før jul.

Mer info her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Hadde du tatt deg bryet med å scrolle deg nedest på siden hadde du sett dette:

Dimensjoner (H x B x D)
    1100 x 198 x 395 mm.

Jeg har disse, men har ikke testet de skikkelig enda da jeg kjøpte de like før jul.

Mer info her
    Er nokk bare blind!

Hva synes du om de så langt?

De var ihvertfall enormt høye. Driver å prøver finne ut om de passer inn noe sted nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Dynavoice M-65 kjøpte de på 50% tilbudet de har nå oss surround.no og må si er er overasket.. ser veldig bra ut og lyden er helt knall

Har en venn som er skikkelig hifi intrisert og har et anlegg til 200000kr der noen av elementene er belagt i diamant for og eliminere all forvrenging av lyd osv til og med hann ble overasket

har og lillebroren Dynavoice Magic F-6 EX som bak høtalere og sammen med M-65 er det helt knall men reciveren min er litt i slappeste laget da det er en Yamaha RXV-465 så den ska byttes med tiden

Uten tvil et godt kjøp nå de M-65 til den prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naits_89
    Har Dynavoice M-65 kjøpte de på 50% tilbudet de har nå oss surround.no og må si er er overasket.. ser veldig bra ut og lyden er helt knall

Har en venn som er skikkelig hifi intrisert og har et anlegg til 200000kr der noen av elementene er belagt i diamant for og eliminere all forvrenging av lyd osv til og med hann ble overasket

har og lillebroren Dynavoice Magic F-6 EX som bak høtalere og sammen med M-65 er det helt knall men reciveren min er litt i slappeste laget da det er en Yamaha RXV-465 så den ska byttes med tiden

Uten tvil et godt kjøp nå de M-65 til den prisen
    Ok Men jeg tror nokk jeg må stå over disse. Rett og slett på grunn av størelsen. Snakket litt med venner osv også. Jeg tror det er litt overkill for meg. Jeg tviler ikke på at de er sinnsykt gode - tar rett og slett for mye plass!

Jeg tror nokk at jeg skal gå for disse etter diskusjon med kompiser:

ARGON 7460A aktiv høyttaler | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de tar litt plass eg har heldigvis ikke plass problemer 8)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye superlativer i teksten fra hifi-klubben. Snakk om å overselge.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •