Cerwin vega xls 6 eller ve 8 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega xls 6 eller ve 8 ?

Hei, jeg har en cambridge azur 651A og lurer på noen passe små høyttalere. Har sett mest på xls 6, men ve 8 frister litt de og. Ville cambridgen klare xls 6 og ve8 sammen?
    har ikke noe gedigent rom. Sitter veldig nærme anlegg og tv, så vil helst ha noe smått.
    Takk for svar

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xls'ene
    husk å få stativ til dem så diskanten kommer opp i ørehøyde, da vil de være best! ;-)
    men hvorfor ikke noe som Dali Zensor?
    mye klarere lyd, og de spiller sinnsvakt høyt til størrelsen! :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar
    Har bare lyst på cerwin vega !:P
    Vet du om noen billige stativ da?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xls6 spiller veldig bra. Jeg brukte de en liten stund til film og musikk. Hadde de på stativer, og på musikk syns jeg absolutt det var brukbart. Nå har jeg de i stua som erstatning for tv høyttalerne. en ting du skal være klar over er at de har sine klare begrensninger når det gjelder å spille høyt.

jeg prøvde dark knight rises i stua for moro skyld og noen ganger når bane pratet så begynte diskanten å skurre. jeg spilte ikke ekstremt høyt heller så jeg må si at jeg ble litt skuffet da. Det kan jo ha vært recieveren også selvfølgelig, men de har en følsomhet på kun 85db noe som er veldig lavt til cerwin å være.

Da jeg brukte de i kinoen hadde jeg en rotel rb1080 på de, og det spilte som sagt veldig bra prisen tatt i betraktning, men også der måtte de gi seg når det begynte å bli høyt hvis for eksempel skrillex sto på menyen.

Jeg forventer kanskje litt for mye av så små høyttalere men med rød ring rundt basselementet og cv logo tar jeg det for gitt at jeg kan vri mastervolume godt til høyre.

Høres kanskje ut som jeg er negativ til xls6 nå men det er jeg ikke. Syns de er veldig bra til prisen. ve8 har jeg desverre ikke hørt, men vil anta at den iallefall spiller en god del høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar blir nok xls 6 etter jul, men lurer på stativ eller veggfester eller noe sånt? Vet du/dere om noe som ikke koster så mye? Har sett hifiklubben har veggfester til 500-600,- men åssen fester man høyttalerne til de da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har xls6 og er veldig fornøyd med dem. Det er mine første høyttalere så har ikke veldig mye å måle dem opp mot men.

Jeg har ikke opplevd at diskanten har begynt å skurre når jeg skrur opp volumet.

Vet ikke helt om det er så smart med veggfeste siden de har porter bak.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stativ blir bare billig om du bygger selv men anbefaler fortsatt dali...

Newcomer J0lian sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror VE-8 spiller veldig mye bedre enn XLS-6, min mening er at de gir seg for fort og om du hører på musikk med flere toner som treffer samtidig får du ekko i kassa og div. Jeg har brukt dem på både qsc gx3 og H/K980.
    De spiller rimelig bra på høyt-ish volum men ikke noe særlig "brutalt" som ett par med 8" vil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •